3488
Sök

What Is The Shit? Turbo eller Kompressor?

BMW fantast
1 172 Inlägg
17 april 2008
#21
Turbo

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 april 2008
#22
Ska man bli tvungen att hänga på nåt för att få bilen att gå värre sätter jag inte dit en stressfläkt. Då blir det en kompressor.. wink

OT: förresten, försök att skriva kompressor på era mobiltelefoner med T9 inne, det blr rätt kul!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 april 2008
#23
kompressor gillas mest även om Vr6:an fått smaka turbo vet i inte varför jag valde turbo >.<


285 Inlägg
17 april 2008
#24
bmwmannen skrev:
Inget avdera, ren råstyrka är bäst, jag ser turbo/kompressor som ett hjälpmedel för att skrämma motorn bara

haha å du kör en gammal 740 gl?.öaa håller me råååstyrka i grejerna där;)


vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
17 april 2008
#25
ni som säger kompress lyssna på en 70 tals porsche 935 med turbo, typ moby dick


Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
17 april 2008
#26
Kompressor trots att jag själv ska köra med turbo.........

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
17 april 2008
#27
lovemyr skrev:
Självklart ska man ha turbo. kan ju inte ta effekt från vevaxel för att få mer effekt de kan ju inte va rätt;)

Turbo bromsar ju avgaserna om man ska vara petig. Förhoppningsvis ger både kompressorn och turbon mer effekt än de stjäl från motorn. Annars ska man nog låta någon kolla över installationen. big_smile

Kompressor faller min röst på då jag vill ha en mer körbar bil. Går väl att få med dubbelturbo också?
Senast redigerat av TCG (17 april 2008)

ElectroRaggare
885 Inlägg
18 april 2008
#29
K O M P R E S S O R -  lätt val.
Turbo är för bögar & kärringar big_smile

Men Mest rättvist är det att ha Sugmotor, då kan vi snacka, för överladd är fusk.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Soubee
18 april 2008
#30
Kompressor lägger jag min röst på iaf. tongue

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
18 april 2008
#31
jag brukar alltid säga att turbo det är för japs och dom som vill åka runt på stan å skryta över vem som har värst dump. medans kompressor är för riktiga grabbar som vill ha riktigt krut.
Säg va ni vill men ta en lite funderare på varför alla dragracing bilar kör med kompressor...

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Kejsare
547 Inlägg
18 april 2008
#32
_Da_Man_ skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=KYM1bFiN8X4

Efter den så borde nog alla säga i kör: Kompressor!!!

Jag tar andrastämman på den. Den filmer har jag sett minst 50 gånger *dregla*

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

881 Inlägg
18 april 2008
#33
Turbo, med eller utan dumpventil tongue


1 255 Inlägg
18 april 2008
#34
_Butcher_ skrev:
jag brukar alltid säga att turbo det är för japs och dom som vill åka runt på stan å skryta över vem som har värst dump. medans kompressor är för riktiga grabbar som vill ha riktigt krut.
Säg va ni vill men ta en lite funderare på varför alla dragracing bilar kör med kompressor...

Alla dragracing bilar kör med kompressor de dummaste ja hört visst i USA andvänder väl de flästa kompressor de vet ja men kolla typ de japanska dragracing bilarna där är de bara turbo som gäller.

Sen är ju smaken olika ja föredrar turbo men klankar inte ner på någon som gillar kompressor för de smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

ElectroRaggare
885 Inlägg
18 april 2008
#35
^ ^ ^ men det är ju det som tråder går ut på tongue, att klanka ner på dem som inte tycker som man själv (volvo/saab kriget i annan tappning)
Senast redigerat av NxV (18 april 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 april 2008
#36
Turbo i all ära, men håll med om att se en Supra med jättekompressorn Allan vråla nedför gatan eller strippen.
Frågan är om inte det vore snäppet tuffare.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

ElectroRaggare
885 Inlägg
18 april 2008
#37
kompressor är alltid manligare/tuffare än turbo.

Gamla agda 79 år kan ha turbo i sin saab.
Men en kompressor skvallrar om lite mer effekt / manlighet

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

933 Inlägg
18 april 2008
#38
Kompressor för min del


Turbocharged
421 Inlägg
18 april 2008
#39
NxV skrev:
kompressor är alltid manligare/tuffare än turbo.

Gamla agda 79 år kan ha turbo i sin saab.
Men en kompressor skvallrar om lite mer effekt / manlighet

Holger, 82, kan ha kompressor i sin 1,8l Merc C-klass.

Kompressor är lite coolare, men föredrar ändå turbo, mycket effektivare i.o.m. att man inte använder motorns effekt för att ladda, utan tar tillvara energi som annars bara hade åkt ut där bak.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

7 120 Inlägg
18 april 2008
#40
Jag håller med MrTurbo roll


Sök