1882
Sök

Inför: IDAG Skåne Crazy Tour 2008 - Samling vid Ribban 14.00

3 722 Inlägg
16 juli 2008
ja men fattar ni, nämn inte streetrace i en Tour tråd. Inte bra!!!
Senast redigerat av Digital_Kicker (16 juli 2008)

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 juli 2008
Digital_Kicker skrev:
TurbOla skrev:
Japp, motorn går och allt! Men så skulle vi bara lufta kopplingen, så skulle det varit att rulla ur garaget.

Men efter 2 kvällar och 9 timmars jobb med försök av luftning av koppling, nerplockning av huvudcylinder, ihopsättning, och 2 bars laddtryck i oljebehållaren får vi fortfarande inte kopplingen till att fungera. hmm
Men det är bara att byta cylinder och lufta kopplingen, så blir det till att köra rundan varligt, bilen har gått varm 20 minuter och inte rullat en meter sen renoveringen. smile

hmm, låter ok. Varför ej testad? gå ut nu och kör lite. smile. måste va fullt operativ till fredag ju! Tänkte på en grej, alla ni som är från HBG och oavnför hbg, vi kan sammköra ner till malmö.

Det går ju inte att köra så långt utan koppling vet du. smile
Vi satte ner motorn, satte ihop alla slangar, sladdar, kopplingar, fästen, provstartade motorn så att den gick som den skulle, sen skulle bara kopplingen luftas så jag kunde ta ut bilen i solskenet, men icke sa Nicke...

Aja, det ska vara ihop tills lördag. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

3 722 Inlägg
16 juli 2008
TurbOla skrev:
Digital_Kicker skrev:
TurbOla skrev:
Japp, motorn går och allt! Men så skulle vi bara lufta kopplingen, så skulle det varit att rulla ur garaget.

Men efter 2 kvällar och 9 timmars jobb med försök av luftning av koppling, nerplockning av huvudcylinder, ihopsättning, och 2 bars laddtryck i oljebehållaren får vi fortfarande inte kopplingen till att fungera. hmm
Men det är bara att byta cylinder och lufta kopplingen, så blir det till att köra rundan varligt, bilen har gått varm 20 minuter och inte rullat en meter sen renoveringen. smile

hmm, låter ok. Varför ej testad? gå ut nu och kör lite. smile. måste va fullt operativ till fredag ju! Tänkte på en grej, alla ni som är från HBG och oavnför hbg, vi kan sammköra ner till malmö.

Det går ju inte att köra så långt utan koppling vet du. smile
Vi satte ner motorn, satte ihop alla slangar, sladdar, kopplingar, fästen, provstartade motorn så att den gick som den skulle, sen skulle bara kopplingen luftas så jag kunde ta ut bilen i solskenet, men icke sa Nicke...

Aja, det ska vara ihop tills lördag. smile

okey. annars får du inte vara med i rondellen. haha  EDIT: Fotografer sökes till detta, helst någonm som kan skicka in en bild till lokaltidningen i Hässleholm, haha
Senast redigerat av Digital_Kicker (16 juli 2008)

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 juli 2008
Då dyker jag ändå upp i Hässleholm med morsans gamla rostiga golf diesel utrustad med HOLLYWOOD däck! Det skriker om dom i vilka hastigheter som helst, bara man svänger skarpt nog så. big_smile

3 722 Inlägg
16 juli 2008
TurbOla skrev:
Då dyker jag ändå upp i Hässleholm med morsans gamla rostiga golf diesel utrustad med HOLLYWOOD däck! Det skriker om dom i vilka hastigheter som helst, bara man svänger skarpt nog så. big_smile

haha, nu ska du inte tänka så!. få Volvon färdig!. Bara så ni vet kommer det inte så många deltagare så kan ni glömma hela Touren, då kör vi backup. dvs halva touren!

Knegare
139 Inlägg
16 juli 2008
Static35 skrev:
inte 206an jag ska köra.. utan mazdan :p den drar där mer soppa + har haft lite räkningar jag inte räknat med hemma och där ifick jag ta alla pengar jag hade sparat för touren

Jaha, tänkte väl att det skulle vara med mx-3an, men det stod peugeot 206 i anmälninslistan så därför antog jag de tongue
Men eg, mazdan drar väl inte mer soppa än vad peggan gör? Har själv haft en mx-3a, visst när man körde varje dag till jobbet under vintern gick den inte så billigt, men vilken bil gör de? Men när jag var på en tripp till blekinge en dag så körde jag med varm motor hela dagen typ, och jag körde inte lugnt, gasade ganska friskt och höll 130-140 på motorvägen, när jag tankade hade jag snittat 0,67 big_smile hehe

men förstår om de kom massa oväntade räkningar, har ja själv vatt med om så ja ursäktar dig hehe

En gång V6, alltid V6 =)

Knegare
139 Inlägg
16 juli 2008
Digital_Kicker skrev:
okey. annars får du inte vara med i rondellen. haha  EDIT: Fotografer sökes till detta, helst någonm som kan skicka in en bild till lokaltidningen i Hässleholm, haha

Min flicka ska med på touren, o hon har riktigt bra kamera, och brukar va riktigt grym på att plåta med, har inte plåtat bilar så mycket, men hon ska lära sig wink
Tar själv med min kamera, så några bilder kommer bli tagna iaf, sen om nån kommer in i tidningen, det står inte jag för haha!

En gång V6, alltid V6 =)

Knegare
139 Inlägg
16 juli 2008
TurbOla skrev:

Men tjena! Snacka om att känna igen det problemet! Samma sak med min bil förra sommaren, höll på o luftade varje kväll en hel jä*la vecka! Bytade huvudcylinder, vätskebehållare o allt, verkligen allt provade vi! Till slut kom vi på en briljant idé (läs "sista försöket") Vi kopplade loss ledningen i båda ändar, sen tror jag vi sög ner oljan i ledningen, tills den var helt full - eller om vi sög uppåt? Hmm men skit samma, sen när ledningen var full, kopplade vi ihop allting och luftade, gick på 5 minuter! Fattar fortfarande inte varför vi hade sånt helvete, men de gick sen, så om du inte fått rätt på de så prova med det! Lovar inte att de funkar men kan va värt ett försök smile Vill att vi ses på lördag hehe

En gång V6, alltid V6 =)

3 722 Inlägg
16 juli 2008
Skåne Crazy Tour 2008

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 juli 2008
Proby skrev:
TurbOla skrev:

Men tjena! Snacka om att känna igen det problemet! Samma sak med min bil förra sommaren, höll på o luftade varje kväll en hel jä*la vecka! Bytade huvudcylinder, vätskebehållare o allt, verkligen allt provade vi! Till slut kom vi på en briljant idé (läs "sista försöket") Vi kopplade loss ledningen i båda ändar, sen tror jag vi sög ner oljan i ledningen, tills den var helt full - eller om vi sög uppåt? Hmm men skit samma, sen när ledningen var full, kopplade vi ihop allting och luftade, gick på 5 minuter! Fattar fortfarande inte varför vi hade sånt helvete, men de gick sen, så om du inte fått rätt på de så prova med det! Lovar inte att de funkar men kan va värt ett försök smile Vill att vi ses på lördag hehe

Har tagit loss cylindern och matat olja till den, och tryckt på kopplingsarmen, och då drar den in olja, men den puttar ut oljan genom samma anslutning igen, d.v.s. att det går inte att få olja igenom huvudcylindern till slavcylindern. Det sitter väl någon form av backventil i huvudcylindern, så den bara ska kunna mata olja igenom till slavcylindern och inte baklänges.

Digital_Kicker!
Ska till Helsingborg imorgon och räda Returbilen på en eller två huvudcylindrar och lite originalhögtalare. smile
Är du i krokarna skulle jag kunna hämta den där dekalen. tongue
Senast redigerat av TurbOla (16 juli 2008)

Volvomekaniker
299 Inlägg
16 juli 2008
Var startar vi i malmö det står inte??

Skogskonsult
214 Inlägg
16 juli 2008
Rille_745 skrev:
Var startar vi i malmö det står inte??

Inte konstigt när platsen fortfarande är hemlig, hoppas folk kollar här inne sista dagarna så dom vet.

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 juli 2008
Fattar ni inte, vi ställer oss någonstans i Malmö, sprider ut oss över hela stan, sen är det chickenrace till Landskrona big_smile

Garaget Video Crew
842 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Samling på ribban i malmö lördag den 19 Juli klockan 14:00 för grillning och snacka skit sen när vi känner oss mogna drar vi vidare.

3 722 Inlägg
17 juli 2008
Skåne Crazy Tour 2008

Photographer
102 Inlägg
17 juli 2008
Var i Landskrona kommer ni landa? Vill gärna komma ut och ta en titt!

Garaget Video Crew
842 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Vem kommer på lördag ?

3 722 Inlägg
17 juli 2008
Mycket viktigt att ni som ej hade tänkt komma på lördag säger det nu!!! Personligen så ser jag redan nu att antalet bilar kommer ej att bli 40+ som på listan!. med tanke på aktiviteten i forumet

Volvomekaniker
299 Inlägg
Elektriker
1 138 Inlägg
17 juli 2008
Im IN!!!!!!!

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Sök