3219
Sök

:.: Slaktarins Volvo V40 T4 :.: Bilen lackad och plockas nu ihop!

592 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
ts85 skrev:
Ser ju kalas ut! tongue

Va kostar lacken då du lagt grunden själv? (Skicka PM)

Det får vi se efter lack smile Färgen jag har valt är DuPonts industrifärg som inte behöver någon skilld lack och är väldigt billig fastän resultatet inte blir sämre än med vanlig bilfärg!

2much.fi
Accessories for your DSLR

592 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Har inte uppdaterat på några dagar nu då det har blivit sena kvällar med bilen i garaget. Nu är i alla fall bilen på lack och idag har huven och bakluckan blivit målade. Taket lackas imorgon och resten i slutet av veckan!
Tyvärr har jag inga bilder just nu sad

Däremot har jag en bild på frontläppen som jag beställde idag, då den andra inte alls passar ihop med resten av bilens former smile Tror att den kan bli ganska bra tillsammans med orginal-fronten efter lite moddande, är iallafall nöjd med resultatet på baken!

http://www.nicedeals.co.uk/body-kits/Volvo/s40-bumper-spoiler-fspe.gif
Senast redigerat av Slaktarin (16 juni 2009)

2much.fi

729 Inlägg
17 juni 2009
Ser ut att kunna bli snyggare än fronten som är på nu... smile Varifrån har du beställt?

592 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
ts85 skrev:
Ser ut att kunna bli snyggare än fronten som är på nu... smile Varifrån har du beställt?

Tror det jag också. Köpte den från ett finskt företag så jag hoppas på leverans i början av nästa vecka!

2much.fi

73 Inlägg
17 juni 2009
Slaktarin skrev:
ts85 skrev:

Tror det jag också. Köpte den från ett finskt företag så jag hoppas på leverans i början av nästa vecka!

Vad heter det finska företaget? Har de hemsida?
Spännande att se slutresultatet:cool:

Ju äldre man blir, desto bättre blir leksakerna
"How does your wife know that you have turned gay? You just bought a Prius!"

53 Inlägg
17 juni 2009
Slaktarin skrev:
ts85 skrev:

Jag å je intresserad av företage..ja je närpesbo.. wink
finns så lite av styling företag i finland (iaf som man hitta..)

592 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Företaget är en underleverantör av produkterna som finns på hemsidan www.tuningzone.pl där jag köpte den förra fronten!

2much.fi

592 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
Blev tidig väckning i morse då jag åkte och tejpade in det sista på bilen och kl. 1-2 idag får jag åka och hämta den! Känns som julafton gånger 10 big_smile Lacken på dörrarna, taket och huven blev kalas om man tänker på att det är jag som har gjort förarbetet, tror jag får känna mej ganska nöjd smile

Glad midsommar allihop, för mej blir det fest i bilen i kväll big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14971/689815_hpdo0m.jpg
Klockan 9.07 i morse wink

2much.fi

Bilar, datorer och hundar
187 Inlägg
592 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/14971/690199_yfekib.jpg
Bilen efter lack!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14971/690200_ci1uus.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14971/690201_6b44vg.jpg

Vad tycker ni om mitt lackval?

2much.fi

24 Inlägg
21 juni 2009
Det här kommer ju bli kanon! smile ska bli kul att se den när den är ihop! smile

30 Inlägg
21 juni 2009
Riktigt najs smile

592 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Tack för kommentarerna! smile Snart har gångjärnen torkat och då blir det att skruva dit dörrarna. I morgon ska jag köpa en ny målspruta och om tiden räcker kommer jag också slipa och lacka alla delar från inredningen som ska vara vita!

2much.fi

2 638 Inlägg
21 juni 2009
Blir nog kanoners med den färgkombinationen smile Ska bli intressant att se hur den ser ut ihopmonterad sen smile

569 Inlägg
21 juni 2009
Grymt! smile

Björn J - Projekttråd V40

592 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Nu har jag fått dit bakluckan och vänster bakdörr samt golvmattan och baksätena! Det är som sagt lite knepigt att få in dörrarna passade så jag kommer att passa in dem när de alla är ditåt monterade.

2much.fi

569 Inlägg
21 juni 2009
Bakluckan är jag mest spänd på att se hur den blev lackad! Måste kännas bra att montera ihop grejerna nu när bilen ser sprillans ny ut smile

Björn J - Projekttråd V40

592 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
gentoo skrev:
Bakluckan är jag mest spänd på att se hur den blev lackad! Måste kännas bra att montera ihop grejerna nu när bilen ser sprillans ny ut smile

Att det gör!

2much.fi

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
22 juni 2009
gentoo skrev:

problemet med att montera ihop är att man även kommer göra första repan..
spelar liksom ingen roll hur försiktig man är så gör man alltid någon repa som man stör sig på sen..även om det ofasta är på ett ställe ingen annan kan se

eller så har jag skruvat ihop på tok för många nylackade bilar under grym press smile

Kör fort så hinner inget hända...

592 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Growe skrev:
gentoo skrev:

problemet med att montera ihop är att man även kommer göra första repan..
spelar liksom ingen roll hur försiktig man är så gör man alltid någon repa som man stör sig på sen..även om det ofasta är på ett ställe ingen annan kan se

eller så har jag skruvat ihop på tok för många nylackade bilar under grym press smile

Det har du rätt i men än så länge har jag klarat mej undan big_smile

Dagens inköp:

Ny målspruta så att jag får delarna till inredningen lackade! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14971/691756_q8wqsc.jpg

2much.fi

Sök