Lundberg_ skrev:
dbjanoz skrev:
Lundberg_ skrev:
Vi testa med sänkt komp innan vi satte dit turbon o då gick den fin fint
Men när vi fick dit turbon så började den gå konstigt på mellanregistret
Men när man kommer te 4500-5000varv så får man allt hålla sej i
Vi ska väl köra nånstans mellan 0,7-1bar sen. Kompet har ja kollat o den måste vart planad nått så in i f*n förut för nu har jag ju 2orginal packningar o en mellanskiva på 1,8mm o ändå e de 10bar på 1,2 o 4 cylindrar, fast bara 8,5 på trean
Kan ju ha ngt me de o göra för att den inte går rent.
Jag undrar vad du har för kamaxlar i nu?
Jag har slipade orginal kamaxlar i. Satt i när vi köpte bilen
Där har du problemet med att bilen strular på mellanregister med turbon monterad. Byt kamaxlar, det är helt andra kamtider som gäller med överladdning. T ex så är överlappet då både insugsvetil och avgasventil är öppen mindre på överladdade motorer. Kolla med ENEM om vad de rekomenderar för axlar.
Det är bättre att använda kompsänkta kovlar än att köra dubbla packningar osv. Tänk på att avståndet mellan kamaxel och vevaxel ökar med 1packnings tjocklek + de 1,8mm. det betyder att kamaxeln kommer att stå ca 3mm för tidigt inställd. Det blir några grader fel vilket också ger den effekten att motorn blir blir bättre på högvarv men sämre på lågvarv. lite tvärt emot vad du skulle behöva på en motor som är överladdad.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?