mattepettsson skrev:
Härligt! blir att byta växelspaksknopp på min med! min ser för jävlig ut! måste säga att dina stolar är för jävla snygga!
Det behövs oftast inte så stora saker för o lyfta intrycket.
Jag e väldigt nöjd med stolarna. Om du kollar i senaste Bilsport 1-2/2012 så finns där ett reportage om en Camaro (87:a?) som oxå har dom stolarna från Grunt.se. Passar in väldigt bra.
Dagens uppdatering bjuder på lite godis
Håller på o förbättrar väghållningen. Den e i det närmaste obefintlig i original... En av prylarna jag funderat länge på e en styrväxelklämma. Själva styrväxeln sitter monterad i gummibussningar o tillåter ett visst flex. Vid lite mer "inspirerad" körning så far bilen över hela vägbanan, på Saab-språk sk "kåta-snoken-beteendet".
Till ovanligheterna finns det faktiskt några olika leverantörer att välja mellan o priser från 1000 - 3500:-
Skillnaden (mer än priset) har jag inte blivit klok på. Eftersom mitt bygge inte är nån värsting så valde jag den billigaste från Speedparts.
Original bussningen till vänster. Lite skillnad.
Tar inte så lång tid att byta men det hade underlättat om armbågarna gått o vika åt andra hållet...
Så här ser det ut när det e på plats. Det polerade staget ska avlasta torpedväggen e det tänkt. Sitter fast i skärmen.
Till våren får vi se om fästet gör nån nytta
Det va allt för i dag o för i år