4427
Sök

Provtryckning av spridare

9 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Hejsan, Någon som vet var man kan få spridare provtryckta i malmö området eller närliggande städer ? har kollat runt på nätet men ej lyckats finna nått ställe där dom gör det.

Bilmekaniker
84 Inlägg
13 april 2008
Vad för sorts spridare? Bensin, diesel?

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

9 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
bensin spridare

Bilmekaniker
84 Inlägg
14 april 2008
Okej, men är du osäker på att dom fungerar eller läcker igenom?? Bara att koppla på bryggan och testa löst.. Annars finns det väl ingen mening att provtrycka bensin spridare?

9 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
nej men jag läste på ett annat forum att om dom sprutar ojämnt finns risken att du kan sabba ventilerna,
iofsså ger leverantören garanti på sina saker . det kanske bara är jag som är nervös för att slänga i dem

Bilmekaniker
84 Inlägg
15 april 2008
Hehe.. Jo.. Men hur ojämnt skall dom spruta då? Och ioförsig så länge den inte misständer på någon cylinder så är det ingen fara.... Sätt i och testa... Det tar lång tid innan ventilerna tar skada. Ta ett avgasprov me så du vet hur förbränningen är på ett ungefär...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 april 2008
brincken skrev:
nej men jag läste på ett annat forum att om dom sprutar ojämnt finns risken att du kan sabba ventilerna,
iofsså ger leverantören garanti på sina saker . det kanske bara är jag som är nervös för att slänga i dem

snackar vi eftermarknads eller orginal spridare?, söker du på flödes matchning så får du bättre sökresultat
och efternarknads spridare har oftast blivit flödesmatchade och i bland får man med ett protokol som visar skillnader i %

101 Inlägg
15 april 2008
Det ska inte vara några problem för ventiler och liknande eftersom du har ingen motor med Direkt insprutning väl ?! För om den sprutar lite ojämnt ut i insugs-grenröret så är det ingen fara då bensinen ändå finfördelas med luften.

9 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
det är en supra mk3 -89 turbo men jag ska kontakta företaget jag köpte dom av och kolla om dom e flödestestade, det är eftermarknads spridare av märket "lucas"

Med.lem
3 759 Inlägg
15 april 2008
De flesta fordonsutbildningar brukar väll ha sån utrustning...

Sen om du våga låna ut dina dyra spridare till ett gäng finniga 17årningar är väll en annan sak wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök