3994
Sök

Sida för lågnivå samt strömkabel, högtalarkabel

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
håller för tillfället på att sätta in ljud i bilen, men nu till frågorna, jag vet att jag ska dra lågnivå och ström kabel på varsin sida? ström kabeln på samma sida som batteriet sitter? eller har detta ngn betydelse.?
sen ska ja ju dra ny högtalar kablar till steget med ska ja dra dessa som vanligt ena högtalaren på ena sidan och en på andra? eller ska ja lägga sladdarna till båda högtalarna på en och samma sida och isåfall på samma som strömkabeln, eller lågnivå sidan
?

/JOCKE

V8 - 4 Life

75 Inlägg
16 februari 2008
Dra alltid lågnivå för sig. Får du plats med alla strömkablar på en sida så dra dem där, men inte tillsammans med lågnivå. Jag kör ström från batteriet och högtalarna på högersidans ström på högersidan, vänstersidans strömkablar på vänstersidan och lågnivå till front+bak+sub i mitten, vid växelspaken och under mattan. Enda sättet jag får plats med allt.

Men det enda som spelar roll eg. är ju att lågnivå inte är tillsammans med de andra kablarna. Möjligtvis remote då (den lilla som oftast sitter mellan lågnivåkablarna, som talar om att steget ska vara igång när stereon är igång). Plus att alla kabelareor ska vara tillräckligt stora, beror ju på hur mycket ström som ska gå i dem och hur långa de är. Finns tabeller för sånt där, och det är andra bättre på. smile

Sök