2954
Sök

Turbokonvertera Civic Type-R

364 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#1
Hellooo, är det någon här i garaget som vet något om turbokonvertering till min honda, va priset kan gå på va som behövs bytas negativa och posetiva saker... Tack i förhand / Daniel


Zippin 40's
197 Inlägg
8 mars 2008
#2
Både "fekke123" och "mickes2k" här på garaget har ju turbokonverterade civics...fråga dom kanske wink

"Dieselbilar drar minst bensin"

495 Inlägg
8 mars 2008
#3
ja vet inte exakt vad som behövs men det lär ju bytas allt inne i motor så som kolvar och så också! jag har själv varit inne på samma tanke faktiskt:) finns en här på garaget som har turbo i sin type r, kan ju kolla på hans bil om du vill! jag kan tänka mig att det lär gå som satan så det är ju positivt:)

mig <3 vtec = sant

495 Inlägg
8 mars 2008
#4
och det var fekke123 jag menade också:P

mig <3 vtec = sant

364 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
#5
Jag var i turboservice idag och frågade efter turbokonvertering men de sysslade dem inte med till min modell i alla fall, inga kit fanns färdiga. Bara å svetsa grenrör å sådan själv... Men dem sa till mig att nån i Norge höll på med sådan? någon som vet något kanske??


wescrape
65 Inlägg
11 mars 2008
#6
Annars finns det kitt ifrån USA. beror helt på vilken effekt du är ute efter. / J

190 Inlägg
11 mars 2008
#7
Redsmoke skrev:
Annars finns det kitt ifrån USA. beror helt på vilken effekt du är ute efter. / J
Och dollarn är ju bra låg nu wink
Senast redigerat av Yeeeep (11 mars 2008)

Meister
6 763 Inlägg
11 mars 2008
#8
mtlca skrev:
Både "fekke123" och "mickes2k" här på garaget har ju turbokonverterade civics...fråga dom kanske wink
Fekke vet jag inte men mickes2k är ju kompressormatad iaf. De är ju helt klart fränare. Nu vet jag inte hur CTR är från botten, men är de slöa får grunden så är ju kompressor helt klart vägen att gå. Sen en lite galen varvande vtec och kompressor vin lär ju vara galet gött ljud big_smile


495 Inlägg
11 mars 2008
#9
mickes2k är inte kompressor matad, den var men nu är den turbokonverterad:)

mig <3 vtec = sant

364 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
#11
Redsmoke skrev:
Annars finns det kitt ifrån USA. beror helt på vilken effekt du är ute efter. / J
Du råkar inte ha nån hemsida eller något liknande på kitten som finns? ca 300 inte mycket mer iaf tack i förhand:)
Senast redigerat av LilD (11 mars 2008)


4 Inlägg
24 juni 2008
#12
http://www.turbo-kits.com/rsx_turbo_kits.html

Där har du nått o titta på kanske. Annan bilmodell men samma motor. RSX´n o civicen skiljer sig inte så mycket. Skicka ett mail till dom o hör efter:cool:

Personligen tycker jag du ska skippa turbo. Finns sjukt mycket potential i K20 motorn som du har redan.
http://www.youtube.com/watch?v=qhzyBSQmb_c
yikeslolcool


Sök