Hejsan! När våren väl kommer så tänkte jag förädla utsidan lite, i form utav sportgrill, splitters, kanske nytt tanklock och lite lackering mm.
Det jag undrar över är om alla varianter utav grillar, splitters och tanklock passar alla varianter utav 206:an!? Jag har kollat på realcar och på vissa artiklar står vissa modellbeteckningar så som gti mm med i namnet på artikeln, men jag hittar ingen som min modell (XS) är med i. Kan jag välja och vraka fritt eller vad ska jag titta efter?
Det jag skulle villja ha är: "RIEGER PEUGEOT 206 GRILLE WITH ALUMESH" Art nr: PE206052210
"DTM RACING CORN SPLITT PEUGEOT 206 GTI / ROLAND GARROS / QUICKSILVER" Art nr: PE206100959
Nej olika breda är de ju inte. Vore ju synd bara om det var så stor skillnad på spårvidden att nya fronten blir uppäten i kanterna. Men du har säkert rätt.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
La iväg beställningen efter detta ifrån er. Men då var det någon vänlig själ på Realcar som uppmärksammade att jag har en "XS" och påstod att den inte passade och den jag skulle ha istället var: "DTM RACING CORN SPLITT PEUGEOT 206 L / LX / GL, Art nr: PE206100963"
-Vilken inte alls faller lika bra i min smak. Jag svarade via ett mejl och fråga varför de inte passar de olika modellerna? Skulle de vara modellanpassade? Isåfall måste orginalfronten skilja mellan de olika modellerna (??) för det är ju ingen hel ny front jag köper utan bara splitters som sätts på fronten.
Någon som kan förklara detta för mig? Ska jag lyssna på Er eller Realcar? Väntar spänt på svar ifrån både experterna här på forumet och Realcar.
La iväg beställningen efter detta ifrån er. Men då var det någon vänlig själ på Realcar som uppmärksammade att jag har en "XS" och påstod att den inte passade och den jag skulle ha istället var: "DTM RACING CORN SPLITT PEUGEOT 206 L / LX / GL, Art nr: PE206100963" http://www.realcar.se/images/prod250/rcw152.jpg -Vilken inte alls faller lika bra i min smak. Jag svarade via ett mejl och fråga varför de inte passar de olika modellerna? Skulle de vara modellanpassade? Isåfall måste orginalfronten skilja mellan de olika modellerna (??) för det är ju ingen hel ny front jag köper utan bara splitters som sätts på fronten.
Någon som kan förklara detta för mig? Ska jag lyssna på Er eller Realcar? Väntar spänt på svar ifrån både experterna här på forumet och Realcar.
Kan inte förstå varför de du vill ha inte skulle passa. Såvitt jag vet är det ingen skillnad på fronten, utöver att GTi har dimljus. Och på bilderna du visar är det ju ingen skillnad.
Ska bli kul att höra vad Realcar svarar. Jag hade köpt dom ändå, allt passar till slut. Det skulle nog kräva minimala ändringar för att få dit dom du vill ha ifall det skulle vara nån skillnad.