3135
Sök

Hur gör ni vid bilbyte?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
Sitter och funderar på en sak..

Ska göra mig av med Volvon och köpa en annan bil (vilken blir en överraskning tongue).
Jag klarar mig inte utan bil och jag har inte råd att köpa en innan jag har sålt den jag har.

Så hur gör jag?
Säljer min och har en dag/helg på mig att köpa en annan eller köper jag en skitbil för 500kr och använder tills jag hittar en som jag vill ha?

Hur brukar ni göra vid bilbyten?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
25 februari 2008
låna en bil av en kompis brukar oxå funka!!

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
25 februari 2008
Jag har köpt ny bil och sålt den gamla efteråt.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
SaabLejon skrev:
Jag har köpt ny bil och sålt den gamla efteråt.

Nu är det tyvärr inget alternativ för mig då jag saknar pengar.

Jag måste bli av med Volvon snart, anledning spelar mindre roll, och jag klarar mig inte utan bil.
Går inte bussar/tåg till jobbet och jag har ingen att samåka med.

4 299 Inlägg
25 februari 2008
Farsan har gjort så att han sålt och sen lånat en kompis bil fram till att vi köpt ny. Och den perioden rör sig oftast max om en vecka.

113 Inlägg
25 februari 2008
Kör firmabil funkar för mig smile

Sir Real
390 Inlägg
25 februari 2008
låna farsans eller morsans bil så gjorde jag iallafall

658 Inlägg
25 februari 2008
Har du inte pengar för att köpa ny först så kan man ju alltid låna pengar tills det att man får den andra såld. Annars är ju låna en bil ett bra alternativ, funkar inte något av dessa så köp en billig skitbil. Handlar det om en väldigt kort period så kan man ju även hyra en bil.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
25 februari 2008
brukar låna. eller ja, har jag et jobb jag måste till och beöver bil dit så brukar jag försöka vara förberedd genom att ha en att använda om min skulle bli såld. som nu, blir min R såld i morgon, så har jag redan pratat med en kompis om jag kan låna hans tills jag har köpt en ny

Vilket jävla drag :)

Thorssa
25 februari 2008
Köpte ny innan jag sålde, lånade pengar av farsan till den nya bilen tills jag sålt den andra.

399 Inlägg
25 februari 2008
Låna min morbrors bil brukar ja göra. då han har tillgång te firma bil.

VOLVO for life

Smålänning
7 883 Inlägg
25 februari 2008
Hör med jobbet om du inte kan låna bil... Eller så kör du moped till jobbet smile billigt och bra smile (beror ju på hur långt du har då förståss...)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Hör med jobbet om du inte kan låna bil... Eller så kör du moped till jobbet smile billigt och bra smile (beror ju på hur långt du har då förståss...)

Vet inte hur sugen jag är på att köra moped kl. 6 på morgonen i 1,5 mil. Blir nog kallare än kallt tongue

Hyra en bil blir nog bäst egentligen. Kostar ju någon hundralapp om dan, men handlar det bara om ett par dagar så slipper man det där med att köpa en skitbil och pappersarbetet kring den.

Låna en bil kan jag tyvärr inte sad

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
26 februari 2008
Det är en av de stora fördelarna med att handla på bilhandlare. Visst, det är ofta dyrare, men man får ju ett smidigt byte, kör dit med gamla bilen och hem i nya. Sen brukar diverse garantier ingå, vilket kan va bra smile

När jag köpte TTn (privat!) sålde jag min förra bil på måndagen och hämtade TTn i Stockholm på onsdagen. På tisdagen lånade jag farsans bil, för han va ändå utomlands.. smile Praktiskt!

/Mattias

Darth Vader
1 644 Inlägg
26 februari 2008
När jag köpte Renaulten sålde jag 240n samma dag, Hade redan snöat in på renaulten, så jag väntade bara på att få sålt volvon, gick smidigt smile

Braaaaap?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
26 februari 2008
Nu har jag ju firmabil så jag behöver inte fundera på den saken för tillfället. Men innan jag hade det så sålde jag oftast bilen innan jag köpte den nya. Under tiden fick man använda fötterna, cykla eller låna någon bil.

Smålänning
7 883 Inlägg
26 februari 2008
Rille0 skrev:
sjukskriv dej smile

Bra idé faktiskt... Men kanske inte sjukskriva, men ta ledigt i ett par dagar, och säg som det är att du står billös. Har du inte tagit ut mycket ledighet innan så borde han gå med på det smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Med.lem
3 759 Inlägg
26 februari 2008
Man skriver "bytes" i anonnsen och hoppas på det bästa! smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
Man skriver "bytes" i anonnsen och hoppas på det bästa! smile

Har hittat bilen jag vill ha på en bilfirma nu så dom kanske går med på att ta min som inbytesbil.
Nästa vecka. Mayby baby (jag vet att det är felstavat men rimmet blir bättre tongue) om jag har tur!

Tack för några tips iaf. Hyrbil blir väl bästa alternativet i någon dag ifall jag inte köper bilen av en firma.

Sök