Proby skrev:
TurbOla skrev:
Japp, motorn går och allt! Men så skulle vi bara lufta kopplingen, så skulle det varit att rulla ur garaget.
Men efter 2 kvällar och 9 timmars jobb med försök av luftning av koppling, nerplockning av huvudcylinder, ihopsättning, och 2 bars laddtryck i oljebehållaren får vi fortfarande inte kopplingen till att fungera.
Men det är bara att byta cylinder och lufta kopplingen, så blir det till att köra rundan varligt, bilen har gått varm 20 minuter och inte rullat en meter sen renoveringen.
Men tjena! Snacka om att känna igen det problemet! Samma sak med min bil förra sommaren, höll på o luftade varje kväll en hel jä*la vecka! Bytade huvudcylinder, vätskebehållare o allt, verkligen allt provade vi! Till slut kom vi på en briljant idé (läs "sista försöket") Vi kopplade loss ledningen i båda ändar, sen tror jag vi sög ner oljan i ledningen, tills den var helt full - eller om vi sög uppåt? Hmm men skit samma, sen när ledningen var full, kopplade vi ihop allting och luftade, gick på 5 minuter! Fattar fortfarande inte varför vi hade sånt helvete, men de gick sen, så om du inte fått rätt på de så prova med det! Lovar inte att de funkar men kan va värt ett försök
Vill att vi ses på lördag hehe
Har tagit loss cylindern och matat olja till den, och tryckt på kopplingsarmen, och då drar den in olja, men den puttar ut oljan genom samma anslutning igen, d.v.s. att det går inte att få olja igenom huvudcylindern till slavcylindern. Det sitter väl någon form av backventil i huvudcylindern, så den bara ska kunna mata olja igenom till slavcylindern och inte baklänges.
Digital_Kicker!Ska till Helsingborg imorgon och räda Returbilen på en eller två huvudcylindrar och lite originalhögtalare.
Är du i krokarna skulle jag kunna hämta den där dekalen.
Senast redigerat av TurbOla (16 juli 2008)
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet