Beroende på hur mycket pengar du tänkt lägga så kan man väl se följande:
några tusen: avgas och filter.
ytterligare några tusingar: avgas,filter,grenrör.
ännu fler tusingar: avgas,filter,grenrör,insug,chip/mappning.
massa fler tusingar: avgas,filter,grenrör,mappning,insug,kammar,portning av topp,etc.
dyrast: ovanstående,byte till högkompskolvar,omslipning av vev,byta av innehåll i toppen,etc etc etc.
begränsningen är nästan ändlös om ingen ekonomisk spärr finns.
Ovanstående är exempel på saker som många ggr inte är jätte uppenbart i bes och iom det kan skapa problem.
sen kan man ju slänga ned en kompressor/turbo och byta till smidda delar i blocket och leka rövare med hela motorn så plockar man väl ut en 6-7hundra hk.
>men som sagt,allt är rellativt och många ggr en ekonomisk fråga bla.
SÅ börja med att nämna hur mycket du max kan lägga för att trimma så kommer du nog att få bättre svar som är lite mer exakta,kanske tom tips på prisvärda delar osv.