Update: 11 marsavgassystemet på vår lilla 244a var bedrövligt, så det var bara att smälla på ett så bra så möjligt för de få slantar vi hade, ett ihopknack av mekonomens pyssellåda , biltemas ljuddämpare och lite annat slisk så har jag fått ihop något roligt med endast mellandämparen (den framför hjulaxeln) och efter röret över hjulaxeln går det 2½ tums för att få till ett lite mysigare brum och ett stiligare utseende.
Såhär såg röret ovanför hjulaxeln ut (verkar vara ett vanligt problem på gamla 240or, har sett liknande i ett par andra trådar här.
Lite slarvigt dörrfix har påbörjats också, var lite jack och skit i dörrarna, och självklart den vanliga rosten i nederkant, har iallafall lagt ett första lager för att sedan slipa spackla slipa spackla, har även börjat lägga igen hålen efter plastlisterna.
Dessutom så finns bilder på vår fina lilla ratt som jag kom över på skroten tilsammans med ett komplett luftfiltersystem till saab 9000 från K&N som ajg modifierat in på 240n, har inga bilder på det just nu, men här e ratten, rattnav och nya framblinkers ska skickas från realcar i veckan, så det får vi snart på, sportstolar ska snart beställas också
(OBS filtret, aluminiumrör, ratten och en växelspaksknopp fick jag för 250:-! av synen att döma hade delarna inte rullat mer än 1000 mil)Bilen står nu på annan plats för svetsning av de inpassade avgasskarvarna och lite hjälp med fästen och sånt (som ni kanske märkt på spacklandet har jag inte tillgång till svets) men när jag plockar upp den senare idag så kommer en liten uppdate till med bilder på nya avgassystemet samt lite på den tilfälliga luftfilterplaceringen.
ps. Vore kul med lite mer intresse
ds.
Och en bonusbild a'la Momo