3811
Sök

Angel eyes lagligt eller inte?

49 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
NU är det så att jag tänkte fara iväg och köpa mig ett par Angel eyes imorgon.men har en fråga före jag gör det.
är det lagligt med Angel Eyes på bilen??

många som ger olika svar

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
17 februari 2008
alltså ringarna är ett substitut för parkeringsljuset, vilket man inte får köra enbart med. men föga troligt att de skulle vara förbjudet.

DKW
197 Inlägg
17 februari 2008
Egentligen skall inte denna topic behöva finnas igen, finns huuuur många trådar om detta som hellst.. men här kommer iaf svaret, precis som psilo skriver så får du inte använda detta istället för ditt befintliga parkeringsljus. Däremot så körde jag själv liksom många andra med angel eyesen inkopplade på positionsljusen, och detta var varken något SBP eller polisen gnällde över, när jag hade mina..
Dock är det inge populärt om du kör runt i enbart angeleyes, positionsljus och ev. dimljus, men det kan man nog räkna ut själv efter alla dessa år..

401 Inlägg
17 februari 2008
ja det e dom (har varit för mig iaf) men du ska ha bara ringar inkopplade som parkering ljus och inga fler lampor som oftast finns innbygda i/på såna strålkastare,
och som >zerostyle< säger det finns hur många trådar som hellst ang just detta...

993 Inlägg
17 februari 2008
Dom är lagliga, har besiktat bilen med såna.

49 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Tack för svaren ! lessen om jag inte sökte upp nån tråd som redan hadde samma fråga men tack ändå!

1337
1 343 Inlägg
18 februari 2008
Köra med bara angel eyes och dimljus är inga problem!!
När det är ljust vill jag tillägga!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök