2573
Sök

krigshistoria

Forummoderator
26 342 Inlägg
1 mars 2008
Hamilton skrev:
Supra_Micke skrev:
Ok, så vilka hänger med o invaderar Norge i sommar? wink

Får önska er lycka till big_smile
Med tanke på hur försvarsmakten i Sverige ser ut så är det dömt att misslyckas...

Jao men är man smart så tar vi privatbilar och invaderar. Åker över gränsen med nån sorts
distration och ta dem på sängen bakifrån..hur nu det lät tongue
Om alla på gorg hjälps åt så tar vi dem lätt smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 883 Inlägg
1 mars 2008
camaro67 skrev:
richardoo290 skrev:
Hamilton skrev:
Får önska er lycka till big_smile
Med tanke på hur försvarsmakten i Sverige ser ut så är det dömt att misslyckas...

norge och danmark har 50 000 värnpliktiga soldater var, sverige har 65 000 + vi har JAS plan... visby båtarna.. karl gustav raketgevär.. osv..  cool
så anfaller vi nu tar vi dem lätt big_smile

dock så skall försvaret skäras ner till cirka 25 000 man. sad
och bli en insatts-styrka istället för försvar neutral
så jävla knäppt roll

Jag vet inte hur de är med Danmark. Men Norge vill jag inte vara med och ge mig på. Norge är med i nato.. Så ge fan i Norge.

Just min tanke också, att vi har si och så många soldater samt världens dyraste jordfräs spelar ju ingen roll då Norge är med i just Nato!

Danmark och Finland är också medlemmar i Nato.
Senast redigerat av Hamilton (1 mars 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Meister
6 763 Inlägg
1 mars 2008
Hamilton skrev:
camaro67 skrev:
richardoo290 skrev:

norge och danmark har 50 000 värnpliktiga soldater var, sverige har 65 000 + vi har JAS plan... visby båtarna.. karl gustav raketgevär.. osv..  cool
så anfaller vi nu tar vi dem lätt big_smile

dock så skall försvaret skäras ner till cirka 25 000 man. sad
och bli en insatts-styrka istället för försvar neutral
så jävla knäppt roll

Jag vet inte hur de är med Danmark. Men Norge vill jag inte vara med och ge mig på. Norge är med i nato.. Så ge fan i Norge.

Just min tanke också, att vi har si och så många soldater samt världens dyraste jordfräs spelar ju ingen roll då Norge är med i just Nato!

Jag trodde nästan att Danmark va med åxo men de visste jag inte säkert. Varför är inte vi med i nato för? Är vi så moraliska eller vad?

blacken
1 mars 2008
camaro67 skrev:
Hamilton skrev:
camaro67 skrev:

Jag trodde nästan att Danmark va med åxo men de visste jag inte säkert. Varför är inte vi med i nato för? Är vi så moraliska eller vad?

Vi ska vara neutrala så vi är officiellt "inte" med i nato. wink

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Hamilton skrev:
camaro67 skrev:

vi är neutrala.. roll
men ja tycker vi bör gå med i nato?

Meister
6 763 Inlägg
1 mars 2008
richardoo290 skrev:
camaro67 skrev:
Hamilton skrev:

vi är neutrala.. roll
men ja tycker vi bör gå med i nato?

Om vi nu inte ska ha något eget försvar så kan de ju vara lämpligt att gå med i nato så man har något att försvara sig med.

Bildrulle
499 Inlägg
1 mars 2008
Äsch, klart ni ska hänga med, Nato gör inget. Norrmännen hinner aldrig fatta vad som skett o sen ger vi bort Norge till Sverige som krigsbyte...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 302 Inlägg
1 mars 2008
:d
Senast redigerat av fegge_89 (1 mars 2008)

147 Inlägg
1 mars 2008
Och när ni håller på med Norge så kommer finnarna och tar Sverige... wink

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
2 mars 2008
hmm...vi måste bygga upp försvars makten så vi kan stå emot finnar danska och nato medans vi tar över norge. att finansiera på samma sätt som sist sverige blev en stormakt funkar nog inte denna gång hmm

147 Inlägg
2 mars 2008
Stoorn skrev:
hmm...vi måste bygga upp försvars makten så vi kan stå emot finnar danska och nato medans vi tar över norge. att finansiera på samma sätt som sist sverige blev en stormakt funkar nog inte denna gång hmm

Klarar inte vi det så klarar ryssarna det... big_smile

8 156 Inlägg
2 mars 2008
Alltså. Kan någon förklara för mig varför dom svenska nynazisterna hyllar Karl den tolfte?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Forummoderator
26 342 Inlägg
2 mars 2008
Hunda skrev:
Stoorn skrev:

...eller så hyr vi in..ehm..Usa? Hela Marinkåren får stå vid gränsen till Finland, samt patrullera
ute vid kusten, medan vi anfaller Norge. Skitbra. Måste jag tänka ut allt själv? tongue
...fast..känns som att jag har missat nåt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
2 mars 2008
John87 skrev:
Catling skrev:
borde ha haft kvar norge...

Tänk va rika vi kunde varit då roll

Bara att gå in i Norge med ca: 4 tank en natt och skjuta sönder någon byggnad.
Morgonen efter kommer dom och skall kriga med oss men då gör vi bara en "pudel" och lägger oss....

Goodbye med statsskuld och hello till skattefria månader och en färg till på flaggan och ett fan så mycket bättre skid-landslag...smile

Man borde nog bli politiker...smile
Senast redigerat av Robbin_V90 (2 mars 2008)

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Elektriker/Montör
534 Inlägg
2 mars 2008
Phaetoon skrev:
Alltså. Kan någon förklara för mig varför dom svenska nynazisterna hyllar Karl den tolfte?

Är det inte för att han är "krigsguden" i Sveriges historia??? Kanske....

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

147 Inlägg
2 mars 2008
AirOne skrev:
Hunda skrev:
Stoorn skrev:

...eller så hyr vi in..ehm..Usa? Hela Marinkåren får stå vid gränsen till Finland, samt patrullera
ute vid kusten, medan vi anfaller Norge. Skitbra. Måste jag tänka ut allt själv? tongue
...fast..känns som att jag har missat nåt..

Ja, och sedan så får vi plötsligt hela mellanöstern på vår sida till då... roll

1 302 Inlägg
2 mars 2008
hahaha nej vi tar ett flygplan ifrån Norge och ett ifrån Finland och mejar ner vita huset tongue

Och efter USA är klara med de länderna så förhandlar vi loss dem ifrån USA.. big_smile

Förjaevle Brao
555 Inlägg
2 mars 2008
hehe, ja för fan, länge leve Sverige,

147 Inlägg
2 mars 2008
fegge_89 skrev:
hahaha nej vi tar ett flygplan ifrån Norge och ett ifrån Finland och mejar ner vita huset tongue

Och efter USA är klara med de länderna så förhandlar vi loss dem ifrån USA.. big_smile

Ehm... Finnarna har inte glömt hur ni svek dem. roll

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Hunda skrev:
fegge_89 skrev:

Ehm... Finnarna har inte glömt hur ni svek dem. roll

vad menar du?

Sök