2611
Sök

Hur drar jag kablar ifrån bateriet in till kupen ?

1 302 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har börjat bygga på ett ljudsystem och alt fungerar bra men jag vet inte hur jag ska göra för att kuna dra ström kablarna ifrån bateriet in till kupen på ett snyggt sätt.

Bilen jag plockar med är en audi a4

Mycket taksam för svar smile

96 Inlägg
27 mars 2008
Kan iofs inget om Audi, men hitintills har samtliga bilar jag skruvat stereo i haft genomföringshål. Dom brukar sitta förjävligt, men dom finns big_smile
Sen dyker dom upp nånstans under instrumentpanelen, sen är det bara att dra vidare under mattan.
Simsalabing så är sladden "borta"
Räkna med väsentliga rivskador på händerna.

Ett annat alternativ är att göra som jag gjorde på buicken. Drog strömkabel under karossen, och sen upp precis där jag har stegen. "jätteborta", men med ett extra hål i durken (som naturligtvis har rostskyddats och tätas)

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

16 Inlägg
27 mars 2008
fegge_89 skrev:
Hej!

Jag har börjat bygga på ett ljudsystem och alt fungerar bra men jag vet inte hur jag ska göra för att kuna dra ström kablarna ifrån bateriet in till kupen på ett snyggt sätt.

Bilen jag plockar med är en audi a4

Mycket taksam för svar smile

Så här gjorde jag på min -98. Lättast enligt mig. Dra kabeln från motorn via ACns ingång till kupén. Antingen gör du hål i gummidamasken eller så trär du in in kabeln under denna. Lätt för skav om du gör det senare. För att komma åt AC ingången måste du lossa en plastgrej som täcker själva damasken. Inte svårt. Sitter på vänstersida om du står framför bilen. Sen måste du montera ner hanskfacket för att komma åt kabeln som du trär igenom hålet. troligtvis det lättaste sättet att dra kabel från mototrum in i kupé. Sen är det bara att dra vidare om du ska till skuffen osv.

Mvh

Arbete är ett hån mot friheten...en arbetare är en slav på deltid. (Bob Black)
När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger. (Rudi Carrell)

1 302 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Någon som vet hur tjock en torpedvägg är ungefär ?

And if I hit the switch, I can make the ass drop
13 Inlägg
27 mars 2008
På a4:an går det att dra kabel genom genomförningen i styrboxen oxå, sitter på höger sida i motorrummet under plastskyddet för batteriet.

1 302 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
zheratex skrev:
På a4:an går det att dra kabel genom genomförningen i styrboxen oxå, sitter på höger sida i motorrummet under plastskyddet för batteriet.

Nä, vänster sida förstås. Locket sitter med fyra skruvar med 8mm sexkantskalle. När locket är borta så lossar du styrboxen som sitter med en plåtklamma över sig. Sen är det rena E4:an in i kupèn.

Hehe tack för svaret, ska kolla det idag wink

Sök