3373
Sök

Golf GTI -88 Turbokonvertering. Projektet har kommit igång igen :)

2 Inlägg
4 juli 2008
#101
Hehe då får bror din visa va bilen går för sen då på gatebil:P


391 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#102
Nu har vi testat bilen lite o så smile Men batteriet laddar ur hela tiden sad Vi har bytt kol o sånt i generatorn men inget verkar hjälpa...


1 Inlägg
23 juli 2008
#103
hur går det?

Lundberg_ skrev:
Nu har vi testat bilen lite o så smile Men batteriet laddar ur hela tiden sad Vi har bytt kol o sånt i generatorn men inget verkar hjälpa...

Golfare
349 Inlägg
23 juli 2008
#104
Ja, står de still eller? vill se mer! smile


391 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
#105
Det har stått lite still nu ett tag. Har ett problem med att den inte går rent mellan 2k-4k varv. Kör me orginal sprut o uppställt bränsletryck. gick fint i börjar över hela registret men nu har de börjat krångla lite. Laddar 0,2 om ngn undrar.


MarcusHansson
763 Inlägg
27 juli 2008
#106
Mycket snyggt bygge du har..  Håller på att fixa de sista delarna till mig Golf med, Har börjat med Turbo bygge i den med, Kör du med orginal spridare ? Detta bygge kommer man följa smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!

Golfare
349 Inlägg
27 juli 2008
#107
Med så lite som 0.2 bar så borde den ju inte krångla redan, iof så ändrar man ju rätt mkt annat oxå så det kan ju vara vad som helst! Vad hade du tänkt att sikta på för laddtryck sen? Eller du kanske konverterar "bara för att" som ja tänkte göra? smile

Du kanske måste byta spridare?  Hur är kompet?


1 Inlägg
27 juli 2008
#108
Vad kör du med för topp packningar då?  Håller på med ett liknande projekt.. Är lite nyfiken..

391 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
#109
epic110 skrev:
Med så lite som 0.2 bar så borde den ju inte krångla redan, iof så ändrar man ju rätt mkt annat oxå så det kan ju vara vad som helst! Vad hade du tänkt att sikta på för laddtryck sen? Eller du kanske konverterar "bara för att" som ja tänkte göra? smile

Du kanske måste byta spridare?  Hur är kompet?

Vi testa med sänkt komp innan vi satte dit turbon o då gick den fin fint smile Men när vi fick dit turbon så började den gå konstigt på mellanregistret hmm Men när man kommer te 4500-5000varv så får man allt hålla sej i wink Vi ska väl köra nånstans mellan 0,7-1bar sen. Kompet har ja kollat o den måste vart planad nått så in i f*n förut för nu har jag ju 2orginal packningar o en mellanskiva på 1,8mm o ändå e de 10bar på 1,2 o 4 cylindrar, fast bara 8,5 på trean hmm Kan ju ha ngt me de o göra för att den inte går rent.


SQ
1 343 Inlägg
1 augusti 2008
#110
Lundberg_ skrev:
Bilen gick igenom besiktningtn igår me en två på handbromsen o skyltbelysningen... Men nu ikväll så blir de att plocka ner orginal sakerna o på me turbogrejjera big_smile Så får vi hoppas de blir bra i slut ändan. Kommer kanske bilder imorn.

snabb fråga, om man konverterar en bil till turbo, golf eller vad som helst, tar de lång tid att återställa den till "besiktnings klar" om man säger.. bort med alla turbo prylar å på med vanliga suget?

för man har juh haft tankarna om de där ja med wink

Ljudnörd!

29 Inlägg
1 augusti 2008
#111
härligt smile det ser ut att bli riktgit bra det där smile


391 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
#112
Lardi skrev:
Lundberg_ skrev:
Bilen gick igenom besiktningtn igår me en två på handbromsen o skyltbelysningen... Men nu ikväll så blir de att plocka ner orginal sakerna o på me turbogrejjera big_smile Så får vi hoppas de blir bra i slut ändan. Kommer kanske bilder imorn.

snabb fråga, om man konverterar en bil till turbo, golf eller vad som helst, tar de lång tid att återställa den till "besiktnings klar" om man säger.. bort med alla turbo prylar å på med vanliga suget?

för man har juh haft tankarna om de där ja med wink

De kan väl ta alltifrån 5-6timmar till typ 2 dagar. Beror ju helt på hur trångt o pilligt de är.


Errol "Eddie Meduza" Norstedt
3 Inlägg
5 augusti 2008
#113
Fan vad du grejar med Golfen lundberg tongue jävligt bra arbete måste jag säga big_smile


183 Inlägg
5 augusti 2008
#114
Grymt!

Skall följas.
Har eventuellt planer att köpa mig en golf gti 16V och turbo konv :] någon gång framöver i livet


1 785 Inlägg
5 augusti 2008
#115
Lundberg_ skrev:
epic110 skrev:
Med så lite som 0.2 bar så borde den ju inte krångla redan, iof så ändrar man ju rätt mkt annat oxå så det kan ju vara vad som helst! Vad hade du tänkt att sikta på för laddtryck sen? Eller du kanske konverterar "bara för att" som ja tänkte göra? smile

Du kanske måste byta spridare?  Hur är kompet?

Vi testa med sänkt komp innan vi satte dit turbon o då gick den fin fint smile Men när vi fick dit turbon så började den gå konstigt på mellanregistret hmm Men när man kommer te 4500-5000varv så får man allt hålla sej i wink Vi ska väl köra nånstans mellan 0,7-1bar sen. Kompet har ja kollat o den måste vart planad nått så in i f*n förut för nu har jag ju 2orginal packningar o en mellanskiva på 1,8mm o ändå e de 10bar på 1,2 o 4 cylindrar, fast bara 8,5 på trean hmm Kan ju ha ngt me de o göra för att den inte går rent.

Jag undrar vad du har för kamaxlar i nu?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

391 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
#116
dbjanoz skrev:
Lundberg_ skrev:
epic110 skrev:
Med så lite som 0.2 bar så borde den ju inte krångla redan, iof så ändrar man ju rätt mkt annat oxå så det kan ju vara vad som helst! Vad hade du tänkt att sikta på för laddtryck sen? Eller du kanske konverterar "bara för att" som ja tänkte göra? smile

Du kanske måste byta spridare?  Hur är kompet?

Vi testa med sänkt komp innan vi satte dit turbon o då gick den fin fint smile Men när vi fick dit turbon så började den gå konstigt på mellanregistret hmm Men när man kommer te 4500-5000varv så får man allt hålla sej i wink Vi ska väl köra nånstans mellan 0,7-1bar sen. Kompet har ja kollat o den måste vart planad nått så in i f*n förut för nu har jag ju 2orginal packningar o en mellanskiva på 1,8mm o ändå e de 10bar på 1,2 o 4 cylindrar, fast bara 8,5 på trean hmm Kan ju ha ngt me de o göra för att den inte går rent.

Jag undrar vad du har för kamaxlar i nu?

Jag har slipade orginal kamaxlar i. Satt i när vi köpte bilen tongue


1 785 Inlägg
6 augusti 2008
#117
Lundberg_ skrev:
dbjanoz skrev:
Lundberg_ skrev:

Vi testa med sänkt komp innan vi satte dit turbon o då gick den fin fint smile Men när vi fick dit turbon så började den gå konstigt på mellanregistret hmm Men när man kommer te 4500-5000varv så får man allt hålla sej i wink Vi ska väl köra nånstans mellan 0,7-1bar sen. Kompet har ja kollat o den måste vart planad nått så in i f*n förut för nu har jag ju 2orginal packningar o en mellanskiva på 1,8mm o ändå e de 10bar på 1,2 o 4 cylindrar, fast bara 8,5 på trean hmm Kan ju ha ngt me de o göra för att den inte går rent.

Jag undrar vad du har för kamaxlar i nu?

Jag har slipade orginal kamaxlar i. Satt i när vi köpte bilen tongue

Där har du problemet med att bilen strular på mellanregister med turbon monterad. Byt kamaxlar, det är helt andra kamtider som gäller med överladdning. T ex så är överlappet då både insugsvetil och avgasventil är öppen mindre på överladdade motorer. Kolla med ENEM om vad de rekomenderar för axlar.

Det är bättre att använda kompsänkta kovlar än att köra dubbla packningar osv. Tänk på att avståndet mellan kamaxel och vevaxel ökar med 1packnings tjocklek + de 1,8mm. det betyder att kamaxeln kommer att stå ca 3mm för tidigt inställd. Det blir några grader fel vilket också ger den effekten att motorn blir blir bättre på högvarv men sämre på lågvarv. lite tvärt emot vad du skulle behöva på en motor som är överladdad.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 augusti 2008
#118
Roligt att följa! smile
Keep it up!
Mvh Kim


738 Inlägg
6 augusti 2008
#119
Jobba jobba jobba!


391 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#120
dbjanoz skrev:
Lundberg_ skrev:
dbjanoz skrev:
Jag undrar vad du har för kamaxlar i nu?

Jag har slipade orginal kamaxlar i. Satt i när vi köpte bilen tongue

Där har du problemet med att bilen strular på mellanregister med turbon monterad. Byt kamaxlar, det är helt andra kamtider som gäller med överladdning. T ex så är överlappet då både insugsvetil och avgasventil är öppen mindre på överladdade motorer. Kolla med ENEM om vad de rekomenderar för axlar.

Det är bättre att använda kompsänkta kovlar än att köra dubbla packningar osv. Tänk på att avståndet mellan kamaxel och vevaxel ökar med 1packnings tjocklek + de 1,8mm. det betyder att kamaxeln kommer att stå ca 3mm för tidigt inställd. Det blir några grader fel vilket också ger den effekten att motorn blir blir bättre på högvarv men sämre på lågvarv. lite tvärt emot vad du skulle behöva på en motor som är överladdad.

Tack för tipsen smile motorn ska rivas i vinter o då ska de i nya kolvar, stakar o kamaxlar smile Sen blir de nog ett riktigt sprut oxå så man kan få motorn optilmalt inställd tongue Har hittat ett "litet" annat fel oxå som kan ha ngt med hur motorn beter sig tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61540/423605_qbagln.jpg
Tänk er att motor gick med detta hålet tongue



Sök