3143
Sök

Golf GTI -88 Turbokonvertering. Projektet har kommit igång igen :)

391 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Starta bilen idag big_smile Den gick sket fint nu e de bara lite små pyssel kvar tills den går perfekt smile kommer film sen när allt e klart.

Lite överallt..
612 Inlägg
17 juni 2008
Lundberg_ skrev:
Starta bilen idag big_smile Den gick sket fint nu e de bara lite små pyssel kvar tills den går perfekt smile kommer film sen när allt e klart.

Inte sen, NU! big_smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

69 Inlägg
17 juni 2008
upp med kamera och stativ nu så vi får se film! smile

391 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
philleHBG skrev:

Ja lovar de kommer film wink men den kommer efter midsommar tidigast tongue

Är de ngn som vet hur varm oljan i motorn ska va?? Såg på mätaren att den va runt 100grader.

446 Inlägg
18 juni 2008
roligt projekt detta lycka till! wink

är grymt sugen på att prova en turbokonvertering men är det riktigt svårt? du har ju en fördel som går fordon själv går jag industri men skulle vilja prova ändå typ nått liknande din smile

Mvh victor
Senast redigerat av victor91 (18 juni 2008)

red daddy
18 juni 2008
Riktigt nice bygge, kanske man ser den nån gång? Keep up tha good work smile

391 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
victor91 skrev:
roligt projekt detta lycka till! wink

är grymt sugen på att prova en turbokonvertering men är det riktigt svårt? du har ju en fördel som går fordon själv går jag industri men skulle vilja prova ändå typ nått liknande din smile

Mvh victor

De e inte svårt direkt bara pilligt o få plats me allt. Men de e ju bara att skaffa en billig bil o börja skruva så löser sej problemen me tiden wink

391 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
red daddy skrev:
Riktigt nice bygge, kanske man ser den nån gång? Keep up tha good work smile

Den kommer säkert rulla på vägen lite i sommar iaf tongue Om inte annat så kommer vi köra me den på Hjulafton wink

56 Inlägg
18 juni 2008
Lundberg_ skrev:
philleHBG skrev:

Är de ngn som vet hur varm oljan i motorn ska va?? Såg på mätaren att den va runt 100grader.

Den Ska väll ligga på mellan 80-90, men nu när du har turbon så går ju vämen upp mer, men sattsa på ett oljekyl, så får du ner graderna.

4 001 Inlägg
18 juni 2008
oljetemp kan stiga en rätt bra bit över 100, min brukar hamna på ca 130-140 grader

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

391 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
lelleal skrev:
har ni bokat besiktning ?smile

Nä inte än. de va ngt pappa ville kolla först.

391 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Bjerse skrev:
Lundberg_ skrev:
philleHBG skrev:

Den Ska väll ligga på mellan 80-90, men nu när du har turbon så går ju vämen upp mer, men sattsa på ett oljekyl, så får du ner graderna.

De sitter en slags oljekylning orginal. Men om oljan blir väldigt varm så får de bli ett externt oljekyl oxå.

391 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
oljetemp kan stiga en rätt bra bit över 100, min brukar hamna på ca 130-140 grader

Okej. Hade ju bara igång den en liten stund igår, men om oljan blir varmare än 130-140 så får ja nog skaffa ett oljekyl oxå.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
18 juni 2008
Helt underbart bygge!
http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sign/sign0173.gif

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
18 juni 2008
Lundberg_ skrev:
kolvas skrev:

Okej. Hade ju bara igång den en liten stund igår, men om oljan blir varmare än 130-140 så får ja nog skaffa ett oljekyl oxå.

Jo, min ligger på en 120-130 grader, när jag kör på bana vet jag inte riktigt vad den kommer upp i men det har klarat sig bra hittills , men det blir att skaffa olje-kylare till min iallafall, kan blir tråkigt om oljan koksar

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

391 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
Trozzo skrev:
Lundberg_ skrev:
kolvas skrev:

Jo, min ligger på en 120-130 grader, när jag kör på bana vet jag inte riktigt vad den kommer upp i men det har klarat sig bra hittills , men det blir att skaffa olje-kylare till min iallafall, kan blir tråkigt om oljan koksar

Okej. Då ska ja se upp så oljan inte blir för varm. Inte kul o rasa motorn för en sån sak som e så lätt att åtgärda.

391 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Orginal sakerna på nu för besiktning 3 Juli smile hoppas den går igenom bara. Efter de så ska turbon o de på igen innan Gatebil big_smile

391 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Bilen gick igenom besiktningtn igår me en två på handbromsen o skyltbelysningen... Men nu ikväll så blir de att plocka ner orginal sakerna o på me turbogrejjera big_smile Så får vi hoppas de blir bra i slut ändan. Kommer kanske bilder imorn.

Sök