2912
Sök

Är billiga däck kassa? får man vad man betalar för?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 februari 2010
Det är ju däcken som har kontakten med marken, inte själva bromsarna osv. va? wink dvs, har du ruttna däck spelar det ingen roll hur jävla bra bromsar man än har smile

1 174 Inlägg
2 februari 2010
Jobbar delvis med däck om dagarna. Ska sägas att många budget däck har samma mönster som "fjolårets" premium däck har. Så folk tror att dom ska vara helt ok. Fel Fel Fel. Gummiblandningen är helt annorlunda.

har varit ute och testat detta och det stämmer bromssträckan är skrämmande längre med budget däck så fasen varför vara snål å dum å riskera ditt liv å andras liv?...

Måste även sägas att om du köper däck från många nätet sidor som säljer ex DUNLOPE så är inte alltid dessa tillverkade för nordiska vägar (kolla upp vart dom är tillverkade någonstans å kontakta å jämför med din lokala däckhandlare innan du köper grisen i säcken)

1 679 Inlägg
2 februari 2010
Jag är studerande och har inte råd med så värst grymma däck, men vad säger ni om Nankang NS 2 tror jag dom heter! smile
Är det nåt hyffsat märke endå?
Vad jag har hört så ska dom vara relativt bra endå för priset på dom smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
2 februari 2010
nankang ns2 har fått både ris och ros genom tiden det funnits. Däckmänniskor anser att det är ett skämt medan vanliga vardagsåkare tycker de fungerar galant. Kollade in ett antal test och trådar innan om just ns2an för att jag var inne på att köpa dem själv, och i de allra flesta fall säger folk att den enda nackdelen de kan komma på är minskat grepp på vått väglag. Annars ska de vara ett helt ok däck. Märket är väl sådär, frågar du en däckkille så kommer han nog inte rekommendera just Nankang.

1 679 Inlägg
2 februari 2010
michieff skrev:
nankang ns2 har fått både ris och ros genom tiden det funnits. Däckmänniskor anser att det är ett skämt medan vanliga vardagsåkare tycker de fungerar galant. Kollade in ett antal test och trådar innan om just ns2an för att jag var inne på att köpa dem själv, och i de allra flesta fall säger folk att den enda nackdelen de kan komma på är minskat grepp på vått väglag. Annars ska de vara ett helt ok däck. Märket är väl sådär, frågar du en däckkille så kommer han nog inte rekommendera just Nankang.

Eftersom jag är studerande så har jag inte så mycket pengar så det verkar bli dom smile
och det kommar sitta på en 740 GL så det är inget prestanda åk!
Även om man skulle vilja köra fort så är det inte det lättaste, så under normala körningar är det alltså ett "bra" däck då big_smile

ljudfantast
1 372 Inlägg
2 februari 2010
no doubt Jimmy, du kommer bli nöjd för vardagsåkandet, men tänk på att inte köra galet när det regnar spett bara smile

3 Inlägg
12 april 2010
Köp aldrig Cooper däck om du inte ska ha till en jeep.. Satt nya cooper däck på min Mi16 när jag köpte den så varför byta tänkte jag.. Dåligt grepp på torrt väglag och körde man lite hårt så lät det som en gammal amerikansk action film. På blött väglag.. ja.. 3 sekunders regeln fungerade inte ens på 50 väg. Tur att det va en golf som tog emot mig.

Köpte nya Nangkang ns-2 till tyskstukar golfen. Helt ok däck. Dom klarade av dom vilda 75 hästarna smile Gick ner sig fort bara.. på en sommar hade jag 3,5mm kvar.

Kör Dunlop däck på 960in nu. Dom gör sig bra i vått och torrt men låter för mycket.

Sök