2821
Sök

Hur Lackar Jag Plastlister..??

22 februari 2008
Trådstartare
Tja, tänkte att jag skulle lacka mina fula svarta lister på min v40 - 99. Jag tänkte att det borde väl räcka att slipa ner dom och grundlackerar och sedan lackera. Jag har nämnligen aldrig lackat på plast. Söker efter lite råd på hur jag ska gå till väga. Är lite rädd att lackan ska släppa om jag gör detta själv..!!

Tackar för all hjälp jag kan få big_smile
Senast redigerat av Andreas_w_Jonsson (23 februari 2008)

107 Inlägg
23 februari 2008
matta ner dem med 600papper om dom är reprfria torka av med förtuning  och spruta sedan plastgrund  sedan kan du grunda dem och måla som vanligt

ps. dom som säljer billack har avfettande förtvätt för plast så man är säker att färgen fastnar

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!

schtek
478 Inlägg
23 februari 2008
bra fråga! tack för det!smile har samma ideer på samma modell:)

EDIT: Samma sak med handtagen?
Senast redigerat av Alister (23 februari 2008)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 februari 2008
Hur lägger man upp en egen tråd? tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

287 Inlägg
23 februari 2008
mekomen,micro, okq8 kanske eller nått sånt...

volvo ska de va :)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
23 februari 2008
Robban_89 skrev:
Hur lägger man upp en egen tråd? tongue

Kan ingen ge svar på robbans fråga? hmm

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

287 Inlägg
23 februari 2008
om du har sidan där du kan se en massa trådar.. så uppe i högra hörnet så står det med liten blå text starta ny tråd.. tryck där så skriver du topic och ditt problem/fråga osv.

volvo ska de va :)

Mycket snack lite verkstad
98 Inlägg
24 februari 2008
Andreas_w_Jonsson skrev:
Tja, tänkte att jag skulle lacka mina fula svarta lister på min v40 - 99. Jag tänkte att det borde väl räcka att slipa ner dom och grundlackerar och sedan lackera. Jag har nämnligen aldrig lackat på plast. Söker efter lite råd på hur jag ska gå till väga. Är lite rädd att lackan ska släppa om jag gör detta själv..!!

Tackar för all hjälp jag kan få big_smile

För att vara på den riktigt säkra sidan så kan man lägga ett lager med plast primer för det ska fästa ordentligt.. .

Var också noga med att få bort eventuella silikon rester.
Senast redigerat av bjorken_88 (24 februari 2008)

27 Inlägg
21 juli 2008
Nån som vet hur listerna sitter på en v40?

Sir Real
390 Inlägg
21 juli 2008
Rajs skrev:
Nån som vet hur listerna sitter på en v40?

limmade på fas1 och med clips på fas2 har jag för mig.

64 Inlägg
22 juli 2008
tvätta aå du får bort all smuts silicin och liknande först. slipa med scotte duk ,plast grund , fyller två varv
låt sätta sej . ev slipa av med fint papper om det får torka lång tid sedan färg . obs hoppas du tänker använda 2k plastgrunden brukar vara 1k

Sök