3288
Sök

Tjejer som jobbar på Biltema

892 Inlägg
18 mars 2008
MeloveGolf skrev:
Bobo skrev:
handla om klädsel osv. Många vill ha "snygga" tjejer i kassorna för de vet att killar minns sådant undermedvetet och kommer gärna tillbaka om de både ser bra ut och är trevliga.

omg så sant!big_smile det är därför man bara måste till konsum på ett visst ställe även om det finns en närmare cool

Fast borde de inte ha killar som ser bra ut i kassan me då, så att brudarna också kommer tillbaka när de handlar? smile
Klart det kan ha dåligt inflytande om det sitter en riktig rishög i kassan eller om det är dåligt bemötande, fast det gäller ju inte bara tjejer då. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 675 Inlägg
18 mars 2008
niclas_swe skrev:
volvo_1987 skrev:
moose46019 skrev:

vakna vakna vakna

sen när börjar man på bandet/brukar få en lön på 45000kr/månad normal arbets tid. ej natt.
tell me

Okej men vad många år av sitt liv måste man plugga för att bli färdig. Sen får ju inte alla jobb, och har studie skulder upp ditt solen inte skiner big_smile jobbar nu som trä lärling och är ej full betald men får väl ut ca 25000 kr efter skatt tongue Blir väl en 30 när man är klar cool

Tycker du att plugga 3-4 år till är mycket? ett arbetsliv är runt 40-45 år.
Kan det inte vara värt att plugga denna ofattbara långa tid extra då?
om man nu kollar på löne exen som finns här i tråden.
Du kommer att tjäna 30000/månaden
Efter utbildning kommer vissa tjäna 45000/månaden
45 år i arbetsliv är 540 månader
15000x540=8,100,000 SEK så in direkt på 3 investerade år kan man tjäna över 8 mille?
ja det är ju konstigt att alla inte vill bygga kojor och slöjda skålar.

Sen är ju 45k inte några större problem att knäcka när man jobbat sig ordentligt in i branchen och om man är duktig. Är man driftig så startar man eget och har man stor entreprenörsanda så spelar det ingen roll om man har pluggat vidare, MEN det hjälper.

Sen det här med studielån och jobb efter utbildning.
Personligen har jag inte en spänn i lån,nada, zip. många av mina polare har det inte heller.
Ta nu JIBS som ett exempel, enligt SIFO och skolans statistik så har strax över 90% jobb ETT ÅR efter utbildningen, för dig då som sitter och täljer dina trägubber betyder det 9 av 10, men om många som inte får jobb efter utbildningen är, 1 av 10 eller 10 av 100 för den delen, så håller jag med dig.

Du har rätt till vis del. Sen kanske alla inte vill jobba på kontor tex. Utan vill vaera mer praktisk. Det är nog en smak sak. Sen som byggare kan du ju ta extra kurser och jobba dig upp mot toppen samtidigt som man arbetar tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 mars 2008
volvo_1987 skrev:
niclas_swe skrev:
volvo_1987 skrev:

Okej men vad många år av sitt liv måste man plugga för att bli färdig. Sen får ju inte alla jobb, och har studie skulder upp ditt solen inte skiner big_smile jobbar nu som trä lärling och är ej full betald men får väl ut ca 25000 kr efter skatt tongue Blir väl en 30 när man är klar cool

15000x540=8,100,000 SEK så in direkt på 3 investerade år kan man tjäna över 8 mille?

Sen är ju 45k inte några större problem att knäcka när man jobbat sig ordentligt in i branchen och om man är duktig. Är man driftig så startar man eget och har man stor entreprenörsanda så spelar det ingen roll om man har pluggat vidare, MEN det hjälper.

Personligen har jag inte en spänn i lån,nada, zip. många av mina polare har det inte heller.
Ta nu JIBS som ett exempel, enligt SIFO och skolans statistik så har strax över 90% jobb ETT ÅR efter utbildningen, för dig då som sitter och täljer dina trägubber betyder det 9 av 10, men om många som inte får jobb efter utbildningen är, 1 av 10 eller 10 av 100 för den delen, så håller jag med dig.

Du har rätt till vis del. Sen kanske alla inte vill jobba på kontor tex. Utan vill vaera mer praktisk. Det är nog en smak sak. Sen som byggare kan du ju ta extra kurser och jobba dig upp mot toppen samtidigt som man arbetar tongue

Att en del föredrar att arbeta praktiskt är ingen nyhet eller något som är dåligt.
Men vad har personligt tycke att göra i en ren fakta diskussion?
Peka gärna ut var jag har fel någonstans.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

MissMarilyn
18 mars 2008
niclas_swe skrev:
volvo_1987 skrev:
niclas_swe skrev:

Att en del föredrar att arbeta praktiskt är ingen nyhet eller något som är dåligt.

Jag kan peka ut vart du har fel: I din nedlåtande ATTITYD!!!
                                                Om du tror att han sitter och täljer trägubbar och inte förstår mer än en
                                                treåring (med tanke på din idiot-förklarande ton) kanske du ska kolla
                                                bakrundsfakta först. Fast det är klart, du ska ha cred för din självinsikt:
                                                Bitter besserwisser var det va??!!tongue

Nu till topic:

Vet inte om jag kan hålla med om att det bara är snygga tjejer som sitter i kassan på biltema. Nu tror jag att det är svårt att påverka att bara tjejer med mer "lyckat" utseende sitter i kassan och dom med minder "lyckat" utseende får hålla sig på lagret. Men om det nu i en fantasivärld skulle gå och jag var chef på ett företag med mest manliga kunder så skulle jag, ur ren försäljningsteknik, lägga upp det så big_smile
Senast redigerat av CossieMysen (18 mars 2008)

12 086 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:
JapMax skrev:
För de första naggen så är brudarna på biltema fula tongue'
Fula, tråkiga och ser ut o hata sitt jobb.

Markus när var du på biltema sist???

PS: SLUTA SPELA MUSIK PÅ GÅRDEN OM NÄTTERNA SOM DU GJORDE I NATT .!.

Jag kommer inatt igen wink

www.maniacracing.se
494 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
ToBe skrev:
JapMax skrev:

Jag kommer inatt igen wink

Så fan häller då ska ja sitta vaken o pissa på din bil

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 mars 2008
CossieMysen skrev:
niclas_swe skrev:
volvo_1987 skrev:

Jag kan peka ut vart du har fel: I din nedlåtande ATTITYD!!!
                                                Om du tror att han sitter och täljer trägubbar och inte förstår mer än en
                                                treåring (med tanke på din idiot-förklarande ton) kanske du ska kolla
                                                bakrundsfakta först. Fast det är klart, du ska ha cred för din självinsikt:
                                                Bitter besserwisser var det va??!!tongue

Nu till topic:

Vet inte om jag kan hålla med om att det bara är snygga tjejer som sitter i kassan på biltema. Nu tror jag att det är svårt att påverka att bara tjejer med mer "lyckat" utseende sitter i kassan och dom med minder "lyckat" utseende får hålla sig på lagret. Men om det nu i en fantasivärld skulle gå och jag var chef på ett företag med mest manliga kunder så skulle jag, ur ren försäljningsteknik, lägga upp det så big_smile

Min nedlåtande attityd har fortfarande inget att göra i en fakta diskussion. När det gäller fakta så finns det det som är rätt, och det som är fel. Man kan inte ha fel om man ger rätt svar fast med "fel" tonläge.
Man kan inte heller ha rätt bara för att man säger en sak med en helt annan attityd.

Det är här just bakgrundsfakta har sin viktigaste roll, det är den som ger RÄTT svar. Sen om jag säger att han sitter och täljer trägubbar, vilket är en jävligt stark generalicering, har precis lika mycket att göra som att han skriver "kontorsråttor".
Min självinsikt är det inget fel på.

Ontopic:
Man får ju även ta med i samanhanget att ett fördelaktigt yttre är något som avgörs från person till person. Vissa tycker att Gudrun Schyman är en riktig pingla och får kväljningar när de ser Rachel Bilson.
Så det är indirekt omöjligt för "vi vet allt bäst" kommiteén på garaget.org att kunna lösa frågan om det är snygga eller fula brudar i kassan på Biltema,McDonalds, Rusta eller ICA.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

RE-雨宮
481 Inlägg
18 mars 2008
volvo_1987 skrev:

Då är det väl bara att grattulera, den lärling som får ut 25tusen i månaden måste vara ensam i branchen. Om du nu inte jobbar sjukt långa veckor med varenda ob och annat tilläg man kan tänka sig.

RE-Amemiya Kitted FD3S

27 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:
Tja jag va på biltema i går och så börja jag o tänka på varför det för det mesta sitter snygga tjejer i kassan?? i dom städerna jag har varit på biltema i så är det 90% snygga tjejer.. Varför är det så ?? är det för att det ska komma fler killar o handla eller vad ?? det är ju likadant på mcdonalds ju

Är det någon som vet varför det är så ?? Snälla skriv

Då kan du inte varit på Biltema i Uppsala? ;P

Laddtryck är beroende framkallande!

Bobo
18 mars 2008
Android skrev:
MeloveGolf skrev:
Bobo skrev:
handla om klädsel osv. Många vill ha "snygga" tjejer i kassorna för de vet att killar minns sådant undermedvetet och kommer gärna tillbaka om de både ser bra ut och är trevliga.

omg så sant!big_smile det är därför man bara måste till konsum på ett visst ställe även om det finns en närmare cool

Fast borde de inte ha killar som ser bra ut i kassan me då, så att brudarna också kommer tillbaka när de handlar? smile
Klart det kan ha dåligt inflytande om det sitter en riktig rishög i kassan eller om det är dåligt bemötande, fast det gäller ju inte bara tjejer då. smile

Nu tog jag mest ett exempel från affärer som har mest manliga kunder, och jag påpekade också att hon/han ser bra ut, utseende kan man som sagt komma långt med. Klart det är trevligare att handla av någon som som är är välklädd och ser bra ut.

Det finns många kunder som stöter på våra kassa tjejer, det är flera om dagen som säger olika kommentarer och försöker tom bjuda ut dem, vet inte om dessa män som ofast är 40+ som stöter på tjejer i 20 års åldern. Lite gubbsjuka kanske roll

3 121 Inlägg
18 mars 2008
chrno skrev:
volvo_1987 skrev:

Då är det väl bara att grattulera, den lärling som får ut 25tusen i månaden måste vara ensam i branchen. Om du nu inte jobbar sjukt långa veckor med varenda ob och annat tilläg man kan tänka sig.

Tycker det här med lön är märkligt. hmm

Inte tjänar väl alla som är hantverkare 30.000kr/mån? Inte tjänar alla ekonomer/ingenjörer 45.000kr/mån? Jag har flera kompisar som har bra jobb, bra utbildning och tjänar runt 24.000-27.000 i månaden (civilingenjörer från Chalmers, jobb som tex. konsulter inom tekniksektorn).

Snittlönen för en ekonom är runt 24.000. Snittlönen för en ingenjör runt 26.000.

På mitt förr-förra jobb var vi 4.000 anställda (offentlig sektor). Den högsta chefen tjänade ca 70.000 i månaden, då hade han 4000 pers under sig, det är inte många företag i sverige som är så stora...
De sämst betalda cheferna med ca 15pers under sig låg på 23.000. De sämst betalade anställda tjänade 15.000 i månaden (ja på ett heltidsjobb).

Tittar man på tex. Metalls kollektivavtalsmässigalön så fattar jag inte varför det finns arbetsgivare som betalar 2ggr pengarna mot vad man behöver enligt avtalet. (ca 16.500-19.0000 i månaden är en normal grundlön i Metall).

Vilka arbetsgivare har ni egentligen? Är de så dumma att de betalar alldeles för mycket eller är ni så sjukt mycket bättre än alla andra inom yrket? Jobbar ni mer än arbetstidslagen tillåter? De flesta som skriver att de tjänar sjuka pengar tillhör dessutom ett yrke där det inte är krav på individuell lönesättning, utvecklings- och lönesamtal etc...

Kan bara gratulera att ni lyckas så bra! big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
18 mars 2008
På teknik lär man sig ju iaf och fatta hur världen fungerar.. ångrar inte ens en gnutta att jag valde teknik, det går visst att få jobb och man kan fortfarande fortsätta utbildningen. Jag ångrar verkligen inte att jag läste matte E för all annan matte blir så jävla enkel. Man har kanske inte använt sig av polynomdivision så ofta men lär man sig den svåra matten så kan man även den enklare som man inte förstod innan.
Har man gått teknik/natur så kan man ju fortfarande välja men om man ångrar sig på fordon vad gör man då?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:
varför det för det mesta sitter (snygga - subjektivt) tjejer i kassan?? i dom städerna jag har varit på biltema i så är det 90% snygga tjejer.. Varför är det så ??

Därför att franchisetagarna (de som äger sin biltemabutik) är gubbar som vill ha kvinnor i kassaapparaterna och män på lager, just för att det "alltid" har varit så. De har växt upp med det och fått alla tänkbara signaler om att det är så här "det skall vara" och vet inte bättre än att göra likadant själva.
Sen är det upp till omvärlden att bedömma om det är rätt eller ej.
Är ju bara ett av hundratals exempel på "kvinno- och mansyrken".
Sen har vi ju diskussionen om mäns och kvinnors löneutveckling.. eller ja, underutveckling av lön för kvinnornas del, men det är en annan historia.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Livsnjutare
403 Inlägg
18 mars 2008
ToBe skrev:
Tja jag va på biltema i går och så börja jag o tänka på varför det för det mesta sitter snygga tjejer i kassan?? i dom städerna jag har varit på biltema i så är det 90% snygga tjejer.. Varför är det så ?? är det för att det ska komma fler killar o handla eller vad ?? det är ju likadant på mcdonalds ju

Finns undersökningar som tyder på att du får för dig att du har blvit bättre bemött om en attraktiv kvinna servar dig.. det är sanning..

jag ser iaf en snygg tjeje ist för en ful skata..

Bara dom är kompetenta så

Gta Iv 31april

Noiseprojekt
18 mars 2008
ToBe skrev:
JapMax skrev:

Tror nån behöver bli min granne:D

Förjaevle Brao
555 Inlägg
18 mars 2008
ja tackar gud för att ja tog mig in på bygglinjen!! har kompisar som går teoretiska program å de måste läsa iaf 3 -4 år till.......

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 mars 2008
-S40- skrev:
ToBe skrev:

Finns undersökningar som tyder på att du får för dig att du har blvit bättre bemött om en attraktiv kvinna servar dig.. det är sanning..

Absolut, se bara på de "glada" flygvärdinnorna.. det finns en gammal och väl använd studie som man brukar referera till i dessa sammanhang. Leende flygvärdinnor som servar männen. Sen att detta leende är genuint påklistrat och hur de egentligen mår, det är en annan femma.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

166 Inlägg
18 mars 2008
På biltema i botkyrka ser fan brudarna ut som en påse skit. (finns något undantag)

Körv
3 535 Inlägg
18 mars 2008
viccoA skrev:
chrno skrev:
volvo_1987 skrev:

Tycker det här med lön är märkligt. hmm

Inte tjänar väl alla som är hantverkare 30.000kr/mån? Inte tjänar alla ekonomer/ingenjörer 45.000kr/mån? Jag har flera kompisar som har bra jobb, bra utbildning och tjänar runt 24.000-27.000 i månaden (civilingenjörer från Chalmers, jobb som tex. konsulter inom tekniksektorn).

Snittlönen för en ekonom är runt 24.000. Snittlönen för en ingenjör runt 26.000.

På mitt förr-förra jobb var vi 4.000 anställda (offentlig sektor). Den högsta chefen tjänade ca 70.000 i månaden, då hade han 4000 pers under sig, det är inte många företag i sverige som är så stora...
De sämst betalda cheferna med ca 15pers under sig låg på 23.000. De sämst betalade anställda tjänade 15.000 i månaden (ja på ett heltidsjobb).

Tittar man på tex. Metalls kollektivavtalsmässigalön så fattar jag inte varför det finns arbetsgivare som betalar 2ggr pengarna mot vad man behöver enligt avtalet. (ca 16.500-19.0000 i månaden är en normal grundlön i Metall).

Vilka arbetsgivare har ni egentligen? Är de så dumma att de betalar alldeles för mycket eller är ni så sjukt mycket bättre än alla andra inom yrket? Jobbar ni mer än arbetstidslagen tillåter? De flesta som skriver att de tjänar sjuka pengar tillhör dessutom ett yrke där det inte är krav på individuell lönesättning, utvecklings- och lönesamtal etc...

Kan bara gratulera att ni lyckas så bra! big_smile

På mitt förra jobb (Anovo nordic Kristinehamn) jobbade jag som servicetekniker och lagade mobiler på komponentnivå. (bytte delar och lödde osv..)

Medellönen för detta jobbet ligger på cirka 22.000 kronor i månaden. Men på Anovo i kristinehamn hade jag 13950.. Det va helt otroligt.. Men man måste ju jobba. Nu har dom höjt det till otroliga 14.700..

Nu jobbar jag som AMR-Tekniker och får ut ca 20k per månad (efter skatt).

Och just det, på Anovo har IF metall som fackförbund.

Truckdriving Man

166 Inlägg
18 mars 2008
ÖÖÖ vad har facket/löner osv som ovan konversation handlar om med snygga brudar på Biltema att göra?

Sök