starta en Smartcar

NOL dragkruka
1 april 2008 · 275 Inlägg

hej har en lånebil en smartcar, men den startar fan inte, undrar om de är nåt speciellt man ska göra för o få den o starta? dem som lånade ut den sa att man skulle stå på "R" som var parkeringsläge men de är ju även backen.  En automat som ni förstår då, provat hålla nere koppling med. Nån som har nåt förslag på vad man ska testa eller kanske redan vet? Är förbannad på den jävla skitbilen nu, kanske bara jag som slarvat med nåt men de borde ju itne va så krångligt att starta upp en bil liksom...

Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

sa du automat en automat så sitter det ingen koppling om det är en automat så ska du ha den på p för att den ska starta och inte på r

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
freddeboyen
1 april 2008 · 106 Inlägg

koppling på en automat??
brukar vara att man ska hålla ner bromsen

ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

njaa har man den på så behöver man inte i bromsen i  elle sånt där gör man varje dag så man tänker inte påt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
NOL dragkruka
1 april 2008 · 275 Inlägg

hahahaha ojdå här blev de lite fel.. menade gasen och broms, har provat båda haha;) sorry ne men de finns "N" och "R" läge bara, sen ett automatläge och ett som man växlar själv

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

ursäkta att jag skriver så klottrigt men   är den på p så ska man inte behöva ha foten på bromsen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

ja men ställ den på neutral  det är ju som friläget på en  manuell

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Fredrik.Gustavsson
1 april 2008 · 2 123 Inlägg

April April ?

ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

prova allt om du sen sliter dig i håret och  blir galen ringer du bara ahn som du låna bilen av så får han visa dig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
TTTTT
1 april 2008 · 945 Inlägg

HAHAHAHAHAHA.....kom igen nu grabbar, detta är ju ytterligare bara ett APRIL skämt big_smile

blinka blått om du vill rejsa!
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
April April ?

luktar ju skämt eller

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

TTTTT skrev:
HAHAHAHAHAHA.....kom igen nu grabbar, detta är ju ytterligare bara ett APRIL skämt big_smile

du menar som hon i går

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
NOL dragkruka
1 april 2008 · 275 Inlägg

haha nej ja är seriös, skiten vill inte starta alltså. Och menade naturligtvis inte koppling haha. Snart blir jag förbannad o slår sönder de fula aset ja;) har fan provat alla möjliga lägen med broms och gas o allt va de går ju...

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
DaAddez Volvofreak
1 april 2008 · 356 Inlägg

Sätt den i N o håll ner bromsen!  Annars skaffar du en cykel o cyklar ist..  Ett tips är att kolla om instruktionsboken ligger i bilen..  Där står det garnterat hur du gör när du ska starta den.. Har oxå haft en sån lånebil..

// Andreas
S40N T5-04
NOL dragkruka
1 april 2008 · 275 Inlägg

grejen är den att när ja hämta de fula lilla aset idag så stod bilen redan igång och han sa att R är parkeringsläget på denna bil och måste vara så för att den ska starta. Jag hör inte ljudet av nån startmotor för den delen heller men de verkar som de är nån slags spärr som gör att de itne går starta

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

n=neutarl och är detsamma som friläge eller har jag fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
NOL dragkruka
1 april 2008 · 275 Inlägg

DaAddez skrev:
Sätt den i N o håll ner bromsen!  Annars skaffar du en cykel o cyklar ist..  Ett tips är att kolla om instruktionsboken ligger i bilen..  Där står det garnterat hur du gör när du ska starta den.. Har oxå haft en sån lånebil..

har checkat den o fattar noll, de står bara på tyska

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
DaAddez Volvofreak
1 april 2008 · 356 Inlägg

NOL skrev:

DaAddez skrev:
Sätt den i N o håll ner bromsen!  Annars skaffar du en cykel o cyklar ist..  Ett tips är att kolla om instruktionsboken ligger i bilen..  Där står det garnterat hur du gör när du ska starta den.. Har oxå haft en sån lånebil..

har checkat den o fattar noll, de står bara på tyska

Kolla på bilderna!

// Andreas
S40N T5-04
ironhead volvoraggare
1 april 2008 · 4 776 Inlägg

NOL skrev:
haha nej ja är seriös, skiten vill inte starta alltså. Och menade naturligtvis inte koppling haha. Snart blir jag förbannad o slår sönder de fula aset ja;) har fan provat alla möjliga lägen med broms och gas o allt va de går ju...

har du verkligen testat allt kolla aså att det är en knapp nånstans också som man ska trycka på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
1 april 2008 · 2 252 Inlägg

ironhead skrev:
n=neutarl och är detsamma som friläge eller har jag fel

JAA antagligen du behöver inte säga de 3gånger, som han har sagt har han ju provat o de funkar inte !

Lägg i R o dra handbromsen, på sånna där cp truckar brukar de sitta en spärr i handbromsen
prova med de smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang