3508
Sök

Slutsteget startar inte? , Remotkabel ?

37 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Hej alla ! , tänkte höra ... jag har en ny stereo som jag satt i och kopplat ihop , den starta bra o spelar och allt , men sen koppla jag inte slutsteget till stereon och det startar slutsteget inte ! , jag har inte mätt än om det kommer någon ström från stereon .. men tänkte höra om det går att ha vilken sladd som helst och ersätta remotkabeln med så man kan dra den direkt från batteriet och ha en strömbrytare mellan bara ?

Jag har kopplat remoten till den oranga kalben (anten) på stereon eftersom det inte finns någon blå , eller annan ... så hur ska jag göra ? ska självklart mäta lite .. kanske inte ens det som är felet . men kan jag ersätta remoten med vilken kalben som helst ? eller måste det vara en remotkable ( vad är det för spec med dom? ) .. Tack för svar ! Mvh Jimmy

819 Inlägg
24 mars 2008
du kan dra den direkt från batteriet med en strömbrytare ja.

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
24 mars 2008
du kan dra från vilken ström källa som helst i bilen med en strömbrytare, för i remote kabeln går de bara en liten signal ström som aktiverar ett relä i steget som gör att steget startar. smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

37 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
okej , så ja kan alltså ta en vanlig 2.5 mm kablen o dra från batteriet bara för att kolla att det är det som är felet alltså ? smile

23 Inlägg
24 mars 2008
Du har en remotekabel i lågnivåkabeln, använd den istället och koppla på täningen bakom sterion, lättare blir de inte, så slipper du ha en strömbrytare som du ska stänga av och på hela tiden, kopplar du den på tändningen så startar den och avslutas när du vrider på nyckeln! !

62 Inlägg
24 mars 2008
holman85 skrev:
Du har en remotekabel i lågnivåkabeln, använd den istället och koppla på täningen bakom sterion, lättare blir de inte, så slipper du ha en strömbrytare som du ska stänga av och på hela tiden, kopplar du den på tändningen så startar den och avslutas när du vrider på nyckeln! !

Jag har liknande problem och skulle vilja hitta den där tändningskabeln. Vilken är det och vart hittar man vanligtvis den?

23 Inlägg
24 mars 2008
Datagjord skrev:
holman85 skrev:

Jag har liknande problem och skulle vilja hitta den där tändningskabeln. Vilken är det och vart hittar man vanligtvis den?

Kolla bakom din sterio, du har ju kabelstammen där som går in i sterion, kolla den röda kabeln de ska stå ignition på kabeln! svårare än så är de inte! bara tjuva från den kabeln till remoten!

Sök