4598
Sök

Varför så mycket volvo?

4 001 Inlägg
18 augusti 2009
twin_cam skrev:
Volvo är skrot.

Prova hänga på en turbo på en Volvo B230A, En Saab B201 och en Ford pinto och se vilken som rasar först smile

Men jag är mycket nöjd med min Volvo. Första i släkten som har en volvo på 20 år smile
Men att påstå att volvo är bäst är ganska dumt... Dom är inte ens billigare att laga än andra bilar...

ett utav årets dummaste resonemang...

Om den andra tråden vart låst så kanske det innebär något som moderatorerna vill ha sagt med det?
T.ex att sådana här pajkastartrådar som detta är/kommer bli inte ger någonting

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
18 augusti 2009
Ksj skrev:
TFkarlsson skrev:
Vad spelar det för roll? Mångparten av besökarna på gorg gillar volvo, så låt dom göra det. Det är ju inte speciellt svårt att låta bli att kolla på alla volvos som finns.

Jag är ganska nyfiken på att veta varför folk hellre kollar på en typ v70 med lite solfilm och bling-fälgar än en fräsig evo med 500pollar.. (exempel ryckt ur tomma luften dock men ni fattar nog innebörden)

Jag har inget (större) emot folk som gillar volvo.. Bara så ni vet.

Själv är jag förvånad över att någon ens kan titta på en EVO eller en Supra utan att dö. Hemska bilar, det där. Det jag vill komma till är; alla tycker olika. Deal with it. Gillar folk Volvo, låt dom gilla Volvo. Gillar folk Saab, låt dom göra det. Gillar folk plastiga Japs-kärror - Så låt dom göra det. Skapligt meningslös tråd.

Smålänning
7 883 Inlägg
18 augusti 2009
Men om vi återgår till topic smile

Det finns mycket Volvo helt enkelt för att det finns många av dem... Vad är problemet liksom? Alla är inte födda med guldsked i mungipan. Volvo är tacksamma bilar att äga tack vare all kunskap som finns och tillgången på reservdelar.

Tror nog att det är få här som INTE skulle byta sin Volvo mot något fränare, sålänge det inte är dyrare att äga smile

kolvas skrev:
twin_cam skrev:
Volvo är skrot.

Prova hänga på en turbo på en Volvo B230A, En Saab B201 och en Ford pinto och se vilken som rasar först smile

Men jag är mycket nöjd med min Volvo. Första i släkten som har en volvo på 20 år smile
Men att påstå att volvo är bäst är ganska dumt... Dom är inte ens billigare att laga än andra bilar...

ett utav årets dummaste resonemang...

Om den andra tråden vart låst så kanske det innebär något som moderatorerna vill ha sagt med det?
T.ex att sådana här pajkastartrådar som detta är/kommer bli inte ger någonting

Jag skojade mest smile Även jag fattar att man inte turbokonverterar en sugis om det finns en likadan motor som redan har turbo wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

34 Inlägg
18 augusti 2009
Nu kan jag inte hålla tyst mera. Vad är det som är så lätt meckat på en Volvo. Udda storlekar på bultar, rätt trångt trots de är en 240/740 som alla skryter så mycket om.

De är fasiken mycket lättare att mecka corolla/carina, sierra, valfri gammal opel eller bmw. Speciellt dom äldre tysktillverkade bilar har en logik i uppbyggnaden som få märken i världen kommer i närheten av.

1 772 Inlägg
18 augusti 2009
Varför inte?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

12 086 Inlägg
18 augusti 2009
Icee skrev:
Nu kan jag inte hålla tyst mera. Vad är det som är så lätt meckat på en Volvo. Udda storlekar på bultar, rätt trångt trots de är en 240/740 som alla skryter så mycket om.

De är fasiken mycket lättare att mecka corolla/carina, sierra, valfri gammal opel eller bmw. Speciellt dom äldre tysktillverkade bilar har en logik i uppbyggnaden som få märken i världen kommer i närheten av.

Det finns ingen som helst logik i uppbyggnaden av en 540 från 94 iaf tongue
Får ju plocka dän halva bilen såfort man ska göra något..

Fritidsforskare
344 Inlägg
18 augusti 2009
Jag nominerar tråden till, 2009 års mest värdelösaste tråd smile, kunde inte låta bli. Inte för att jag är ett större Volvo freak. Kommer byta upp mig till tyskt så småningom.

//Robin.

Dom kallar mig Danino

587 Inlägg
18 augusti 2009
Zajpner skrev:
Jag nominerar tråden till, 2009 års mest värdelösaste tråd smile, kunde inte låta bli. Inte för att jag är ett större Volvo freak. Kommer byta upp mig till tyskt så småningom.

//Robin.

Jag håller med. Ska man sms rösta vilken tråd som är sämst eller hur löser vi det? wink

Dalarna
156 Inlägg
18 augusti 2009
Att folk ens orkar bry sig, man får väll åka vilken jävla bil man vill...

Dalarna

huh?
10 427 Inlägg
18 augusti 2009
Varför finns det så mycket svenskar i Sverige? Dräller överallt.

Tom utanför Turistbyrån.. helt ofattbart wink

587 Inlägg
18 augusti 2009
steifan skrev:

Klockrent!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
18 augusti 2009
steifan skrev:

Trådens bästa inlägg!!!! lol

visar precis hur dum denna tråden är....
Senast redigerat av AcesHigh666 (18 augusti 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

2 182 Inlägg
18 augusti 2009
Svaret kom väl ganska tidigt i tråden, Volvo säljer bra i Sverige, även VW men de flesta verkar inte vilja lägga opp en orginal VW tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

4 637 Inlägg
18 augusti 2009
pnorberg skrev:
Totalsumma Volvo 740 biltema: 21630 kr
Totalsumma Volvo 740 mekonomen: 25414 kr

Oj, ingen stor skillnad alls med tanke på Mekonomens mycket bättre kvalitet. Och skillnaden mellan Bildelsspecialsisten (riktigt bra grejer) och Biltema borde vara ännu mindre.

24 Inlägg
18 augusti 2009
Orka hålla på och käfta om vilket märke som är bäst!?

1 217 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
Eftersom folk ständigt skall gå ot och skräpa ned så ber jag mod låsa här.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
19 augusti 2009
Men asså nog för att volvoägare kan vara jobbiga ibland, men "anti-volvo" folket är fan nästan värre... varför reagerar du på just volvo? finns mycket skräp och det är inte bara volvo...

...och som det sagts tidigare så är det väl inte så jävla konstigt att det dyker upp mycket volvo då vi bor i sverige och det är en av de vanligaste bilarna som rullar på våra gator...

steifan skrev:

Detta summerar det hela rätt bra...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

16 197 Inlägg
19 augusti 2009
steifan skrev:

tror fan att de finns fler volvo"bilar" i sverige än va de finns svenskar för vi blir bara färre å färre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

NissanMotorsport
19 augusti 2009
Men börjar bli trött på tjat om volvo hela tiden, 740 dit å hit, vafan låt folk få gilla va dom vill, spelar ingen roll hur många trådar ni skapar om hur värdelösa volvos är o.s.v för ni kommer ändå inte ändra någons åsikt om volvo.. för fan, vi är väl vuxna människor här? jag gillar dom flesta märken, dom som ja inte gillar accepterar jag ändå och ger fan i å trycka ner människorna som äger dessa bilar..  jag äger både japsare och 740, båda två är riktigt roliga bilar..

1337
1 343 Inlägg
19 augusti 2009
volvotjat i alla trådar, så tråkigt att diskutera alltid...

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök