3885
Sök

R.I.P Scania

4 554 Inlägg
3 mars 2008
dögött nu e favoritmärkena ihop:D

Kärnkraftstomte
775 Inlägg
3 mars 2008
Och Porsche har utökat sitt aktieinnehav i VW så snart har man en Porschefabrik i stan cool

Håll avståndet till bakomvarande fordon!

huh?
10 427 Inlägg
4 mars 2008
Tycker vi kan börja spekulera i namnet på ett nytt lastbilsmärke.
Istället för att tjafsa om vilka riksdagspartier som är mest värdelösa.

Om vi säger att Volkswagen (vad gör dom på den sidan egentligen?), MAN & Scania slår sina lastbilspåsar ihop.
Vad skulle företaget heta då?

VW Scania CV AG!?

Iofs måste väl MAN vara med på ett hörn.. "Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG"

"Volk-Deutsch-Swedische Nutzfahrzeuge AG" ?

'Nördliche Lastkraftwagen AG'?

'Deutsche LKW Gegen Volvo-Wagen AG'?

hehe

-utan 940
1 728 Inlägg
4 mars 2008
steifan skrev:
Tycker vi kan börja spekulera i namnet på ett nytt lastbilsmärke.
Istället för att tjafsa om vilka riksdagspartier som är mest värdelösa.

Om vi säger att Volkswagen (vad gör dom på den sidan egentligen?), MAN & Scania slår sina lastbilspåsar ihop.
Vad skulle företaget heta då?

VW Scania CV AG!?

Iofs måste väl MAN vara med på ett hörn.. "Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG"

"Volk-Deutsch-Swedische Nutzfahrzeuge AG" ?

'Nördliche Lastkraftwagen AG'?

'Deutsche LKW Gegen Volvo-Wagen AG'?

hehe

Lastbilarna kommer heta VolksScania; "Folkets Scania". smile

study
772 Inlägg
4 mars 2008
ja de flesta här verkarj u inte fatta vad en aktie innebär överhuvudtaget.

politik går inte ihop med närlingslivet då vi har markandsekonomi och inte kommunismen.
i detta fall så påverkar de varandra inte så mycket.

synd dock att förra regeringen inte var så smarta och gick över till emu när de hade chansen utan lät folket rösta om det. folket ska absolut inte rösta om sådant.

245 Inlägg
4 mars 2008
moose46019 skrev:
ja de flesta här verkarj u inte fatta vad en aktie innebär överhuvudtaget.

politik går inte ihop med närlingslivet då vi har markandsekonomi och inte kommunismen.
i detta fall så påverkar de varandra inte så mycket.

synd dock att förra regeringen inte var så smarta och gick över till emu när de hade chansen utan lät folket rösta om det. folket ska absolut inte rösta om sådant.

Huuh? Vad är demokrati? Är inte det att regeringen ska vara folkets tjänare och framföra vad vi tycker? Jaja tillbaks till topic så är det synd att Scania säljs men det är eller snarare var Wallenberg som ägde det och som ägare avgör man själv hur man gör med sin ägodel (till stor del iaf).

Kan nämna att jag jobbat på Scania i Södertälje och då först på Dieselmotormonteringen och sen reservdelslagret . Blev liten tår i ögat när man fick läsa förut att reservdelslagret flyttades till Belgien och nu det här?

35 Inlägg
4 mars 2008
fast inatt så köpte ju porsche upp VW så nu blir det "scania 911 gt3" lastbilar hehe

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 mars 2008
Ärligt talat sörjer jag inte. Skitkvalitet på Scania, får hoppas på bättring nu med nya ägare.

Fotograf
166 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
Ärligt talat sörjer jag inte. Skitkvalitet på Scania, får hoppas på bättring nu med nya ägare.

Ska du säga som kör Skoda, hehe.. ^^

(Ta inte illa upp)

SAAB - Move Your Mind.

221 Inlägg
4 mars 2008
till: Zero_89

Hur i helvete kan porsche köpa upp VW. Nej nej nej. VW är väl ändå dom som är störst? Dom äger ju fan allt! Dom äger rätt många % i porsche föresten.

EDIT: jag hade fel.

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m … e71186.ece

Ser man. trodde det var tvärt om.
Senast redigerat av Blixten854 (4 mars 2008)

35 Inlägg
4 mars 2008
Blixten854 skrev:
till: Zero_89

Hur i helvete kan porsche köpa upp VW. Nej nej nej. VW är väl ändå dom som är störst? Dom äger ju fan allt! Dom äger rätt många % i porsche föresten.

EDIT: jag hade fel.

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m … e71186.ece

Ser man. trodde det var tvärt om.

trodde först att det va tvärtom men sen sa dom det igår på radion fast VW och tyska staten var emot uppköpet

60 Inlägg
4 mars 2008
Tyskarna dominerar bilvärlden.. scania kommer förbättras stort. . och tyska scania kommer tilltala mycket större publik smile. . har inte varit inne på scania men blir det kanske efter tyska köpet smilebig_smile

60 Inlägg
4 mars 2008
VW vet vad dem gör. . dem äger ju audi,seat,skoda,bentley, lamborghini och även bugatti
Senast redigerat av candyboy (4 mars 2008)

2 164 Inlägg
4 mars 2008
Vem säger att de blir dåligt bara för att VW äger scania?
Tror de blir bara bra att scania ägs av en trogen ägare och inte slängs hit och dit.

MVH

F

1 062 Inlägg
4 mars 2008
Var på Scania idag o handlade lite grejor... kunde inte låta bli att fråga om de tog Volkswagenkortet  smile)))

"Jättekul!" var svaret och av minen att döma så var det lite tidigt med sådana skämt smile))))

"You Go, we go!"

956 Inlägg
4 mars 2008
Jaa inte tror jag dom flyttar tillverkningen av scania till tyskland iaf.

eldus veldus

huh?
10 427 Inlägg
5 mars 2008
J-P-R skrev:

Haha smile Vad har du haft för strul med Scania bilar då? Vore skoj att veta så man eventuellt kan mobba nån på jobbet.

409 Inlägg
5 mars 2008
saab ryker nog snart också.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
5 mars 2008
ProViva skrev:
J-P-R skrev:

Ska du säga som kör Skoda, hehe.. ^^

(Ta inte illa upp)

Lugnt. Sanningen är faktiskt att Skoda enligt undersökningar håller högre kvalite än just VW smile

EDIT: Gäller givetvis nybilar, äldre Skodor är som bekant inte förknippat med kvalitet.
Senast redigerat av J-P-R (5 mars 2008)

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
5 mars 2008
steifan skrev:
J-P-R skrev:

Haha smile Vad har du haft för strul med Scania bilar då? Vore skoj att veta så man eventuellt kan mobba nån på jobbet.

Haft en helt ny RH580 som motorn rasade på och intercoolern var det ett stort hål i. Mystisk omständighet kring det hela. Men det fixades givetvis på garantin.

Men i övrigt då jag handhar (distriktschef) drygt 20 timmerlastbilar för tillfället (flexar upp och ner hela tiden då vi hyr in bilar till vårt åkeri med) så har jag noterat att jag får boka service och reparationer betydligt oftare på Scaniorna än på Volvosarna.
Kanske lite klantigt formulerat med att det bara är skitkvalitet, men ibland känner man så smile

Sök