4610
Sök

Polon startar inte.

15 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Min Polo skulle precis säljas, då köparen hade kommit, skulle bara gå och hämta bilden, gjorde en u-sväng å bilen bara la av?

Blev något sur, fick skicka hem köparn å nu står bilen där den stanna, som tur va på en parkering.

Batteriet verkar funka då fläktarna går igång men sen när jag vrider nyckeln till själva starten så lägger den helt av. Vad kan felet va???? Det fel som varit på den är att det tagit en sund innan servon funkar då de e kallt. Men kan d påverka de nuvarande felet?

Skulle va ooootroligt tacksam för svar eller förslag:)

644 Inlägg
27 mars 2008
Har du provat att ladda batteriet? Eller startkablar..?

Körv
3 535 Inlägg
27 mars 2008
Låter som ett dåligt batteri bara. Kör igång med startkablar.

Truckdriving Man

15 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
pappa kommer idag så ska vi prova med startkablar:) Men måste man byta batteri sen då? kostar det?

Men trodde inte att fläktar å vidrutetorkare å sånt inte funka alls om d va batteriet d va fel på..?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 mars 2008
har ingen aning om hur mkt ström fläktar å övrigt drar, men start motorn brukar kunna dra över 200 A så den suger ur all ström på en gång. Ja tycker för övrigt de låter som din generator har lagt av. Är bilen igång så brukar de inte dö pga kasst batteri, men däremot pga kassa kol. Får du samma problem igen när ni startar den me kablar så äre garanterat generator relaterat.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Techcnis
27 mars 2008
Koll av generator, mäta att den laddar fullt annars byta kol, batteri så det är ok, jordkabeln i karossen, tändningslåset kan ligga och korta om det är dåligt!

15 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
har ingen aning om hur mkt ström fläktar å övrigt drar, men start motorn brukar kunna dra över 200 A så den suger ur all ström på en gång. Ja tycker för övrigt de låter som din generator har lagt av. Är bilen igång så brukar de inte dö pga kasst batteri, men däremot pga kassa kol. Får du samma problem igen när ni startar den me kablar så äre garanterat generator relaterat.

hur stor grej är det att byta generator? Dyrt?

10 287 Inlägg
27 mars 2008
Allt är relativt men vi kan nog kalla det för halvdyrt i alla fall. Börja med att låta pappa försöka att få igång bilen med starthjälp och kolla därifrån om allt lirar.

/Göran

mariaaa skrev:
hur stor grej är det att byta generator? Dyrt?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Körv
3 535 Inlägg
27 mars 2008
på min golf fick jag tag i en beggad generator och vipps lätt bytt så var det klart smile

Truckdriving Man

Sök