3311
Sök

GAS ? Ris eller Ros?

801 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Har funderat på detta ett bra tag nu, har hört många som säger att både stegen och basarna i GAS serien är skräp. men jag skulle vilja protestera mot detta. visst dom kanske inte håller top notch-klass såsom rockford eller infinity, men dem levererar ändå förvånansvärt bra med tanke på priset. har eller har haft både bas, steg, och högtalare gjorda av GAS. och det enda som har krånglat för mig är framsystemet. 5.25 or. vill lovorda deras basar dem tål mkt stryk.

Vad tycker ni? Ris eller Ros?

4 554 Inlägg
15 februari 2008
beror lite på vilken serie men alpha serien om den fortfarande finns är ingen höjdare

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 februari 2008
Roundcube skrev:
Har funderat på detta ett bra tag nu, har hört många som säger att både stegen och basarna i GAS serien är skräp. men jag skulle vilja protestera mot detta. visst dom kanske inte håller top notch-klass såsom rockford eller infinity, men dem levererar ändå förvånansvärt bra med tanke på priset. har eller har haft både bas, steg, och högtalare gjorda av GAS. och det enda som har krånglat för mig är framsystemet. 5.25 or. vill lovorda deras basar dem tål mkt stryk.

Har haft 2st 12" och dom spelade faktiskt bra!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
15 februari 2008
Dom flesta måste ju hålla med om att dom är definitivt värda pengarna?

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Volvo ägare
253 Inlägg
15 februari 2008
Den nya serien silver är ju bra mycket bättre än alpha serien.Har själv 2st 12 från alpha serien [numera ligger dom på hyllan]Dom duger gott om man är ute efter lite normalbas.

75 Inlägg
15 februari 2008
Hade en gammal tolva från alpha, den funkar helt ok för den billiga pengen. När jag köpte fick jag ett steg och basen för 500:-, nån kampanj. Och för 500:- var det helt klart godkänt, om inte mer. Och inget av det har gått sönder än iaf, och det var ju några år sen jag köpte det.

I mina ögon vinner ju iaf GAS jämfört med MDS iaf.

329 Inlägg
15 februari 2008
Roundcube skrev:

man får vad man betalar för.. så är det alltid..

spelar kanske bra för dom pengarna.. men gämför du med lite bättre märken så har dom ju inget att säga till om som. dd, impact, dragster, med fler

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

82 Inlägg
15 februari 2008
loudness skrev:
beror lite på vilken serie men alpha serien om den fortfarande finns är ingen höjdare

Det är som att jämföra en 5år gammal platt-tv med en ny idag!!

Jag har haft den äldre alpha serien och jag var helt klart nöjd. Den nya serien lär ju inte vara sämre iallfall. Finns en recension om de nya kitten från Hifi&musik.

http://www.brl.se/fileDownload/Hifi& … t_webb.pdf
Senast redigerat av Berra_ (15 februari 2008)

BilstereoNörd
576 Inlägg
16 februari 2008
Herr Nilsson skrev:
Roundcube skrev:

man får vad man betalar för.. så är det alltid..

spelar kanske bra för dom pengarna.. men gämför du med lite bättre märken så har dom ju inget att säga till om som. dd, impact, dragster, med fler

Man får inte alltid vad man betalar för....roll
Finns så mycket som är långt ifrån prisvärt..
Jag är ingen GAS fan men det funkar, C-serien av slutsteg är mycket bra som kan matcha många etablerade sk dyra märken.
Önskar det gjordes mer tester i tidningar m.m så att denna lista med sk dyra välljudande märken kunde uppdateras, många märken som var bra en gång i tiden har tappat och det finns nya som tar deras plats.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

4 554 Inlägg
16 februari 2008
Berra_ skrev:
loudness skrev:

Det är som att jämföra en 5år gammal platt-tv med en ny idag!!

Jag har haft den äldre alpha serien och jag var helt klart nöjd. Den nya serien lär ju inte vara sämre iallfall. Finns en recension om de nya kitten från Hifi&musik.

http://www.brl.se/fileDownload/Hifi& … t_webb.pdf

okej visste inte att de fixa till serien den gamla som va blå hade dem hur länge som helst och de va inga höjdare iaf nu får jag väl va tyst och hoppas att den nya serien är bättre då..

801 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
det va det gammla blåa framsystemet som jag ahde problem med iafmen basen ur samma generation funkar hur bra som helst

1 338 Inlägg
16 februari 2008
En rolig grej med Gas aktiva "tunna baslåda" är att dom säljer den för ca 1500kr..

Biltema har Exakt samma aktiva bas för 998kr..

2 olika kompisar köpte dessa fast vid olika tillfällen..
när vi sen efter ett tag såg fan dom ser ju typ likadana ut,så vi tog isär dom..

haha ser ut att vara exakt samma steg, element haha

500 kr för en annan kulör med ett gas märke på tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Avdelningschef Media Markt
220 Inlägg
16 februari 2008
Det ända GAS är jämförbart med är MDS, billigt skit, har tycärr ingen bra erfarenhet av det. Får vad man betalar för, det är så man brukar säga:)

Volvo V50 "R-Dawn"

Driifter;)
1 630 Inlägg
16 februari 2008
ja e nöjd me mina alpha 12:or hade dom gamla blåa men köpte ett par nya nu orange lr a dom är.. då en kompis köpte dom för mer pengar än vad nya kostar:P hehe.. så får väl se hur dom spelar borde ju inte va sämmre iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

1 338 Inlägg
16 februari 2008
Testat ganska mycket men fått problem med allt förutom just MDS aldrig haft några som helst problem med deras saker!

därför kör jag bara med MDS nuförtiden..

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 februari 2008
AckeOfSweden skrev:
Det ända GAS är jämförbart med är MDS, billigt skit, har tycärr ingen bra erfarenhet av det. Får vad man betalar för, det är så man brukar säga:)

Varför göra ett uttalande då om ett märke man inte har någon erfarenhet av?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 februari 2008
loudness skrev:

Och du har testat nya alphaserien?

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 februari 2008
dudde008 skrev:
Dom flesta måste ju hålla med om att dom är definitivt värda pengarna?

Ja för fasen.. Framsystemen fick ju priset bästa budgetsystem. Kommer inte ihåg tidningen
rakt av dock.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

602 Inlägg
17 februari 2008
Dom är ricktigt bra med tanke på priset! typ 300kr stycke, och jag tyckte att mina 2 dunkade på bra dom.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Sök