2594
Sök

biltemas nya bromsskrivor?

1 813 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
någon som har vågat prova biltemas nya bromsskivor slitsade och borrade skivor som dom har börjat sälja??   tänkte köpa såna och montera på en ford som jag renoverar OBS bilen kostade 5000:- så den ska bara göras vid och piffas upp lite så den ser lite bättre ut så tänkte jag på skivorna jag hitta på biltema om det e nått som kanske funkar om det håller lr dom blir snea och skeva samma dag som man satt på dom och bromsar en gång:P

ni som provat kan ju skriva en rad..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 311 Inlägg
9 mars 2008
har också kikat på de till min v70... 1000 spänn för båda skivorna fram... värt att testa?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

218 Inlägg
9 mars 2008
jag kör med Biltemas skivor och jag är nöjd smile men torka av dom ordäntligt före du använder dom tongue

7 100 Inlägg
9 mars 2008
jag körde med biltemas skivor ja med,på forden!

men ja visste inte nu att dom hadde börjat med slitsade och borrade,så de ska nog köpas smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 813 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
okay då får jag väl prova dom ja med.. nej fan 1000:- e inte dyrt för 2 när dom annars tar det st för sånna skivor.. ! kanske håller i 2 år men vafan då e det bara köpa nya tongue !!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 mars 2008
köp bara belägg o inte biltemas, luktar apa vid hårdare arbete samt börjar ryka/brinna tongue

5 198 Inlägg
9 mars 2008
sir_daniel skrev:
köp bara belägg o inte biltemas, luktar apa vid hårdare arbete samt börjar ryka/brinna tongue

Det har jag aldrig märkt,, köper uteslutande sånt på biltema,, om de börjar brinna måste det va material fel å då ska de inte sälja dom.för trots att det står Bilteam på dom så ska dom hålla en viss kvalitet.

LillNaisarn
9 mars 2008
gamlingen skrev:
sir_daniel skrev:

Det har jag aldrig märkt,, köper uteslutande sånt på biltema,, om de börjar brinna måste det va material fel å då ska de inte sälja dom.för trots att det står Bilteam på dom så ska dom hålla en viss kvalitet.

En kompis till mig fick även upptecka detta fenomen då han köpte fr Biltema så det är väll inte bara Sir_daniel isf som upplevt detta,
Nu till tråden: Så dom har även börjat sälja detta? kanske man skulle pröva på smile
Senast redigerat av LillNaisarn (9 mars 2008)

5 198 Inlägg
9 mars 2008
Jag skulle prova.. håller dom så håller dom,, annars inte

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
9 mars 2008
Biltema kvalitetstestar väl sina produkter precis som alla andra återförsälgare innan de kan/får sälja sina produkter? Skälv köper jag inte mycket från biltema men igentligen vad e skillnaden mellan biltema, meka, mekonomen osv.  Köper man inte orginal kan man väl lika gärna köpa den billigaste piratkopian som den dyraste.

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 mars 2008
hittar inga slitsade skivor på deras hemsida? eller kanske bara finns till vissa bilar!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 050 Inlägg
9 mars 2008
Har hört på omvägar att Biltemas nya slitzade sportskivor är av mkt bra kvalite. ryktet säger att det är BREMBO som står för tillverkningen. Men det finns ej kompletta satser till alla bilmodeller, vissa får nöja sig med bara framskivorna. (Trist) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

7 100 Inlägg
9 mars 2008
sir_daniel skrev:

för mej funkade dom perfekt,luktade inte och rykte inte heller!!!och då fick dom gå ganska så hårt i skogen tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 mars 2008
E-30 skrev:
Har hört på omvägar att Biltemas nya slitzade sportskivor är av mkt bra kvalite. ryktet säger att det är BREMBO som står för tillverkningen. Men det finns ej kompletta satser till alla bilmodeller, vissa får nöja sig med bara framskivorna. (Trist) big_smile

hittar inte ens fram till min bil? eller finns dom ens med på hemsidan?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 050 Inlägg
9 mars 2008
båge skrev:
E-30 skrev:

hittar inte ens fram till min bil? eller finns dom ens med på hemsidan?

Alla BT varuhus har ej fått dem i lager ännu, de är dock på ingående. Jag fick själv info från kompisen som bl,a köper in skivorna till Biltema. De förväntas sälja slut på nolltid. big_smile

De finns på bild i nya katalogen sid. 139 längst upp till höger.

1 813 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
båge skrev:
hittar inga slitsade skivor på deras hemsida? eller kanske bara finns till vissa bilar!?

du får kolla i katalogen isf om dom inte finns på hemsidan fanns till massor utav bilar vad jag såg iaf..

1 050 Inlägg
9 mars 2008
dj_padde skrev:
båge skrev:

du får kolla i katalogen isf om dom inte finns på hemsidan fanns till massor utav bilar vad jag såg iaf..

De finns på bild i nya katalogen sid. 139 längst upp till höger.

29 Inlägg
23 mars 2008
funkar utmärkt...

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

Sök