3259
Sök

Polisens laserkamera?

Inläggskritiker
990 Inlägg
11 mars 2008
jonaz skrev:
köp er en laservarnare så slipper ni fundera på polisen nå mer...

TOTALT MENINGSTÖST med en laservarnare, det tar polisen 0.5sek att få ett mätvärde på din bil, spelar ingen roll om du har 400mm med 20kolvs ok bromsar, du hinner aldrig reagera på den tiden och framför allt aldrig få ner farten.

LASERSTÖRARE däremot funkar bra, och det ska vara dom som sitter i grillen(och ejkopior!), de som sitter i vindrutan är meningslösa, funkar ej.
Kan fixa orginalet om nån (PM:A) är sugen, dyra men de funkar garanterat med. Billig försäkring mot förloratkörkort

RADARVARNARE däremot funkar bra, men polisen använder så sällan radar nu mera.
För radarvarnaren sänder ut signaler hela tiden, till skillnad mot laser som bara sänder ut en ljusvåg.
Senast redigerat av Hammarslag (11 mars 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 mars 2008
Hammarslag skrev:
volvo_1987 skrev:
Vad är det som säger att dom mäter till 400 m. Om dom mäter upp till en 1 km vet väl inte den dom stoppar?

Allt över 400m är ogiltigt !

Jag vet väl, fan så många ggr jag suttit nere på snut station, har redan frågat det mesta när man ändå varit ädr nere.
Och snut bilarna här i finspång är orginal 2.4T Volvos med 200hk automat och inga steg 3 monster. osv osv.

En mätning över 400 m är ogiltig svar ja. Det jag däremot tror att det syftades på var att hur kan du veta om polismannen egentligen gjort en giltig mätning ?

I både teorin och i praktiken kan en polisman hitta på vad som helst, blir det rättsliga efterspel förlorar du ganska garanterat.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 mars 2008
Hammarslag skrev:
jonaz skrev:
köp er en laservarnare så slipper ni fundera på polisen nå mer...

TOTALT MENINGSTÖST med en laservarnare, det tar polisen 0.5sek att få ett mätvärde på din bil, spelar ingen roll om du har 400mm med 20kolvs ok bromsar, du hinner aldrig reagera på den tiden och framför allt aldrig få ner farten.

LASERSTÖRARE däremot funkar bra, och det ska vara dom som sitter i grillen(och ejkopior!), de som sitter i vindrutan är meningslösa, funkar ej.
Kan fixa orginalet om nån (PM:A) är sugen, dyra men de funkar garanterat med. Billig försäkring mot förloratkörkort

Sluta snacka skit när du inget vet. Det är i princip praxis att polismannen lasrar på ett längre avstånd först, på så sätt har han god tid på sig att välja ut vid högre trafik.

Så en laservarnare är ett bra redskap, dock ingen garanti för att man klarar sig undan.

Kan ju säga att polisen inte är mild i sitt letande efter laserstörare, så om man är sugen på att både få sin dyra utrustning beslagtagen och halva bilen förstörd skall man PMa dig.

4 001 Inlägg
11 mars 2008
Faan sluta gnälla, har man kört för fort så får man väl betala böterna och se glad ut iaf. så länge man slipper de där j*vla plåtpoliserna som är så poppis nu.

Och ja, jag har åkt på böter men jag har aldrig gnällt om det.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Stövarn
225 Inlägg
11 mars 2008
har hört att dom t,ex inte får mäta en på en 70 sträcka om dom själv står på en 50 sträcka, är det någon som har kunskap om det?

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 mars 2008
Jag har sett poliser som stått på 50 sträcka, mätt där ja körde som var 70, dock drack polismannen kaffe när jag körde förbi haha tongue försökte få upp pickan o skjuta innan de va försent men de gick sådär.

Hur som helst, de stod strax efter att 70 blivit 50

609 Inlägg
11 mars 2008
Rätt schysst att använda en laser faktiskt hehe

Inläggskritiker
990 Inlägg
11 mars 2008
J-P-R skrev:
Hammarslag skrev:
volvo_1987 skrev:
Vad är det som säger att dom mäter till 400 m. Om dom mäter upp till en 1 km vet väl inte den dom stoppar?

Allt över 400m är ogiltigt !

Jag vet väl, fan så många ggr jag suttit nere på snut station, har redan frågat det mesta när man ändå varit ädr nere.
Och snut bilarna här i finspång är orginal 2.4T Volvos med 200hk automat och inga steg 3 monster. osv osv.

En mätning över 400 m är ogiltig svar ja. Det jag däremot tror att det syftades på var att hur kan du veta om polismannen egentligen gjort en giltig mätning ?

I både teorin och i praktiken kan en polisman hitta på vad som helst, blir det rättsliga efterspel förlorar du ganska garanterat.

Det står på lasern, avståndet alltså vilket han skriver ner i rapporten.
Och visst det går att hassla om dom så vill, finns oärliga poliser med så vad är grejen? satt inte o sa att alla är tvärärliga.

No shit, har redan suttit i rättegång för att ha slängt omkull en polis så vet hur det gick smile Inga rättegångs/lagar predikan för mig tack, har rätt bra koll på det mesta.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

8 156 Inlägg
11 mars 2008
Det bästa är väl att köra lagligt?
Iaf, jag skulle inte klara av en laservarnare som tjuter varje gång det kommer en kamera,
eller varje gång polisen är ute och mäter hastigheten.

En laservarnare brukar för övrigt varna redan när någon bil framför blir mätt, så därför brukar man kunna hinna att få ner farten en hel del. Räckvidden är väl ungefär den dubbla jämfört med polisens laser, då polisens laser även behöver få svarsinformationen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
11 mars 2008
Phaetoon skrev:
Det bästa är väl att köra lagligt?
Iaf, jag skulle inte klara av en laservarnare som tjuter varje gång det kommer en kamera,
eller varje gång polisen är ute och mäter hastigheten.

En laservarnare brukar för övrigt varna redan när någon bil framför blir mätt, så därför brukar man kunna hinna att få ner farten en hel del. Räckvidden är väl ungefär den dubbla jämfört med polisens laser, då polisens laser även behöver få svarsinformationen?

finns ju olika inställningar på laservarnare.. min piper en gång, kan även ställa in den så att den bara blinkar...

1 587 Inlägg
11 mars 2008
Var kan man köpa en billig o bra laservarnare då big_smile

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
11 mars 2008
Severin skrev:

jag kan fixa en för 1295

424 Inlägg
11 mars 2008
Går att mäta på långt avstånd, men för att vara giltigt måste det vara inom 400 meter. Både hastighet och avstånd antecknas!

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 mars 2008
Severin skrev:

Helt meningslöst med laservarnare ! ! !

Det tar polisen 0.5 sek under bra förhållande att mäta din bils hastighet.
Din hjärna hinner inte ens reagera först än det är försent.

Laservarnare är nåt helt annat däremot, kan fixa dessa kostar 4000kr men då får du inget kina piss som ändå inte funkar, utan av bolaget som har patent på laserstörar teknologin, används ochså av militären.
Laserstöraren känner av vilken typ av laser den blir beskjuten med (Ljuspulser) och bombarderar samma ljusvåger tillbaka = polisen får inget mätvärde, blir som han skjuter i tomma luften.
I din bil börjar en "buzzer" tjuta o du får tid på att bromsa ner till lagligfart, för att sedan slå av varnaren så polisen får sitt mätvärde. = ingen anledning att ta in dig.

Ganska billig försäkring mot att förlora körkortet eller dryga böter, och det är en engångs kostnad.

Skit i blocket.se skräpet, de som funkar bra är dom som varnar för kameraskåp men det är väldigt sällan dom som drar in ditt kort !

8 156 Inlägg
12 mars 2008
Fast om polisen inte får något mätvärde då dom har fri sikt så kan dom kräva att söka igenom bilen efter en laserstörare. Det krävs ju inte många sekunder för polisen att fatta att du har monterat en laserstörare på din bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 mars 2008
Jag tror att framtidsbilar kommer att har en radio system som gör att man inte ska kunna köra fortare än vad den vill.
bilen kommer att sakta ner själv eller släppa vid olika hastighetskyltar och det kommer att hindra folk att köra för fort. inte kul att köpa ferrari eller porsche.
Idag, i tidningen de sa att alla bilar från 2012 kommer att vara utrustad med alkolås.
Allting går.
Senast redigerat av alain (12 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 mars 2008
Phaetoon skrev:
Fast om polisen inte får något mätvärde då dom har fri sikt så kan dom kräva att söka igenom bilen efter en laserstörare. Det krävs ju inte många sekunder för polisen att fatta att du har monterat en laserstörare på din bil.

I din bil börjar en "buzzer" tjuta o du får tid på att bromsa ner till lagligfart, för att sedan slå av varnaren så polisen får sitt mätvärde. = ingen anledning att ta in dig.

Läs ovan igen.

Och även om de söker igenom bilen, och hittar enheten så kan de ALDRIG fälla dig (dra in kortet) för trafikbrottet utan du åker då på böter för du haft enheten.
Och jag betalar hellre 5000-12000kr i böter än behöva ta om kortet.
Senast redigerat av Hammarslag (12 mars 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 mars 2008
alain skrev:
Jag tror att framtidsbilar kommer att har en radio system som gör att man inte ska kunna köra fortare än vad den vill.
bilen kommer att sakta ner själv eller släppa vid olika hastighetskyltar och det kommer att hindra folk att köra för fort. inte kul att köpa ferrari eller porsche.
Idag, i tidningen de sa att alla bilar från 2012 kommer att vara utrustad med alkolås.
Allting går.

Pja de har ju redan fixat ett sånt system tongue De testar det "bara", men på g e de ju...tills vidare blir e nog, tack vare gps, så att de slänger in den svarta lådan i bilen o kan se vart du kört, när du kört var o hur fort du kört överallt, å fälla dig i efterhand. Där snackar vi kontrollstat..

Förjaevle Brao
555 Inlägg
12 mars 2008
polisen måste väl skjuta två gånger på en bil för att de ska va giltigt har ja för mig?

Kokar ris
923 Inlägg
12 mars 2008
laservarnare fungerar ju inte så bra om man är den bilen som blir lasrad, men om man kör på motorvägen med några framför och polisen lasrar nån bil framför så varnar den i tid för att man ska kunna bromsa.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Sök