4875
Sök

Vilken märke på Basen!?

43 Inlägg
19 mars 2008
Gamla stroker serien med den ställbara konan. Basar som spelar bättre blir svårt att hitta;)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 mars 2008
Vurpollon skrev:
Gamla stroker serien med den ställbara konan. Basar som spelar bättre blir svårt att hitta;)

Är du sann? Alltså, de klarade väl av att nästan stå pall som de bästa basarna, men de lät ju absolut kattskit hur man än försökte...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

399 Inlägg
19 mars 2008
Cerwin har väl aldrig lyckats med ngt som inte låter kattskit ur kvalitetssynpunkt... Däremot trycker dom väl på rätt så bra

Smålänning
7 887 Inlägg
19 mars 2008
DLS och Blaupunkt föredrar jag smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 mars 2008
Jonve skrev:
Jag är nog den enda som kör på Ground Zero?

nope finns fler big_smile

förjävla bra äre me:D

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 mars 2008
Maildaemon skrev:
Cerwin har väl aldrig lyckats med ngt som inte låter kattskit ur kvalitetssynpunkt... Däremot trycker dom väl på rätt så bra

Jodå. Jag kanske förstod ditt inlägg fel.

/Jonas

Herr
851 Inlägg
20 mars 2008
adire audio sedan när ljudet är viktigast och det ska spelas ljupt synd att dom lagt ner

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

89 Inlägg
20 mars 2008
GroundZero har funka den tid vi använt dem i alla fall, men även DLS, Alpine och Magnat spelar som satan bara man väljer rätt serier...

Civic VTI

3 Inlägg
20 mars 2008
Själv kör man med Audiobahn och är helt nöjd smile skulle bara haft ett större steg så man fick driva ut basen bättre

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
20 mars 2008
Ja kommer köra med 3x12" proson basar och ett Dls ca 12 steg smile

Så ja säger proson #1 just nu. Men vill ha märke är ju alltid Rockford & Kicker.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

43 Inlägg
20 mars 2008
jonash skrev:
Vurpollon skrev:

Är du sann? Alltså, de klarade väl av att nästan stå pall som de bästa basarna, men de lät ju absolut kattskit hur man än försökte...

mvh Jonas

Jag har ägt både 2 * 12" stroker och 2 * 15" stroker och bättre basar har jag aldrig ägt. har haft basar som varit mycket dyrare och allt i jämförelse med stroker har vart mkt sämre. allt beror på hur man bygger lådan och vad man har för steg/ strömfösörjning. jag har haft ett jätte gamalt orion steg till båda min uppsättningar stroker och jag spela ut rutan och spela taket buligt på min förra bil med det;)

345 Inlägg
20 mars 2008
Kör på blaupunkt just nu, tycker den är helt ok.

2 600 Inlägg
20 mars 2008
och jag dunkar på me min avant 12 tums bas som vanligt (; funkar fint fint.

gör som jag kör gubba racer=)

874 Inlägg
20 mars 2008
GAS - 2x12 duger för mina behov i alla fall ^^

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

2 118 Inlägg
20 mars 2008
Kör med Kicker L7 12" basar och DLS CAD11 slutsteg smile helnöjd, lr nästan.. ett till steg så blire nog gotta big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
21 mars 2008
Kicker gillar jag ju.
Går bevisligen att spela 137db i en riktigt liten sluten låda med en L512" i min fiesta och tycker inte det är kattskit.
Dock vill mycke ha mer och espl verkar kul så man får väl skaffa en bil till att bygga i wink
Tips på bas som ger mest bang for the buck..? 150db+ musik hade varit kul smile
Senast redigerat av BMTech (21 mars 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 mars 2008
Vurpollon skrev:
jonash skrev:
Vurpollon skrev:

mvh Jonas

Jag har ägt både 2 * 12" stroker och 2 * 15" stroker och bättre basar har jag aldrig ägt. har haft basar som varit mycket dyrare och allt i jämförelse med stroker har vart mkt sämre. allt beror på hur man bygger lådan och vad man har för steg/ strömfösörjning. jag har haft ett jätte gamalt orion steg till båda min uppsättningar stroker och jag spela ut rutan och spela taket buligt på min förra bil med det;)

Och hur bra lät en ståbas?

mvh Jonas

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 mars 2008
Äh, märkesgrejer... Pytt.. roll
Hehe, skoja bara..
I brist på pengar, plus att jag är helnöjd med den bas jag har så måste jag säga GAS 10"
Vet inte vaad den heter men den matar på fint med både kick och djupbas. smile
Måste bara få fast lådhelv----t. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

329 Inlägg
31 mars 2008
jonash skrev:
Herr Nilsson skrev:
ROE skrev:

i ton tråkigt att mäta ton kör musik istället smile en polare lirar 160+ i musik smile

oki och vem och vad har han spelat 160 db med??

Nilsson, bry dig inte om ROE, han snackar skit. Tills annat är bevisat.

mvh Jonas

undra om det kommer bevisas...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
31 mars 2008
jonash skrev:
Vurpollon skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

Och hur bra lät en ståbas?

mvh Jonas

Kan säga såhär. Om man kallar en Hedlig Cerwin vega stroker för ståbas. Då må jag säga att det är den bästa som tillverkats! Heeeelt underbar !

C H E V R O L E T <3

Sök