NYA BILDER FRÅN 11-APRIL PÅ SIDAN 3 NYA BILDER FRÅN 11-APRIL PÅ SIDAN 3 NYA BILDER FRÅN 11-APRIL PÅ SIDAN 3 NYA BILDER FRÅN 11-APRIL PÅ SIDAN 3
Hejsan! Äntligen tog jag ut bilen ensväng idag ifrån garaget när det var en sån bra väder här uppe! Så körkåt som jag är så orkade jag inte längre vänta på att all snö skulle smälta bort.. Passade på även att plåta några bilder med nya objektivet som jag köpte inte allt för länge sen! Iom att bilen är avställd och sommar sulor på så vågade jag inte köra nå långt och därför vart det första bästa ställe jag kunde hitta att plåta på..
Jag är ingen proffs men jag tror att jag är på rätt väg iallafall för att bli en duktig "fotograf"..
Här kommer några bilder ifrån kvällen iallafall.. Kommentera och säg vad DU tycker! Enjoy!
EDIT: Fick lite kritik på HDR bilderna så jag bestämde mig för ändra lite på inställningarna och la till några extra bilder till..
Nice M3'a, fan va snygg den är i rätta vinklar egentligen, kanske snyggare än E92an...
schyssta bilder, HDR-bilderna funkar inte alls för mig däremot men de 2 första diggade jag!
Vad är det för objektiv du skaffat? vidvinkel av någon typ, Sigma 10-20 kanske? roligt som fan med vidvinkel, kanske märks då 80% av mina bilder är wideangle.....
Nice M3'a, fan va snygg den är i rätta vinklar egentligen, kanske snyggare än E92an...
schyssta bilder, HDR-bilderna funkar inte alls för mig däremot men de 2 första diggade jag!
Vad är det för objektiv du skaffat? vidvinkel av någon typ, Sigma 10-20 kanske? roligt som fan med vidvinkel, kanske märks då 80% av mina bilder är wideangle.....
Tackar så mycket! Mjo jag håller med.. Vart inte riktigt lyckat med dom andra HDR bilderna men jag slängde upp dom ändå..
Japp det stämmer bra d.. Sigma 10-20.. Värd varenda krona.. Jajjemensan.. jag har mycker och lära mig ifrån dig! Gillar skarpt dina bilder! Nå tipps åt mig? PMa gärna isånnafall..
hehe se där, samma som jag använder då, diggar det faktist riktigt mycket även om det anses som ett "budgetobjektiv"...
Hmm vet inte vad för tipps man kan komma på, använd mycket proffsfotografers bilder som inspiration, försök få fram samma känsla, komposition, färgåtergivning osv som bilder du riktigt rådiggar, brukar göra det själv när jag är slut på idéer... Även fall det är svårt att hitta samma miljö osv osv kan man ju alltid låna bra kompositioner.
Ett bra forum där du finner bland de bästa bilfotograferna om du vill lära dig mycket och visa bilder/se på bilder osv är www.dieselstation.com i Photography-delen...
hehe se där, samma som jag använder då, diggar det faktist riktigt mycket även om det anses som ett "budgetobjektiv"...
Hmm vet inte vad för tipps man kan komma på, använd mycket proffsfotografers bilder som inspiration, försök få fram samma känsla, komposition, färgåtergivning osv som bilder du riktigt rådiggar, brukar göra det själv när jag är slut på idéer... Även fall det är svårt att hitta samma miljö osv osv kan man ju alltid låna bra kompositioner.
Ett bra forum där du finner bland de bästa bilfotograferna om du vill lära dig mycket och visa bilder/se på bilder osv är www.dieselstation.com i Photography-delen...
Riktigt fina bilder. Jag var ute igår med 2 polare och tog lite bilder. Några blev helt ok tycker jag (vill ha en lite seriösare kamra så man kan ta HDR bilder)
Ja som jag sade igår på MSN, den första HDR-bilden ser ut som något från en reklambroschyr. Känner att jag måste ut och fotografera mer jag med så jag inte tappar mark, du blir ju bättre än mig. Jag måste också köpa vidvinkelobjektiv nu ju