3630
Sök

saab motor i en bmw!?!?!

120 Inlägg
8 april 2008
hehe fränt en bmw som går med en liten motor med turbo tongue Jag gillar små motorer som går bra1 (Saabs)

1 161 Inlägg
8 april 2008
att de retar folk ser man ju redan tongue

Meister
6 763 Inlägg
8 april 2008
OverBoosted skrev:
Fan vad onödigt.... LOL på dig. Men om du vill reta folk så funkar det men om du vill åka snabbt så är det väl bara att trimma en 325 motor? men men. om du vill åka med en fyra o byta växellådor be my guest

Han lär ju inte åka med saab låda om han ska sänka ner motorn i en bmw. Eller hade du tänkt att ta hela drivpaketet från saab och åka fwd?

Tro

20 Inlägg
8 april 2008
Lär reta upp folk. Dock redan en som har gjort det. Var med Bilsport för nåt år sen. Har för mig han menade på det att Saab-motorn var för stark och den behövde ett värdigt färddjur. Angående blackens inlägg. Hmm kolla dom morderna motorerna då.

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/07 … /index.xml

Min första tanke var ungefär. "Hur *** tänker folk ibland." Men å andra sidan det kan bli ett intressant bygge ändå. Speciellt lösningen med växellådan och gissar på att du lär rakställa motorn.

Tack för mig.

12 086 Inlägg
8 april 2008
Vill du stoppa i just en Saabmotor så visst de kan nog bli kul, men vill du ha en snabb E30 billigare turkokonvertera bmw sexan ist. Du får ut samma effekt troligen mkt billigare. Framför allt mkt lättare, vilket ofta leder till utgifter ..när de är svårt alltså smile

Ska du ha Saabmotor rekomenderar jag en 2.3T efter 94 sen tar du lådan från en opel omega, passar rakt på!

12 086 Inlägg
8 april 2008
blacken skrev:
motor_power skrev:
hahahaha fan vad töntigt o göra de lägga i en sämre motor?!! lägg ner de grabben!

Ähumm! Sämre motor? Hur många ABSOLUTA världsrekord i uthållighet har BMW spisen?? typ Talladega run..

BMWs motorer har ju iofs vunnit mer priser än saab gjort modeller, många alltså.

dARKiE
5 031 Inlägg
8 april 2008
tycker bara det är kul med annorlunda projekt, dock hade jag ju valt att turbokonvertera E30 spisen.. Inget slår Bmws sexa turbokonverterad mumma..  smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

bonntrimmare
655 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
verkar som det retar bmw nissar big_smile det är en 320 som kamremmen hoppat på o gjort en ventilerad kolv av de hela big_smile ......det ska va en saab 2.3t med antingen omega låda om det hittas en sådan lr bygga om lite på bmw lådan om de går .......jag tror de kommer bli skoj det hela om de lirar ihop ;D en SAABMW

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 april 2008
Haha...

Ingen BMWfanatiker här som hört talas om NP:s bmwbygge? Inte många bumsar som hänger med den saabmotorn... Så lägg ner skitsnacket, inget är heligt, helst inte något från tyskland....

Spana här; http://www.zatzy.com/vbgarage.php?do=view&id=697
Senast redigerat av MrTurbo (8 april 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 453 Inlägg
8 april 2008
JapMax skrev:
blacken skrev:
motor_power skrev:
hahahaha fan vad töntigt o göra de lägga i en sämre motor?!! lägg ner de grabben!

Ähumm! Sämre motor? Hur många ABSOLUTA världsrekord i uthållighet har BMW spisen?? typ Talladega run..

BMWs motorer har ju iofs vunnit mer priser än saab gjort modeller, många alltså.

Sen har ju BMW tillverkat ~18 miljarrrder fler motorer. För oddsens skull alltså.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 april 2008
BOLUND skrev:
verkar som det retar bmw nissar big_smile det är en 320 som kamremmen hoppat på o gjort en ventilerad kolv av de hela big_smile ......det ska va en saab 2.3t med antingen omega låda om det hittas en sådan lr bygga om lite på bmw lådan om de går .......jag tror de kommer bli skoj det hela om de lirar ihop ;D en SAABMW

HAHAHA BMW kallas ju ibland Blatte Most Wanted, SAABMW blir ju ffs SAAB Most Wanted tongue

Men en rejäl T5-motor med lite extra pynt och dekorationer lär nog faen trycka på rätt bra.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 april 2008

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

bonntrimmare
655 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Kan inte någon bygga en Ferrari med en 3cyl-motor från en Daihatsu?

hade vart coolt ^^

blacken
8 april 2008
JapMax skrev:
blacken skrev:
motor_power skrev:

Och ändock så har dom INTE klarat The Talladega run. dvs världsrekord i uthållighet..

bonntrimmare
655 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Nån Mer Som Tycker Nåt Om De Hela !!!!!:p:d

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2008
Finns ju folk som har gjort värre saker, tänker speciellt på norrmannen som tryckte ner en Supra-motor i en E46...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

bonntrimmare
655 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Finns ju folk som har gjort värre saker, tänker speciellt på norrmannen som tryckte ner en Supra-motor i en E46...

aa okaj men nu e de så att jag inte har en supra motor i bakfickan så de får ta o bli en mindre värre motor ist tongue

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 april 2008
FireTraXX skrev:

Funkar helt utmärkt, men den E46'an måste ha gått utav bara fan.

Och ja, bojkotta sexan och gör något roligt av en tråkig bil!

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök