2577
Sök

Snabb bil för 10-20k

1 754 Inlägg
27 februari 2008
#41
Iderth skrev:
CRX alla gånger, Saab har fullkomligt usel väghållning, Hondan kommer hålla bäst av alla nämda bilar i denna tråd. Tänk på att en CRX me 150hk e snabbare än en saab på 250hk 0-402m o i svängarna...

Det tror jag inte på.

Jag kan inget om allt.

272 Inlägg
27 februari 2008
#42
Holiace skrev:
Iderth skrev:
CRX alla gånger, Saab har fullkomligt usel väghållning, Hondan kommer hålla bäst av alla nämda bilar i denna tråd. Tänk på att en CRX me 150hk e snabbare än en saab på 250hk 0-402m o i svängarna...

Det tror jag inte på.

Tror jag absolut inte heller på, visst har saaben lite svårt att få fäste vid snabba gaspådrag i låga hastigheter, men knappast att den blir ombränd av en crx orginal

9000 2,3t cse är vad det ska vara om du ska ha ngt i den prisklassen
Senast redigerat av Niotusen (27 februari 2008)

Sierra-döbel

Proffa
282 Inlägg
27 februari 2008
#43
Iderth skrev:
CRX alla gånger, Saab har fullkomligt usel väghållning, Hondan kommer hålla bäst av alla nämda bilar i denna tråd. Tänk på att en CRX me 150hk e snabbare än en saab på 250hk 0-402m o i svängarna...

Um..har du ens kört en 9000 med vässad väghållning nångång? roll Min iaf går jävla fint i både höga hastigheter OCH krokiga vägar..men om Honda är saken för dej så kör på bara.. smile Och en begagnad CRX har inte  så bra väghållning orginal heller..cool
Senast redigerat av thePaavo (27 februari 2008)


1 754 Inlägg
27 februari 2008
#44
En begagnad CRX är väldigt dyr (har hållit sitt pris bättre än sina konkurrenter).

Jag kan inget om allt.

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 februari 2008
#45
Niotusen skrev:
Holiace skrev:
Iderth skrev:
CRX alla gånger, Saab har fullkomligt usel väghållning, Hondan kommer hålla bäst av alla nämda bilar i denna tråd. Tänk på att en CRX me 150hk e snabbare än en saab på 250hk 0-402m o i svängarna...

Det tror jag inte på.

Tror jag absolut inte heller på, knappast att den blir ombränd av en crx orginal

En crx med 150 hk är inte original. För nu pratar vi inte B16vtec utan d16 non-vtec med 124hk original.
En sådan crx som är hissad till 150hk kommer att bränna en SAAB 9-5 Aero (för att inte prata om en 9000) i alla lägen under 150km/h eller 0-402m om man vill. Efter 150 är det inte såå kul i en crx ändå...

Däremot så tycker jag fortfarande inte att man ska jämföra en crx med en 9000. Som att jämföra en disco/pub med COOP. Var vill man helst vara? När?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 570 Inlägg
27 februari 2008
#46
jag skulle skaffat någon gammal Saab 900/9000 eller Volvo med turbo, chippat och sen åka iväg.

Inläggskritiker
990 Inlägg
27 februari 2008
#47
Iderth skrev:
CRX alla gånger, Saab har fullkomligt usel väghållning, Hondan kommer hålla bäst av alla nämda bilar i denna tråd. Tänk på att en CRX me 150hk e snabbare än en saab på 250hk 0-402m o i svängarna...

Hehe min 9000 har pissat ner samtliga CRX´er. (3st) (när den var orginal)


OT: Köp en Saab 9000 Turbo, mycket körglädje för pengarna o lätta att skrämma upp i 300hk utan att behöva lägga några större pengar.

Lådorna i saab håller bra, men lådan kommer paja om du sparkar i växlarna och det dödar dom flesta lådor


PS. en 9000 Turbo har fullt laddtryck redan vid 1900rpm = 300nm + wink (om det är fulltryckare)
Senast redigerat av Hammarslag (27 februari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

509 Inlägg
27 februari 2008
#48
Holiace skrev:
Peugeot 205 Gti?

Opel Kadett GSi 16v (Grymt snabb och drar väldigt lite)

De är inte lättrimmade men de är snabba från början (till skillnad från Volvo 240/740 TIC)

Håller med om kadett gsi 16v. Rätt pigg bil med tanke på åldern. Polarn körde 14,78 på strippen med
orginla men lättad gsi 16v å skulle du tröttna på effekten så är de ju bara å slänga i en calibra turbomotor.

3 Inlägg
28 februari 2008
#49
är det KÖRA bil man är intresserad av, då är nog Hondan den bättre bilen iallafall mot saaben. Man får nog modifiera en 9000 till förbanelse (och pengar) om dom ska ligga likabra på vägen som en crx upp till 150km/h åtminstone.

2 164 Inlägg
29 februari 2008
#50
Många här vet inte hur lite de krävs på en 9000 för att dom ska ligga bra på vägen.
Fjädrar och stötdämpare så är de klart.
Trimma är ju knappt ett chip så klipper man ju lätt en CRX utan problem. De är ju om de är en fulltryckare då eller 2,3t
En utan turbo har svårt mott CRX men de vet ju alla.
Men för ett chip och väghållning skule jag tippa på att de skulle kosta under 10000:- för en 9000t -94 till -98!

MVH

F


Inläggskritiker
990 Inlägg
29 februari 2008
#51
9000 mycket bil för pengarna kort o gott, ligger billigt i pris nu med.

Och framför allt! du sitter 10ggr säkrare i en 9000 mot en CRX om du krockar!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

12 086 Inlägg
29 februari 2008
#52
Larsson_Power skrev:
Snabb bil för 20k? big_smile Inte för att verka märkes tok men en 9000 Turbo kanske? big_smile Eller en 740TIC ;D

Volvo 740 TIC? Där brast ju kreteriet snabb iaf =P
Orginal är TIC pinsamt slöa.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 februari 2008
#53
JapMax skrev:
Volvo 740 TIC? Där brast ju kreteriet snabb iaf =P
Orginal är TIC pinsamt slöa.

Fast sen skulle min mormor kunna få upp en TIC till 200+ hk utan problem smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

741 Inlägg
1 mars 2008
#54
caromania skrev:
En sådan crx som är hissad till 150hk kommer att bränna en SAAB 9-5 Aero (för att inte prata om en 9000) i alla lägen under 150km/h eller 0-402m om man vill. Efter 150 är det inte såå kul i en crx ändå...

För att inte prata om en 9000? Enligt dig så låter det självklart att en 9-5 Aero ska gå bättre än vad en 9000 gör? vad grundar du det på? chansning? 9-5an är tyngre än 9000 är, min är nästintill original endast 3", och jag har 2 polare som har varsin 9-5 Aero, båda på 250 hk, jag kommer förbi den ena som är Automat nåt såndär, den manuella är det svårare med, men precis så man kan köra om på en låång raka.. Du pratar precis som om att en 9000 (Aero?) är slöare än en 9-5a? varför? har du kört någon utav bilarna?

1 754 Inlägg
1 mars 2008
#55
Kör på en 205 GTi om du inte kräver väldiga farter över 110.

Vill du köra fort på motorväg? Saab.

Jag kan inget om allt.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
1 mars 2008
#56
Opel Omega 3000 24V säjjer jag..! Bara inte rosten får tag i den!


Forummoderator
9 299 Inlägg
1 mars 2008
#57
Joo skrev:
caromania skrev:
En sådan crx som är hissad till 150hk kommer att bränna en SAAB 9-5 Aero (för att inte prata om en 9000) i alla lägen under 150km/h eller 0-402m om man vill. Efter 150 är det inte såå kul i en crx ändå...

För att inte prata om en 9000? Enligt dig så låter det självklart att en 9-5 Aero ska gå bättre än vad en 9000 gör? vad grundar du det på? chansning? 9-5an är tyngre än 9000 är, min är nästintill original endast 3", och jag har 2 polare som har varsin 9-5 Aero, båda på 250 hk, jag kommer förbi den ena som är Automat nåt såndär, den manuella är det svårare med, men precis så man kan köra om på en låång raka.. Du pratar precis som om att en 9000 (Aero?) är slöare än en 9-5a? varför? har du kört någon utav bilarna?

Jag har kört både och, 9-5an var snabbare i mitt tycke. Jag fick för mig att gamla 9000 "bara" hade 200hk? Aero med automat har väl för övrigt färre hästar då SAAB inte var säkra på att lådan klarade 250hk? Jag har säkert fel.
Förövrigt tror jag att ditt tretumrör gör mer än du själv tror. Turbobilar kan vara lite nyckfulla när det gäller effekt. Om man skulle bänka 5 turbobilar direkt från fabrik så skulle effekten skilja ganska markant.

Jag hävdar fortfarande att en original 9-5 Aero är snabbare än en original 9000.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 754 Inlägg
1 mars 2008
#58
Aruzo skrev:
Opel Omega 3000 24V säjjer jag..! Bara inte rosten får tag i den!

För max 20.000? Inte säker på skicket. 12v kanske.

Jag kan inget om allt.

Avstängd
174 Inlägg
1 mars 2008
#59
Peugeot 205 GTI

1 754 Inlägg
1 mars 2008
#60
Skriver samma som i andra tråden:

Peugeot 205 GTi 1.9 (1989-) (1988 har en svagare motor pga katalysator)
Opel Kadett GSi 16v (16v är den man vill ha)
Golf Gti 16v

- Priset ska inte överstiga 20k: Jupps, Peugeoten är nog den du får i bäst skick för 20k (golfen får du pimpad och så för 20k, golfen är nog billigast)

- Billig att äga (reparationer/bensinsnål) Priset på delar är jag inte säker på men Kadett GSi 16v drar mindre och är snabbare.

För 20k är ingen av dem skrothögar.

http://www.blocket.se/vi/15380565.htm?ca=11_s - Golf GTi 16v.
Senast redigerat av Holiace (1 mars 2008)

Jag kan inget om allt.


Sök