Svårt att avgöra tycker jag!? Prova att göra trädet på skärmarna grönare så kanske det ser lite bättre ut? Va väldigt svårt att se på denna bilden, men det ser iaf rätt bra ut tycker jag!
Snyggt! Och riktigt bra förklarat!! Dock så tycker jag att det va lite väl skarpa färger? Men kan du inte testa att göra hela bilen?
färgerna är inte för skarpa enligt mig, ser nog konstigt ut mellan kontrastet från röd till svart dock, kan va det , eftersom svart reflekterar väldigt starkt, nästintill lika mycket som krom lack gör
kan göra hela bilen lite snabbt bara för jag är så snäll idag
@Munken: nej jag ändrar inte dem ett dugg, jag färglägger bara dem själv istället för att försöka mixxa med blending modes osv
Edit: om jag inte minns fel är väll reverse rake när bilens bak är lägre än fronten?
Jo det kan nog vara så att det ser kontigt ut när hela bilen e röd och en liten bit e svart bara! Så jag tar tillbaka det jag sa!
Svårt att avgöra tycker jag!? Prova att göra trädet på skärmarna grönare så kanske det ser lite bättre ut? Va väldigt svårt att se på denna bilden, men det ser iaf rätt bra ut tycker jag!
Snyggt! Och riktigt bra förklarat!! Dock så tycker jag att det va lite väl skarpa färger? Men kan du inte testa att göra hela bilen?
färgerna är inte för skarpa enligt mig, ser nog konstigt ut mellan kontrastet från röd till svart dock, kan va det , eftersom svart reflekterar väldigt starkt, nästintill lika mycket som krom lack gör
kan göra hela bilen lite snabbt bara för jag är så snäll idag
@Munken: nej jag ändrar inte dem ett dugg, jag färglägger bara dem själv istället för att försöka mixxa med blending modes osv
Edit: om jag inte minns fel är väll reverse rake när bilens bak är lägre än fronten?
Jo det kan nog vara så att det ser kontigt ut när hela bilen e röd och en liten bit e svart bara! Så jag tar tillbaka det jag sa!
Btw, resultatet blev riktigt grymt!!!
haha ja det va nog så ^^
tack! hoppas nu det hjälpte, om någon inte förstår eller undrar mer så säg till
Det var snyggt, men du ändrar ju orginal reflektionerna som jag sa innan, eller jag e helt trög
Håller med här, man måste vara rätt skillad för att få färgerna på exakt rätt plats, inte alltid som det är så tydligt, eller tänker jag fel?
Angående reverse rake är det när bakändan är mycket lägre än fronten, alltså att bilen är baktung, det ser man tydligast när man tittar på hjulen och skärmarna, ser väldigt fult ut när skärmen ligger lägre över hjulet bak än fram, behöver inte vara så mycket i skillnad heller, bara bakändan är nåååågot lägre så ser man det..
Uppstår vanligen när man lastar en bil och fjädrarna blir mjuka och bakändan sjunker ihop. Men inte snyggt vid photoshop
@ jetta16v: jag har inte ändrat reflektionerna ett dugg som sagt, bara färglagt dem igen och nej du behöver bara kolla i refsen vad som finns där en bra sak att komma ihåg är att skilja vid horisontlinjen ( himmel- träd/hus etc, och mark) så du får 3 ref färger iaf
@munken: det såg bättre ut kan kanske behövas lite mer olika toner mellan dem olika nyanserna, fast är inte 100% att det är fel färgat eftersom din bg har väldigt lite färger i sig själv, och det leder ju till att refsen blir rätt färglösa i vissa fall
Någon som kan hjälpa mig att "fixa" denna bild? Tanken är : Matt svart, 20" coys fälgar (C5, som jag hade på min 69:a) och sidepipes.. Har inte kunskapen till det själv men ser att ni är jävligt vassa på det.