3527
Sök

allmänt Scania snack Bild På nya R-Serien Topline!.

83 Inlägg
9 maj 2009
Cosmos skrev:

Mötte den ett par gånger igår kväll...

Okej utåt gävle eller?

170 Inlägg
10 maj 2009
Brains skrev:
BULLIS87 skrev:
Aha de lät ju inte så kul! Men de måste finnas en kopplingsdosa som alla kablar kommer ifrån! så då gett man ju leta reda på den å dra nya kablar därifrån då!

Nja inte nå speciellt fett, andvände vanligt universial fett som man brukar ha i fettsprutan!
Jo fettet skyddar ju så att det inte kan komma åt nå vatten på kabelskorna så då slipper man oxidationen som brukar bli! Funkade bra på kopplingsdosan vi hade i några år!

Nej det är väldigt, väldigt dåligt tycker jag. Men men...
Just nu är det så att det går en eller två kablar genom hela skåpet som sen tittar ut och går tillbaka in vid varje sidomark., där kopplas dom in med en strömtjuv bara.
Frågan är om matarkabeln/arna går direkt in till hytten sen eller om det kan sitta någon kopplingsdosa för p-ljuset på bilen.
Vad tror du?
Sen hur funkar det med ljusövervakningen som alla nya lastbilar har om man kopplar in fler än vad som sitter där från början?

En sista fråga, vad är det för lagar som gäller angående antal och placering av sidomarkeringsljusen?

Ja men då måste du ju leta rätt på vars kablarna går in då! nja de där med ljusövervakningen har jag faktist ingen aning om! men brukar inte de bara vara på blinkers å parkeringsljus? sidomarkeringar får man väl ha hur många man vill=)

7 277 Inlägg
11 maj 2009
BULLIS87 skrev:
Brains skrev:
BULLIS87 skrev:
Aha de lät ju inte så kul! Men de måste finnas en kopplingsdosa som alla kablar kommer ifrån! så då gett man ju leta reda på den å dra nya kablar därifrån då!

Nja inte nå speciellt fett, andvände vanligt universial fett som man brukar ha i fettsprutan!
Jo fettet skyddar ju så att det inte kan komma åt nå vatten på kabelskorna så då slipper man oxidationen som brukar bli! Funkade bra på kopplingsdosan vi hade i några år!

Just nu är det så att det går en eller två kablar genom hela skåpet som sen tittar ut och går tillbaka in vid varje sidomark., där kopplas dom in med en strömtjuv bara.
Frågan är om matarkabeln/arna går direkt in till hytten sen eller om det kan sitta någon kopplingsdosa för p-ljuset på bilen.
Vad tror du?
Sen hur funkar det med ljusövervakningen som alla nya lastbilar har om man kopplar in fler än vad som sitter där från början?

En sista fråga, vad är det för lagar som gäller angående antal och placering av sidomarkeringsljusen?

Ja men då måste du ju leta rätt på vars kablarna går in då! nja de där med ljusövervakningen har jag faktist ingen aning om! men brukar inte de bara vara på blinkers å parkeringsljus? sidomarkeringar får man väl ha hur många man vill=)

Okey, härligt wink
Då kommer jag nog ha en hel del att göra big_smile

Truckdriver
85 Inlägg
11 maj 2009
JonnyP skrev:
Cosmos skrev:

Okej utåt gävle eller?

Stämmer bra det big_smile

170 Inlägg
11 maj 2009
Brains skrev:
BULLIS87 skrev:
Brains skrev:

Vad tror du?

Okey, härligt wink
Då kommer jag nog ha en hel del att göra big_smile

Hehe lycka till=)

83 Inlägg
11 maj 2009
Cosmos skrev:
JonnyP skrev:
Cosmos skrev:

Okej utåt gävle eller?

Stämmer bra det big_smile

Okej fint:)

7 277 Inlägg
28 juni 2009
Var det "Red Lady" som åkte till Valbo Transport i Gävle under natten mot söndagen?
Fy satan vilken snygg lastbil det var!

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
ja jag vet då inte fråga isacwonz eller vad han nu heter big_smile.

Erik H

7 100 Inlägg
13 juli 2009
en fråga lite snabbt.jag och några till har skaffat oss en scania BF 110-63,husbuss.
och den slutar driva lite ibland,va är felet?
det är en automat,koppling är helt nytt.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 277 Inlägg
13 juli 2009
Fått tillåtelse att sätta dit lite fler lampor på bilen nu så jag kommer ha fullt upp en tid framöver big_smile
Satte in en knapp under rasten så jag kan sätta på och stänga av ljusen iaf.

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
jah nu kan du leka med den big_smile
Brains skrev:
Fått tillåtelse att sätta dit lite fler lampor på bilen nu så jag kommer ha fullt upp en tid framöver big_smile

Erik H

7 277 Inlägg
14 juli 2009
v80_ecke skrev:
jah nu kan du leka med den big_smile
Brains skrev:

Oja! Börjar med en del snablar uppe på vindspoilern på taket iaf.
Därefter blir det nog sidomarkeringar på släpet, inte bestämt mig hur jag ska lösa dom på bilen än.
Sätter nog lite i fronten också, måste bara bestämma mig hur det ska se ut först.
Bakljusen blir nog sist då dom kostar så förbannat, chefen har redan en del utgifter just nu, samt att jag måste göra nya plåtar i bak som jag kan fästa dom på.

Synd bara att bilen går mellan 60 och 70 timmar varje vecka så det finns inte så himla mycket tid att skruva.
Sen har vi inget lastbilsgarage heller så antingen får jag hålla på utanför eller nån enstaka gång kan jag låna ett.
Men jag gillar inte att åka till ett annat åkeri för att skruva med "min" bil.

Ska även ta bort dom gamla klistermärkena från förra åkeriet på hytten, chefen har pratat lite grann om ett drakmotiv ( hoppas verkligen! ) men tiden får utvisa vad som händer.
Även släpet måste stripas då den är helvit för tillfället.

Samtidigt så måste jag göra ett ljudbygge i hytten och hjälpa chaufförerna på den andra bilen med deras ljud, så att säga att jag har fullt är väl det minsta man kan göra big_smile
Senast redigerat av Brains (14 juli 2009)

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
jajamen skar du koppla in basar i hytten och dina kompisar?

Erik H

7 277 Inlägg
15 juli 2009
v80_ecke skrev:
jajamen skar du koppla in basar i hytten och dina kompisar?

Eftersom passagerarsätet är billigare än billigast så får det utan problem plats med baslåda samt slutsteg där under utan att vara i vägen.
Sen tror jag att det blir 5.25or i brädan ovanför fönstret, måste även riva dörrarna och kika in där bakom och se hur det ser ut.
Drog upp kablage till taket för ljusen men nu fick chefen för sig att jag lär ha 2 extra ljus till så jag klurar lite på om att dra om allt.
Funderar även på xenonljus i dom bara för att...

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
okej brains. Nån som har bilder att lägga upp i forumet ? har inga bilder alls nu sad

Erik H

7 277 Inlägg
19 juli 2009
Tog tyvärr aldrig kort på Malmbergs bil när den var och lastade vid mig i Bro.
Sjukt snygg bil!

7 277 Inlägg
30 juli 2009
Tänkte uppa tråden lite bara och säga att det är så sjukt kul att skruva med lastbilen!

Ingen som har lite trevliga bilder att kasta upp? smile

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
7 277 Inlägg
30 augusti 2009
Nu lär det ju finnas mycket kul att titta på efter Trailer Trucking Festival eller vad det nu hette i Mantorp.

Sök