3440
Sök

Snabbfråga om bas i sedan (icke-kombi)

26 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Vad funkar när det gäller baslåda i en sedan?

Måste jag ha portar in till kupén, spela mot ryggstöden osv, eller skulle det funka (över sommaren i alla fall) att bara ta en baslåda och sätta i för enkelhetens skull.

Om man ska ta fuskvägen: vilken sorts baslåda är bäst då, eller spelar det mindre roll?

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
5 april 2008
jag hade satt lådan så basarna spelar bakåt eller placerat den vid sidan av skuffen så den spelar utåt..det beror på bilen vilket som är bäst, så det enklaste är att prova sig fram..och sluten eller basreflex spelar ingen roll...jag kör alltid med sluten för om röret inte är rätt avstämt på en basreflexlåda så låter det inte bra..

26 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Bagaget på bilen (en chevrolet caprice) är nog helt ok att frakta kroppar i, men i övrigt lämnar det endel att önska.

Längst in mot ryggstödet är det som en platå, eller tröskel, som reservhjulet lutar mot. Gott om plats på bredden egentligen, men det lilla guppet gör att det är svårt att trycka en låda helt intill ryggstöden. Den skulle bli stående en bit ut... Det skulle få bli på sidan i så fall. (Har så på volvon, men det är en kombi så där har jag inte det problemet).

Hur mycket bas förlorar man på att stänga in den i bagaget sådär?

Sök