overflowvalve är väl en överflödes kanal. den finns för att du inte ska kunna överfylla lådan med olja.
När du skriver "drivaxeln" så antar jag att du menar yoken i slutet på "struten", där sitter det ju en packbox som iofs kan läcka.
Om du menar på andra sidan vid konverterkåpan så antar jag att det är din hub och/eller packbox som är sliten, eller att avtappningspluggen till konvertern har skruvat upp sig. har iofs aldrig hört talas om att så har hänt, men mycket ska ma ju vara med o innan man dör.
Fyllde du på korrekt mängd olja?
Vad har du för tråg? Är det ett vanligt plåttråg, eller ett chromat, hur gammalt är tråget?
Plåttrågen brukar kunna vara svåra att få helt täta när dom har blivit avskruvade ett antal gånger.
med vanlig silicon tror jag inte du kommer att få det tätt, hur ska du få det att fästa när det är oljigt?
Då är det nog bättre att lätta på tråget och trycka dit Mr. Gasket red seal i stället.
blinka blått om du vill rejsa!