3487
Sök

Projekt "Drömmen" Vectra B Special bilder sid 11!

505 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Criton, dom finns att köpa på www.12volt-design.eu, men jag hade en jäkla osis och fick fel först, men visst, det kan väl hända. Än så länge har jag sluppit betala för dom nya och det var okej att behålla dom som vart fel:) Så jag sålde dom som vart fel och man kan säga att jag fick mina för 200 spänn:)

Tack tack kimpan! Jag ska strax in och kika i din tråd!

Olzzon, tack tack! Ja man kan säga att det blev en helt annan bil, både till utseendet och att köra!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

505 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Jag har som en dåre försökt fått reda på vart mina saker har tagit vägen (Vinge, bakrute spoiler, ögonlock och vita sidoblinkers) eftersom jag hade velat haft på grejerna till imorgon lördag på träffen i gävle.

Företaget lovade mig att de skulle finnas hos mig torsdag fredag absolut senast, och det visar sig att posten har lyckats slarva bort sakerna. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, som tur var har jag inte betalat för sakerna ännu då det var postförskott, men vad i helvete håller posten på med?
Detta har hänt flera jag känner, och min käre far TVÅ gånger! Jag blir så förbannat less, hur kan detta hända? Man undrar ju om det bara har kommit bort eller om någon stjäl sakerna.

Någon som har erfarenhet av detta och fått paketet senare någon gång? De kan se på Kolli nr att sakerna är inlämnade hos posten men inte mer än så.

MVH Matte!
Senast redigerat av Spawner (16 maj 2008)

Calibra Turbo 4x4

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
505 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
sir_daniel, Ja, jag brukar försöka få det skickat med DHL som jag tycker är riktigt snabba och bra! Annars Schenker som levererade mitt väghållningskit riktigt fort också, men nu stod det leveranssätt DHL/Danzas så jag antog att det skulle bli något av dessa men icke!

Big_JN, Har dom slarvat bort dina saker också eller är de bara lite sena? De verkar ju inte klara av deras jobb riktigt. Eller så är det vissa anställda som är mindre ärliga. Börjar tro mer och mer på det.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 maj 2008
skickar så lite som möjligt med posten via företaget.
bussgods fungerar bra om man ringer och kollar med kontoren (om det är bråttom) annars funkar dhl/ups/schenker posten har slavat bort ett antal paket till kunder, stora som små.

blir speciellt tydligt när sommaren börjar o sommarjobbare börjar på posten=TJUVAR!!!

70 Inlägg
16 maj 2008
DÅ jag själv har jobbat på posten så kan  jag säga att det är sällan paket försvinner... tänk efter lite endå hur många paket och annat skickas det om dagen? Men visst man vet ju att det finns idioter som nästan alltid har jobbat på paket delen som faktiskt snor paket och tar dom själv men vågar nog säga att dom här idioterna finns inom alla företag...
Synd att du har blivit utsatt för det men som ett litet ljus i mörkret kan jag säga till dig att jag har iaf aldrig blivit av med något när jag fått det med posten...

lycka till med bygget//kapi

505 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Tjohej!
Nu var det ett tag sen man gjorde en update, och det är för att jag inte har hållt på något med bilen, eller ja, jävlats med företag och posten. Nya grejer är påväg, så man fårla hoppas det går bättre den här gången.

Sedan så har jag äntligen hittat en plåtnisse som ska svetsa dit nya skärmkanter bak som jag var och hämtade ut igår!! smile Förmodligen blir det i slutet av veckan som kommer. (v22)
Eftersom jag inte har några roliga update bilder så får det bli en bild på skärmkanterna:P
https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/355994_owp3vh.jpg
Skärmkanter, wiihoo:)

Mer än så blir det tyvärr inte nu, men det kommer:)

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

505 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Så, nu har jag fått hem lite grejer, vinge, ögonlock, vita sidoblinkers och bakrute vinge:P
Bilder på det kommer imorgon, dock kommer de inte vara monterade utan bara palagda/tejpade, har nämligen ingen tid att hålla på med bilen i helgen. Men glad är jag när jag äntligen fått grejerna iallafall!

Jag måste nämligen ta lite ansvar och jobba på med kåken då vi har fått låna en skylift över helgen! smile

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

505 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Ja justja, bilder skulle det läggas upp. Jag har pysslat med mycket annat ett tag nu, men har gjort en beställning på nya baklysen också, dom ska komma om ca 10 dagar från nu.
Vingen är fortfarande inte ditmonterad utan bara ditlagd, precis som ögonlock, bakrute spoiler och sidokjolar, här är ett par bilder på vingen, bakrute spoilern och ögonlocken.
Ögonlocken är jag inte säker på att jag kommer ha, kanske ser bättre ut utan dom enligt mitt tycke, men jag kanske bara måste börja gilla dom:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/372026_7r4p05.jpg
Nya lysen blir det här också, sen vet jag att baken ser lite luddig ut, men med lack så kommer allt flyta ihop bättre! Det är jag garantad på! Sen så har jag ju bromsljus till vingen också, inte heller ditmonterat än.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/372027_6usc7c.jpg
Och i helhet, med ögonlock på. Vet ej om jag ska ha dessa. Jag tycker den utrycker sig "överlägsen" på något sätt.

Vad tycker ni om det här? Kan det bli bra med lite lack på? smile Lysena kommer matcha fram med kromade klarglas, hoppas det inte blir för mycket med dom bara, annars kommer jag tona originalarna eller något, någon kanske har nåt annat förslag? Dom jag har beställt ser ut såhär:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12669/372036_54lcuk.jpg
Såhär ser dom ut iallafall.

Kommentera gärna!

MVH Matte!
Senast redigerat av Spawner (12 juni 2008)

Calibra Turbo 4x4

Rocketdog
270 Inlägg
12 juni 2008
Kommer se jävligt bra ut med lite färg på, lägg dit en emblemlös grill ("sportgrill"?) så ska du se att ögonlocken passar grymt bra där dom sitter wink

Ska också beställa såna baklampor, fast jag har funderat på att ha svarta istället, men får se nu hur ditt blir (Man kanske kan härma dig lite grann cool)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/74405/372055_fnjefp.jpg
Spawners fina bil som jag photoshoppade för att visa en "sportgrill" smile

Lite snabb-shop för att visa hur det skulle se ut wink
Senast redigerat av Criton (12 juni 2008)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

505 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Tack tack criton! Ja, jag funderar på att fixa en sportgrill eller helt enkelt använda originalaren och ta bort gallret och opel emblemet och klippa till ett snyggt eget galler. Det kanske är något man kan börja pilla lite med i helgen om man får nå tid över:)
Ja det är bara att härma på det:) Kul att folk gillar det jag försöker åstadkomma och åstadkommer.
Tack!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
12 juni 2008
Kör på Matte, har ju kört förbi ett par gånger men inte blir bilen färdig inte wink *Retas*

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

505 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Nej inte blir den färdig inte:) Men jag väntar ju på grejer och man håller ju på med så mycket annat vid sidan av, är en jobbig tid som snickare det här:P

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
12 juni 2008
Spawner skrev:
Nej inte blir den färdig inte:) Men jag väntar ju på grejer och man håller ju på med så mycket annat vid sidan av, är en jobbig tid som snickare det här:P

MVH Matte!

Haha, jag förstår det.. Sen vet jag att en bil aldrig blir färdig, men det nuvarnade projektet på den tänkte jag på mest wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

4 663 Inlägg
12 juni 2008
ser jävligt bra ut big_smile  och bakllysena kommer att se bra ut på din bil big_smile
mvh robin

8 251 Inlägg
12 juni 2008
Ser bra ut, bakljusen är jag lite kluven inför. Väntar med slutgiltig kommentar på dem tills de sitter på plats.

505 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Mäki, Ja, det nuvarande är utsidan och det kommer nog bli klart till sommaren/sen sommaren:)

Saab_Robin, tack tack! Ja vi får hoppas att det ser bra ut! Jag vet inte om det kanske kommer bli lite för utstickande, isåfall get jag dom till fästmön så hon kan spegla sig i dom eller nåt:)

Marlboroman, Ja, det är bara att vänta och se:) Annars blir det så som jag skrev till Saab_Robin! smile

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

262 Inlägg
15 juni 2008
Tokfett :d

Följ gärna mitt projekt: Volvo v70N http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209063

149 Inlägg
17 juni 2008
Spawner skrev:
_Widde_ Jajjemän, jag var där och har kort på telefon på din bil, det måste vara din bil, BPY tongue Dock så står polarn lite ivägen och täcker baken på den:) Jag är ju bekant med Henke Karlberg, fick ju åka med i hans ascona nåra vändor, både drifta och åka fort:) Riktigt skoj var det!

Japp det är min leksak det smile Jaså du var en i Henkes egna team. Då hade du inte tråkigt där, Henke är grym på att köra.

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!

Sök