3312
Sök

Hjulhus Lister, Skärm Bräddare

11 mars 2008
Trådstartare
Tjenare på er, jag har ett problem..!

en av listerna i ett av hjulhusen på min fina röda v40 är sönder. Det saknas en bit på ca 6 cm som har brutits och rammlat av. Så nu kör jag omkring med ett stort hål i listen.

Var hittar jag nya att köpa. Jag har kollat runt på nästan alla skrotar i Göteborgs området och ingen har det.

PLEASE hjälp mig
Senast redigerat av Andreas_w_Jonsson (11 mars 2008)

Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 mars 2008
Volvo har ju nya men jag tror inte de säljer styckvis. (Det är skärmbreddarna runt hjulhusen du menar va?)

11 mars 2008
Trådstartare
Just det, så heter dom ja. Ja som sagt jag måste hitta en. Men det verkar nu som jag hittat en firma som har nr 0220 20 150 som jag inte minns namnet på. Dom verkar ha sådana breddare men jag måste bara tala om artickel nr för på samma årsmodell kan det finnas smala och tjocka.
Senast redigerat av Andreas_w_Jonsson (11 mars 2008)

Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 mars 2008
Ja det finns en smalare och en bredare variant. Så det gäller att du väljer rätt smile Du har inga bilder på breddarna så kan jag tala om om du har den smalare eller bredare varianten (syns bäst på de bakre om det är den bredare eller smalare). Har haft bägge varianterna.

28 mars 2008
Trådstartare
Hej igen, jag har tagit kontakt med Volvo här i göteborg och dom beställer både dom smala och breda så jag har båda att välja på. smala kostar runt 350 kr och dom breda ligger på nästan 700. Jag hoppas det är dom smala jag har hehehe*

Tack ändå för hjälpen.

Sök