Jo jag har köpt en dump som inte dumpar som den skall den låter knappt ingenting fick den i fredags. förut så körde jag med orginal återcirkulerande som jag tog bort återcirkulationen på och den dumpa som bare dänn. men den nya dumpar ingenting man hör ett litet kvitter men väldigt lågt. bifogar en bild här så ni ser vilken modell det är. men iaf så har jag 0.8 i ladd.
Har den en justerskruv någonstans? Om inte så är det troligt att du måste byta till en klenare fjäder eller ta bort några brickor inuti. Det verkar som om den är för hårt spänd och det vakuum som bildas vid stängt spjäll räcker inte till för att öppna kolven.
Testa med att trycka upp kolven med fingret. Den kanske kärvar lite. Kan hjälpa...
har haft iser den men det var inga brickor där utan den låg på en upphöjning :S och sen är den så hård att det inte går trycka upp den med fingern fick ha en hård pinne för att trycka upp kolven. och den har ingen skruv att skjustera på
ahh ok då får jag nog pilla iser den med då eller så kanske det går och modda den fjädern i den nya dumpen kapa den ett half varv eller något eller värma och trycka ihop den
ahh ok då får jag nog pilla iser den med då eller så kanske det går och modda den fjädern i den nya dumpen kapa den ett half varv eller något eller värma och trycka ihop den