20 april 2008
Trådstartare
Igår drog jag kablar och satten in en portad låda med en DLS MW10 som drivs av ett DLS CA23, 2-kanals steg som lämnar 400 watt i bryggat läge vid 4 ohm. Jag har tidigare haft en baslåda med dubbla 12:er och av märket GAS och jag kan säga att den ensamma 10"basen som huserar i mitt bagage nu spelar långt mycket bättre och högre än dom gjorde. Nu till mitt problem. Jag har ägnat över 2 timmar åt att prova att skruva på de olika inställningsrattarna nu och jag är inte helt nöjd.
detta är inställningsmöjligheterna som finns. Jag har endast ett steg som driver baslådan och jag kör framsystemet på orginalstereon. Detta kommer jag försätta med så tips om att skaffa steg till dessa och så vidare behövs inte, jag vill endast ha tips om hur jag skall ställa de olika vreden för att få baslådan att spela bra vid rock/pop och ganska blandad musik. Vad skall jag ställa LPF på? Off, 12dB eller 24dB? Jag har märkt att om jag ställer det på off så kommer det musik och dom andra 2 spelar endast bastoner. Jag är som ni kanske märker rätt grön inom ämnet. Har kikat på lite andra trådar samt läst manualerna, men jag känner ändå att detta är en väldigt invecklad procedur. HJÄLP tack
EDIT:
http://www.nardik.se/bilder/dls/ca23p_front_panel_s.jpg länken till bilden i större format om det kanske är svårt att se den i inlägget.
Senast redigerat av Degnell (20 april 2008)