2972
Sök

Behöver lite kopressor tips.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hej

Behöver lite kopressor tips.

Vilka bilar har kompressor orginal?

Finns det billiga (billigare) kinakopior av t.ex. rothsblåsare eller skruvkompressorer? Kvalitén är inte högsta prio eftersom den skall användas till ett experiment.

Är inte ute efter centrifugalkompressorer - har redan turbo...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 februari 2008
Det är väl i princip bara VW G60 och en del mercedesmodeller som har kompressor original.

Annars säljer stylingkompaniet kompressorer och tillbehör;
http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca … dc6def8fa0
Senast redigerat av DoWahDiddy (28 februari 2008)

Braaaaap?

2 118 Inlägg
28 februari 2008
merca har ju nån modell me kompressor.

D.i.l.l.i.g.a.f

539 Inlägg
28 februari 2008
NJ_ skrev:

nån? det är massor smile

2 118 Inlägg
28 februari 2008
Garic skrev:
NJ_ skrev:

nån? det är massor smile

jaa, nån wink e inte så insatt tongue vet bara att 200 kompressor e skitslö tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 februari 2008
NJ_ skrev:
jaa, nån wink e inte så insatt tongue vet bara att 200 kompressor e skitslö tongue

Tänk på att den hade varit ännu slöare utan kompressorn wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 118 Inlägg
28 februari 2008
John87 skrev:
NJ_ skrev:

Tänk på att den hade varit ännu slöare utan kompressorn wink

det är frågan, kompressorn tar ju ca 30-40% av motorns effekt tongue
dom hade en 200kompressor och tre 200 dieslar på halkbanan, 200 dieslarna var betydligt piggare än kompressorn.. tongue
Senast redigerat av NJ_ (28 februari 2008)

D.i.l.l.i.g.a.f

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Perfekt kikar lite på en sådan lysholmskompressor, kommer att skriva mer när alla tankar radat upp sig i rätt  ordning i skallen... hehe

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

152 Inlägg
28 februari 2008
tjena,. kompressornerna merca samt mini använder är av märket eaton. tillverkade i usa. funkar bra å är av roots typ. dock är de itne lika optimala som lysholmarna men funkar bra. varför mercona förmodligen vart slöa är på grund av laddtryck...

finns massa av dessa eatons på blocket då folk byter de på sina bilar å uppgraderar. vad man kan göra med sin eaton är att porta inlopp och utlopp då de är ganska "grova" i gjutningen.

sen beror det på vad det är till för motor storlek du ska ha den, finns den från merca å mini som heter M45 å passar från 1 liter till 2,4, M62 från 2,5 -5 etc...

mvh jocke

It´s Better to burn out than fade away

Sök