3373
Sök

Hur mycket HK i min V40 2,0t

9 april 2008
Trådstartare
Jag rullar med mina 164 hk i min volvo v40 2,0t. Men hur många hästar får jag ha i den utan att behöva regga om den som ombygge.
Sedan är den andra frågan vad kan jag göra. CDI box kommer sättas i och chippa, men sedan vet jag inte mer. hjälp mig please
Senast redigerat av Andreas_w_Jonsson (9 april 2008)

945 Inlägg
9 april 2008
Gå in på Autotechs hemsida. Där står priser, vad dom byter och hur mycket effekt du beräknas få.

Majestas
1 319 Inlägg
9 april 2008
Hejsan! Vet inte riktigt hur det är med trimning osv i regel, men inte ska du behöva besikta som ombyggt fordon!

Lite små lull.
Chippa!
Avgas!
Öppetfilter!

Säkert mellan 200 - 220 hk.

Som Sir_x sa, titta på Autotechs eller Kanske Bsr:s hemsida och kolla!

Team VeboTrim

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 april 2008
Du får inte ens byta luft i däcken om man skall hård dra det hela, så det är 165hk som gäller för en 2.0t. Dock syns ingen skillnad på motorn upp till 300hk ungefär.  Så dit kommer du utan att det märks vid besiktning eller poliskontroll. (man bygger en boostkontroll av en strömbrytare och ett effektmotstånd som bypassar magnetventilen = grundladd och dina 160hk igen ^^

fas 2 tpl dock bara steg 3 ~230hk sen rasar det medans fas 1 tål upp mot 300hk ungefär.

lycka till med trimmandet smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 164 Inlägg
9 april 2008
de är bara att trimma så länge de inte är för stora ändringar.

MVH

F

1 833 Inlägg
9 april 2008
Lagen säger väl +- 15% ?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 418 Inlägg
9 april 2008
Squadron skrev:
Lagen säger väl +- 15% ?

är väl 15% hästar och 10% nm eller liknande, dock en helfordonsgodkänd får du inte göra det med

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 april 2008
Squadron skrev:
Lagen säger väl +- 15% ?

nej, man får knappt tvätta bilen själv...

ändrar du nånting, exempelvis motnerar mekonomens tändstift så krävs nytt körcykelprov.

dock har jag nån stans i bakhuvudet att pga konkurenslagstiftningen så får man använda likvärdiga eftermarknadsdelar...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

11 april 2008
Trådstartare
Fan folk tack för hjälpen... jag ska kolla upp allt jag kan. 300 hk, här kommer jag :-)

Sök