4294
Sök

hur öppnar jag styrboxen i v70 t5an

2 072 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
tja ska öppan styrboxen i v70tin men kan ej få upp den de sitter en skruv eller en plugg.. som jag ej får upp..??
nått bra förslag??
ska se om bilen är chippad..!!

Sandzoo i da house

252 Inlägg
17 april 2008
Om det ser likadant ut som på 850 är det bara bryta lite på dom 2 clippsen på sidan.
Ta en skruvmejsel!

2 072 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
RiNka skrev:
Om det ser likadant ut som på 850 är det bara bryta lite på dom 2 clippsen på sidan.
Ta en skruvmejsel!

ska kolla och försöka.. kan ta en bild annars..

Sandzoo i da house

101 Inlägg
17 april 2008
Det är enklast att bara borra upp skruven å sen ersätta den med en bult + mutter när du är klar! big_smile

2 911 Inlägg
17 april 2008
Såga ett snitt i blindskruven och ta en flatmejsel och skruva upp. Så kan du bara skruva tillbaka den sen igen wink

2 072 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Såga ett snitt i blindskruven och ta en flatmejsel och skruva upp. Så kan du bara skruva tillbaka den sen igen wink

tackar den har man inte tänkt på big_smile finns kloka personer me tongue

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
tja nu är styrboxen öppnad.. så har jag 2 vad ska man kalla de..? 2 lådor.. ska jag öppna de o kolla ifall de e nån löd chip?

Sandzoo i da house

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
19 april 2008
sandzoo skrev:
tja nu är styrboxen öppnad.. så har jag 2 vad ska man kalla de..? 2 lådor.. ska jag öppna de o kolla ifall de e nån löd chip?

Kan man ens se om dom har bytt chipet, borde se likadant ut eller?

Tänk på att det är känsliga kretsar i insp styrenheten, se till att vara riktigt urladdad. Annars kan det bli tråkigt.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

1 268 Inlägg
19 april 2008
syns om dom vart där å skruvat... oftast sitter det ingen org-skruv där...

2 072 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
LazerHawke skrev:
syns om dom vart där å skruvat... oftast sitter det ingen org-skruv där...

jo de e orginal skruv.. men men..

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
_TiNcO_ skrev:
sandzoo skrev:

Kan man ens se om dom har bytt chipet, borde se likadant ut eller?

Tänk på att det är känsliga kretsar i insp styrenheten, se till att vara riktigt urladdad. Annars kan det bli tråkigt.

jo de e de jag e rädd för.. men ska nog ej pilla.. får nog vara som de e nu big_smile

Sandzoo i da house

Sök