om man vill har lasbilskörkort hur gör man då? finns det jobb som betalar ut bildningen eller nått. är ny på detta så jag vet inte så mycket om att. berätta gärna=)
Tog mitt genom gymnasium=) men annars brukar man ju kunna få utbildning genom arbetsförmedlingen
jag frågade arbetsförmedlingen då jag sökte jobb men då sa dom att dom inte fick utbildning där igenom. och är väll rätt dyrt att ta lasbils körkort? utan släp då.
jag vet då en som fick det förra året:p men man får väl skälla på dem=) jo det är nog ganska dyrt vet inte riktigt.
Hehe nä jag vet=) Kör åt polarbröd 48 pall utav deras tyngsta väger inte mer:p 18t på bilen va int det lite överlast;)
Drygt 1 ½t överlass, kom på att jag lär ha kört ännu mer nu. Har för mig att vågen visade drygt 35t och bilen väger 15.65. Så typ 3t överlass har jag gjort som värst, inget som sker ofta men jag tänker inte förneka att det inte har hänt. 420'n var lite halvtrött då
Snackade med chefen idag efter att jag visade på nya ägaren hur bilen och påbyggnadsbytet fungerade, han kanske hade en släpkörning på G åt mig. Skulle få reda på mer under veckan Hoppas jag får en vettig scania igen!
Haha tänkte väl det:) vägde 67 ton när jag hade lastat papper på smurfit med nordprotektarn vi hade:p Gick dock ganska bra chippad 144, 530=) Har en bra chef som gillar mycket lampor o lulllull=) får ett nytt släp nu efter nyår=) och får tebax bilen från reparation=) och ett nytt älg staket:p
Du har tur du, min chef och typ alla jag jobbar med avskyr lampor och sånt... Fan knappt så det sitter en stereo i vissa bilar. Får se om jag kan övertala han Har iaf fått koppla in lite extra positionsljus på bilen polaren kör. Visserligen en Volvo men iaf en -08.
Drygt 1 ½t överlass, kom på att jag lär ha kört ännu mer nu. Har för mig att vågen visade drygt 35t och bilen väger 15.65. Så typ 3t överlass har jag gjort som värst, inget som sker ofta men jag tänker inte förneka att det inte har hänt. 420'n var lite halvtrött då
Snackade med chefen idag efter att jag visade på nya ägaren hur bilen och påbyggnadsbytet fungerade, han kanske hade en släpkörning på G åt mig. Skulle få reda på mer under veckan Hoppas jag får en vettig scania igen!
Haha tänkte väl det:) vägde 67 ton när jag hade lastat papper på smurfit med nordprotektarn vi hade:p Gick dock ganska bra chippad 144, 530=) Har en bra chef som gillar mycket lampor o lulllull=) får ett nytt släp nu efter nyår=) och får tebax bilen från reparation=) och ett nytt älg staket:p
Du har tur du, min chef och typ alla jag jobbar med avskyr lampor och sånt... Fan knappt så det sitter en stereo i vissa bilar. Får se om jag kan övertala han Har iaf fått koppla in lite extra positionsljus på bilen polaren kör. Visserligen en Volvo men iaf en -08.
Hahah jo det är roligt me lampor:p blir en jävla massa på nya släpet=) Det är ju som roligt när han kommer å frågar mig och johan hur vi vill att det ska se ut=) Å han brukar gå med på det mesta=) betalade till och med extra för att vi skulle he upp lamperna på spoilern:p
Inte ett dugg avundsjuk, NÄE DÅ Äh, nångång får jag nog också köra riktiga bilar
Hahaha ja det är ju bara att söka=) men är väl inte allt för bra tider att byta jobb nu=(
Jobb får jag nog tag i om jag vill, känner folk som känner folk så det tror jag att jag inte ska behöva bekymra mig om. Men jag tycker min nuvarande chef är bra, jag trivs med det jag gör och lönen är helt klart godkänd så det ska till mycket innan jag söker nytt.
Och nåt lär jag ju ha gjort rätt iaf med tanke på att han har sagt upp en hel del folk men jag som är extra anställd för tillfället försöker han fixa en ny körning åt
för några veckor sedan åkte klassen till scaniafabriken i stockholm.. det är nog den häftigate upplevelsen på länge! fy saaatan va stort det är... och vad snabbt det går att bygga upp en lastbil från två ramskenor...
för några veckor sedan åkte klassen till scaniafabriken i stockholm.. det är nog den häftigate upplevelsen på länge! fy saaatan va stort det är... och vad snabbt det går att bygga upp en lastbil från två ramskenor...
Visserligen var vi på volvo men jag förstår vad du menar när du säger hur coolt det ser ut! Lätt en utav dom bästa klassresorna jag har varit på! Sen fick vi leka lite med deras lastbilar också
Blev förövrigt uppringd! av några som hade läst mitt CV på AMS och ville ge mig jobb, men jag var tvungen att tacka nej tills vidare iaf. Tyckte det kändes lite roligt med tanke på att alla avskyr AMS eftersom dom går där hela dagarna och lyckas inte få jobb, jag skriver ett CV och låter det ligga på deras hemsida så blir jag uppringd
Skulle ju ha åkt till Scaniafabriken i Falun och glott lite så länge den fanns kvar
Kul att titta på chassimonteringen dock, en jobbar och tre tittar på överallt.
Skulle ju ha åkt till Scaniafabriken i Falun och glott lite så länge den fanns kvar
ja.. hade tänkt att åka dit jag också.. men det stängdes ju tyvärr.. har vart där nu när det är stängt och det är inte så litet det heller.. sägs att det är tillsalu.. hobbybils garage?
Nu har man farit ännu längre bort ifrån scania... Rattar numera en Merca actros -08 480. Visserligen extra jobb men brukar bli åtminstonde 2 dagar i veckan.
Nu har man farit ännu längre bort ifrån scania... Rattar numera en Merca actros -08 480. Visserligen extra jobb men brukar bli åtminstonde 2 dagar i veckan.
okej.. det var ju synd det.. men är dom åkvänliga och kördugliga då ?