3649
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

1 688 Inlägg
16 mars 2008
crazyarash skrev:
Severin skrev:
Jo kvällen var väldigt lyckad !! big_smile Ideen om en film var att utgång från garaget SM skulle spelas in om ni förstår hur jag menar att en person står o filmar bilarna en o en hur vi alla kör ut sakta därifrån liksom.. Skulle varit as coolt ... Men ja, vi som egentligen håller i det hela hade ju inget med saken att göra ikväll, 2 äldre män kom o tog typ över, började styra o ställa vart vi skulle osv :S de tycker ja va lite onödigt att dom skulle blanda sig i.. sad Men Men.. Nästa gång låter jag det inte hända tro mig..

Lite mer planering skulle vi väl haft men tro mig när ja säger detta: vi planerade inte att det skulle komma så mkt folk som ikväll haha big_smile Väldigt bra o dåligt på sätt o vis liksom, kul att allt folk kom men vi hann inte med det bara hehe..

Näst nästa vecka blir det i Borås ja och jag har redan planerat ut en viss del av det.. smile ! Så de enda vi behöver i borås är folket från Gbg igen big_smile !!!

Jätte fin kväll o ja hoppas på många fler likadana i både gott o fult väder tongue

det är inte lika lätt när man inte bor här i gbg..

dem bästa sträckorna här i gbg är enligt mig.
"Brodalen" (lite för kort bara)
"Sisjön vid bil provningen"
"Arendal"

sen har vi en som är mega bra i kungälv "Rollsbo"

det kan man tänkta på till nästa gång smile

Ja bor själv i kungälv och har varit där och kollat 2 gånger, båda gångena har polisen redan varit i Rollsbo,
Vist är sträckan i Rollsbo är väldigt bra väg, väg-mässigt och belyst.
MEN, ett riktigt stort MEN!! Ambulans-centralen ligger på samma gata, så den är inte att rekomendera.
Brukar inte polisen komma dit ganska fort?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

373 Inlägg
16 mars 2008
Tycker det var riktigt kul igår, det var roligt att vi blev så många! Lite tråkigt att vi splittrades påvägen till race sträckan, men jag lyckades hitta dit utan större problem ändå.. Ska gå igenom fotona ja tog med kameran + mobilen iem. Ser fram emot borås nästa nu smile

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 mars 2008
FLindgren skrev:
Hoppas ni inte förstör för rc som arrangerar racen i gbg och drar polisen till "deras" sträckor och förstör för dom och oss andra. Bättre att ni kör i borås och går ihop med rc när ni ska köra i gbg så säkerheter kan bli bättre.

och det är inte bra att ni lär "dom som bara står och tittar på" vart det brukas köra.

Alltså, angående det sista. Igår tycker jag faktiskt inte det var några problem alls med att folk bara stod och tittade på, det var fin rullning i startsträckan och det stod liksom aldrig stilla.

Och sen är det också något jag undrat över, det är alltid tjöt om att folk inte får stå och titta på, men de e la fan bättre o försöka se till att man kan hålla publik på ett säkert avstånd/plats?

För det finns faktiskt vi som kanske inte har körkort en, eller på annat sätt inte har fungerande bil eller så, som tycker det är kul att titta på bara. Sen har vi ju även vi fotografer och liknande som bara "vill vara där".

Så istället för att försöka undvika publik som alla verkar vara emot, så tycker jag att man skulle satsa mer på att ha en bra sträcka med en liten parkering till (=inga obehöriga bilar i vägen), samt en publikplats. Sista sträckan i Partille igår tycker jag var perfekt. Bra parkeringsmöjligheter för de som inte deltog i race, samt bra publikplats bakom start!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

302 Inlägg
16 mars 2008
tack för igår! kul som satan, synd att det var svårt att hitta och vi tappade bort varandra...   kanske bättre om nån kan skriva ut en vägbeskrivning till alla innan vi åker nästa gång??

racet var helt bedrövligt.... värdelöst organiserat och 0 säkerhet.....

ser fram emot borås, lättare att hitta här så alla kommer inte tappa bort varandra.

1 311 Inlägg
16 mars 2008
Tjenare

Träffen va bra och de funkade bra, men crusingen till rakkan funkade inte så bra för alla. Men Göteborg är stort så dom mesta rakorna ligger utanför Göteborg så man måste åka. Men när vi kom dit så va det ju en del folk iallfall cirka 40-60 pers. men de va inte mkt som körde.

Sedan till reglerna så kan de bli lite svårt, för om vi säger att folk skall göra så och så så håller inte alla de. De va samma att vi sa till alla att vänta men dom hörde la fel eller volymen, men iallfall det va bra att jag hade wakkies mee mig smile kan tänka på att ta mee mig dom nästa vecka.

och sedan när vi kom till brodalen så verkar de som alla hade dratt, de va synd men de va en del race där me big_smile

Jag har bilder på min sida som jag la upp idag! Ta en titt och kommentera smile Syns i Borås big_smile
Senast redigerat av Glansen (16 mars 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 mars 2008
http://i32.tinypic.com/2eouxc2.jpg

Buhu, vinterdäcken på igen? sad

Yrkesförare
1 267 Inlägg
16 mars 2008
Edil_ skrev:
http://i32.tinypic.com/2eouxc2.jpg

Buhu, vinterdäcken på igen? sad

Jadu...de ser inte bra ut på vädersidan,väntas även snö i Gbg i veckan hmm. Men jag får va lätt på gasen istället big_smile samt att köra på Winter läget på automatlådan.... roll Orka sätta på vinterdäcken igen.. tongue

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

242 Inlägg
16 mars 2008
Edil_ skrev:
Ströget på allégatan vare ja! lol

Pållen lär få spader big_smile

Typ 30 bilar i en fin karavan xD

Någon som såg när ja var nära på att köra in i stölpen? tongue

242 Inlägg
16 mars 2008
crazyarash skrev:

JAg föreslog rollsbo... men de var tydligen för långt?!?!...

4 767 Inlägg
16 mars 2008
Jag var bara där en snabbis i swedish match garaget.. sen när ni åkte till göta så åkte jag vidare smile

Men det var roligt att träffa lite folk iallafall!

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

242 Inlägg
16 mars 2008
Erick skrev:
Jag var bara där en snabbis i swedish match garaget.. sen när ni åkte till göta så åkte jag vidare smile

Men det var roligt att träffa lite folk iallafall!

Mvh
Erick

kommer förbi er någon dag erick smile var där nere igår men då vart bara blästringsmästaren där wink

121 Inlägg
16 mars 2008
Losgard skrev:
crazyarash skrev:
Severin skrev:
Jo kvällen var väldigt lyckad !! big_smile Ideen om en film var att utgång från garaget SM skulle spelas in om ni förstår hur jag menar att en person står o filmar bilarna en o en hur vi alla kör ut sakta därifrån liksom.. Skulle varit as coolt ... Men ja, vi som egentligen håller i det hela hade ju inget med saken att göra ikväll, 2 äldre män kom o tog typ över, började styra o ställa vart vi skulle osv :S de tycker ja va lite onödigt att dom skulle blanda sig i.. sad Men Men.. Nästa gång låter jag det inte hända tro mig..

Lite mer planering skulle vi väl haft men tro mig när ja säger detta: vi planerade inte att det skulle komma så mkt folk som ikväll haha big_smile Väldigt bra o dåligt på sätt o vis liksom, kul att allt folk kom men vi hann inte med det bara hehe..

Näst nästa vecka blir det i Borås ja och jag har redan planerat ut en viss del av det.. smile ! Så de enda vi behöver i borås är folket från Gbg igen big_smile !!!

Jätte fin kväll o ja hoppas på många fler likadana i både gott o fult väder tongue

det är inte lika lätt när man inte bor här i gbg..

dem bästa sträckorna här i gbg är enligt mig.
"Brodalen" (lite för kort bara)
"Sisjön vid bil provningen"
"Arendal"

Ja bor själv i kungälv och har varit där och kollat 2 gånger, båda gångena har polisen redan varit i Rollsbo,
Vist är sträckan i Rollsbo är väldigt bra väg, väg-mässigt och belyst.
MEN, ett riktigt stort MEN!! Ambulans-centralen ligger på samma gata, så den är inte att rekomendera.
Brukar inte polisen komma dit ganska fort?

jag har vart där flera gånger på helgerna och ända gånger polisen kom va för att nån hade ringt dem så dem visste om det!

Think Feel Drive
SUBARU

874 Inlägg
16 mars 2008
Tjena folket, har tagit mig friheten att lägga upp några av bilderna jag tog, långt ifrån alla och dessvärre inga bra, jag måste köpa en fjärrkontroll till kamera jäkeln tongue men håll tillgodo, om någon är med på en bild eller har sitt fordon där och inte tycker om det så e det bara å säga till så tar jag bort det, men jag var noga med att inte reg nr skulle synas(därför det blev så lite bilder har inget bra fotoredigerings program), men men smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=45603
Senast redigerat av brillmongo (16 mars 2008)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 mars 2008
RouziMotorsport skrev:
Det var trevligt igår!
Jag tycker att dem som bor i Göteborg, och känner till dem ställen man kan köra på skall sköta det hela.
Vi från Borås kan inte åka upp dit och styra och bestämma hur det ska gå till...

När boråsare åker till Göteborg, skall dem sköta träffen.
När Göteborgare kommer till Borås, så sköter vi träffen.

Det är så det skall vara..

Ett annat tips är att skapa ett forum, där boråsare kan diskutera träffar osv, att flasha om det här på garaget är inte speciellt lyckat, sitter nog en och annan gestapo/snut som kikar på tråden.

Vad jag vet så är det göteborgare som har hand om alltihop där nere.. Gorgare.. smile

Men det som hände var att några "utomstående" kom och tog över och styrde och ställde, och sen såg vi ju hur det gick.

Bra idé.. Någon som har lite tid över kanske kunde gå in på www.egetforum.se och skapa ett forum? Ta något  namn som inte är relevant till oss så att säga, typ "matlagningskurs.egetforum.se" eller nåt sånt.. (Bara ett exempel för att visa vad jag menar) .. Så är risken väldigt liten att någon som inte ska läsa där, läser wink
Senast redigerat av Edil_ (16 mars 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 mars 2008
RouziMotorsport skrev:
www.teamboras.webbland.se

Endast medlemmar, som blir godkända av oss kan läsa där.

Sedär ja. Och vad är kraven för att bli godkänd?

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 mars 2008
Haha, okej, min gästboksikon började blinka, och så fick jag fram det här.. Hahaha, väldigt troligt att jag har så många nya gästboksinlägg?

http://i27.tinypic.com/2vmzi2d.jpg

874 Inlägg
16 mars 2008
Edil_ skrev:
Haha, okej, min gästboksikon började blinka, och så fick jag fram det här.. Hahaha, väldigt troligt att jag har så många nya gästboksinlägg?

Haha, du e visst väldigt populär grabben tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Yellow bug!
1 640 Inlägg
16 mars 2008
brillmongo skrev:
Edil_ skrev:

Haha, du e visst väldigt populär grabben tongue

Haha, ajjemeen, måste vart någon/några som legat i med skrivandet wink Fast när jag kom in i gästboken var det bara ett nytt sad big_smileroll

1 396 Inlägg
16 mars 2008
Såg att någon gick omkring med kamera på stativ och tog kort och en annan som filmade lite överallt smile När kommer detta upp?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

1 587 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
NiclasT skrev:
Såg att någon gick omkring med kamera på stativ och tog kort och en annan som filmade lite överallt smile När kommer detta upp?

De va mina gubbar de ! big_smile
Dom kommer ut så fort han redigerat allt fint åså wink !! Ni kommer veta när filmerna/bilderna är ute wink

Sök