nope, krävs att du borrar/slipar upp hållet på torkar armen... Ifall du har vinge kan det behövas att du slipar lite längst ut på armen också, så den går fritt under vingen...
nope, krävs att du borrar/slipar upp hållet på torkar armen... Ifall du har vinge kan det behövas att du slipar lite längst ut på armen också, så den går fritt under vingen...
eftersom min torkarmotor har stannat så behöver jag inte va rädd om vingen, men hur mycke måste man slipa ur hålet? passar inte bara täckkåpan till v90torkaren på 855ans torkar arm?
torkarplasten sitter fast i armen, Det sitter med 10a nyckel på v90 mm och med 13 på 855, v70 mm, jag tror det går få tag i färdiga för det satt på min när jag köpte den, och jag fick höra att det sitter på v70 R så kolla upp det, v90 torkare på volvo helt ny kostar knappa 400, så ge inga överpriser på begnagnat
jag skrev ju precis vad som gällde....det är större splines på 850 m.m än v90 antingen får du borra upp och fasa en kant, eller köpa en är färdig, jag fick tag i från v70 R det kanske sitter sån på dom...
jag skrev ju precis vad som gällde....det är större splines på 850 m.m än v90 antingen får du borra upp och fasa en kant, eller köpa en är färdig, jag fick tag i från v70 R det kanske sitter sån på dom...
fel fel fel.... de skall bara va o sätta dit armen... ibland kan "hålet" vara för smalt så de e bara att valsa upp lite.
på min v90 behövdes det inte, och den krockar inte heller med vingen..
jag skrev ju precis vad som gällde....det är större splines på 850 m.m än v90 antingen får du borra upp och fasa en kant, eller köpa en är färdig, jag fick tag i från v70 R det kanske sitter sån på dom...
fel fel fel.... de skall bara va o sätta dit armen... ibland kan "hålet" vara för smalt så de e bara att valsa upp lite.
på min v90 behövdes det inte, och den krockar inte heller med vingen..
på din v90 nej där v90 torkare är orginal ? Men som alla säger. Volvo 855 och V70 - Splinesen skiljer, storleken på hålet skiljer, längden på armen skiljer så har du vinge är det idé att koppla ur torkarmotorn. Kåpan kan passa rakt på, går ju iaf å testa. Mvh
jag skrev ju precis vad som gällde....det är större splines på 850 m.m än v90 antingen får du borra upp och fasa en kant, eller köpa en är färdig, jag fick tag i från v70 R det kanske sitter sån på dom...
fel fel fel.... de skall bara va o sätta dit armen... ibland kan "hålet" vara för smalt så de e bara att valsa upp lite.
på min v90 behövdes det inte, och den krockar inte heller med vingen..
"hangman" har rätt.. splinesen på V90 är mindre och därmed får man slipa upp hålet så det blir större, men det måste fortfarande vara koniskt. Eftersom torkaren är av alu så är det bara att trycka på den så blir det nya splines.
jag skrev ju precis vad som gällde....det är större splines på 850 m.m än v90 antingen får du borra upp och fasa en kant, eller köpa en är färdig, jag fick tag i från v70 R det kanske sitter sån på dom...
fel fel fel.... de skall bara va o sätta dit armen... ibland kan "hålet" vara för smalt så de e bara att valsa upp lite.
på min v90 behövdes det inte, och den krockar inte heller med vingen..
på din v90 nej där v90 torkare är orginal ? Men som alla säger. Volvo 855 och V70 - Splinesen skiljer, storleken på hålet skiljer, längden på armen skiljer så har du vinge är det idé att koppla ur torkarmotorn. Kåpan kan passa rakt på, går ju iaf å testa. Mvh
fel fel fel.... de skall bara va o sätta dit armen... ibland kan "hålet" vara för smalt så de e bara att valsa upp lite.
på min v90 behövdes det inte, och den krockar inte heller med vingen..
på din v90 nej där v90 torkare är orginal ? Men som alla säger. Volvo 855 och V70 - Splinesen skiljer, storleken på hålet skiljer, längden på armen skiljer så har du vinge är det idé att koppla ur torkarmotorn. Kåpan kan passa rakt på, går ju iaf å testa. Mvh
på din v90 nej där v90 torkare är orginal ? Men som alla säger. Volvo 855 och V70 - Splinesen skiljer, storleken på hålet skiljer, längden på armen skiljer så har du vinge är det idé att koppla ur torkarmotorn. Kåpan kan passa rakt på, går ju iaf å testa. Mvh
hahah, mena på 855an.. för min del va de bara att sätta dit den utan problem iaf..:S läste oxå om att kona osv.. men provmontera o de var utan problem..:s
hahah, mena på 855an.. för min del va de bara att sätta dit den utan problem iaf..:S läste oxå om att kona osv.. men provmontera o de var utan problem..:s
hahah, mena på 855an.. för min del va de bara att sätta dit den utan problem iaf..:S läste oxå om att kona osv.. men provmontera o de var utan problem..:s
Köpte du den inte begagnad då?
jo o den satt på en s90 innan den skrotades ner i delar, därav köpte ja torkarn.
hahah, mena på 855an.. för min del va de bara att sätta dit den utan problem iaf..:S läste oxå om att kona osv.. men provmontera o de var utan problem..:s
Köpte du den inte begagnad då?
jo o den satt på en s90 innan den skrotades ner i delar, därav köpte ja torkarn.
jag skrev ju precis vad som gällde....det är större splines på 850 m.m än v90 antingen får du borra upp och fasa en kant, eller köpa en är färdig, jag fick tag i från v70 R det kanske sitter sån på dom...
fel fel fel.... de skall bara va o sätta dit armen... ibland kan "hålet" vara för smalt så de e bara att valsa upp lite.
på min v90 behövdes det inte, och den krockar inte heller med vingen..
Plasten går inte att flytta... Enda alternativet är att fila upp de, hans torkarmotor hade ju ändå stoppat.. Så då äre ju bara ränna i borrmaskin tills de passar