2737
Sök

mazdan dör när man svänger åt höger:S

74 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
min mazda dör när man svänger till höger, men oxå när man svänger vänster ibland, läste på en annan tråd att de skulle vara filtret innan soppapumpen men ja har både testat gjort rent filtret och bytt soppa pump och de va ingenting av de... nån som har en ide om vad de kan vara? dålig kontakt någonstans kanske?

mazda 323 dohc -90

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
18 april 2008
har du kollat hur mycket skit det ligger i tanken?
när jag hade en 323F så hade jag samma problem..
jag rensade tanken och filtret och bytte pumpen..
det hjälpte

Ninja
174 Inlägg
18 april 2008
vet en som hade samma problem men på en 323f det var insugningsröret som är gjort av gummi det var ett hål i det å när det hade blivit fixat så funka det problem fritt

245 Inlägg
19 april 2008
Tanka i nån liter E85 för etanolen blandar sig med ev vatten så blir du av me det. Tankade själv i 15L E85 i en tank som rymmer 50L utan problem just för att bli av med ev kondensvatten.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 april 2008
tror inte att det är nåt fel med kondens

74 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
hmmm okej aa ja böt ju pumpen men de vart ju inte ett dugg bättre, börja dumma sig direkt... men får ta å testa byta tank då..

Rörpulare
1 453 Inlägg
19 april 2008
Är de så att de e nå elfel så att nån kabel rör på sig så pumpen slutar?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

74 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
E30Tompa skrev:
Är de så att de e nå elfel så att nån kabel rör på sig så pumpen slutar?

har kollat menja har inte hittat nån lös kabel, kan ju va dålig kontakt iof.. men de e ju så konstigt att de är när man svänger.. de måste ju va nått me soppn eftersom de börjar när man kommit under halvtank,glömde säga de..

blacken
19 april 2008
Kolla upptagningsröret inne i tanken ifrån grovsilen/bränslefällan och "framåt/uppåt" så att säga..
Senast redigerat av blacken (19 april 2008)

Malmö
33 Inlägg
23 maj 2008
Hade samma problem på min mazda och då var de bara dålig kontakt på batteriet, sandpapprade polerna och kontakterna så gick den bra igen smile

Sök