3376
Sök

Huvudenhets problem, strömproblem !FIXAT!

3 650 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Somsagt, problem med inkopplingen. Har testat 2 st olika HU.

Har kollat så jag har ström i + och - kabeln i bilen, sätter den på motsvarande kablar på stereon, men när jag vrider på tändningen så lyser stereon till men det händer inget.

Jag har alltså kopplat Orange(bilen) till gul (+ på cd) ,  Svart(bilen) till svart(- på cd) de borde väl räcka för att få igång HU?

Har även testat HU direkt på batteriet (2 olika batterier t.o.m)..inget händer.

Säkringen i bilen är hel och i HU.

har även dragit ny jordkabel då jag trodde att det var det som var fel..

Har kollat batteriet med Voltmätare och den visar 11.30 nånting.
Stereon är 45x4W.

Nån som kan hjälpa mig förklara vod som kan vara fel?
Senast redigerat av Kesler (4 mars 2008)

Miklen
3 mars 2008
Batteriet är ju så gott som tomt för det första.. men inte tillräckligt för att en HU ska balla ur.. Batteriet ska hålla ca 12,7volt fulladdat för övrigt.. ett "ok" batteri ska iaf ha över 12volt.. Om du kopplar direkt på batteri å HU inte startar så är det komponentfel eller handhavandefel..Antar att du vet vart ON knappen sitter..

3 650 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Okej, men har som sagt testat 2 olika Hu på 2 olika batterier, å dom går inte igång..Jvc enheten börjar lysa när man kopplat strömmen och den går inte igång när man trycker på ON knappen.
Senast redigerat av Kesler (3 mars 2008)

Miklen
3 mars 2008
Kopplar du in rätt kablar ställer jag då frågan.. För annars ser ja verkligen ingen annan möjlighet än tekniskt fel..tongue

3 650 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Jorå, kopplar in rätt kablar, har testat olika bara för att vara säker. Kan tillägga att + och - kommit emot varandra i bilen och då har det sprakat till. men har inte varit nåt problem innan när det hänt.

Fan såna här grejjer e jobbiga sad

3 650 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Kom igen nu..ingen som kan el lr?

310 Inlägg
4 mars 2008
låter som att du lyckats på fel på 2 olika HU.. väldigt skummt fel.. men prova mät mellan + & - inne i bilen och se så du har ström där

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

43 Inlägg
4 mars 2008
Kanske kan vara värt att testa och lägga ström på kabeln till tändningen också. + på röd och gul in i stereon samt - på svart.

3 650 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Fixat!  kopplade ihop direktströmmen och tändingen till bilens +

3 650 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Molle200sx skrev:
Kanske kan vara värt att testa och lägga ström på kabeln till tändningen också. + på röd och gul in i stereon samt - på svart.

Hann få svar från ett annat forum tongue med det är precis som du säger smile
Senast redigerat av Kesler (4 mars 2008)

Sök