3420
Sök

Pappan släpptes ur häktet

196 Inlägg
25 april 2008
#181
finns inget försvar till att ta en annans liv.. man  ska få sitt straff.. fängelse eller psykvård om det är så... ungarna fick ju sitt straff.. bara pappan kvar nu...


blacken
25 april 2008
#182
kenyaboss skrev:
finns inget försvar till att ta en annans liv.. man  ska få sitt straff.. fängelse eller psykvård om det är så... ungarna fick ju sitt straff.. bara pappan kvar nu...
Inte ens i självförsvar??

654 Inlägg
25 april 2008
#183
kenyaboss skrev:
finns inget försvar till att ta en annans liv.. man  ska få sitt straff.. fängelse eller psykvård om det är så... ungarna fick ju sitt straff.. bara pappan kvar nu...
Men det kom j*vligt billigt undan! Vad lär de sig av de här? 20 timmar samhällstjänst! Sedan är det bara att jävlas igen.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 april 2008
#184
danhild skrev:
kenyaboss skrev:
finns inget försvar till att ta en annans liv.. man  ska få sitt straff.. fängelse eller psykvård om det är så... ungarna fick ju sitt straff.. bara pappan kvar nu...
Men det kom j*vligt billigt undan! Vad lär de sig av de här? 20 timmar samhällstjänst! Sedan är det bara att jävlas igen.
mm, 5 halva arbetsdagar ju...

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

166 Inlägg
25 april 2008
#185
Breexiz skrev:
Piraten skrev:
Breexiz du är inte förälder, det märks på dina inlägg. Du har rätt till dina åsikter,du har rätt att tycka vad du vill,du har rätt att argumentera för din sak, samt din åsikt är inte fel bara för du inte har barn.
Inget svårt att tänka sig att det kan gå som det gick om man har barn. Inte vad som är rätt eller fel bara kunna tänka sig. När man får egna små så kan man tänka dessa tankar, man behöver inte tycka att det var rätt men kan förstå och då förlåter man. Så funkar grundtanken med lagen, lagen (de som skrev den) förstår att det finns omständigheter som gör att vi människor kan agera irrationellt och fel och då ska man förlåta och fria.

Många om inte de flesta här vet ej vad äkta panik är. Jag har sätt folk få panik, den personen som fanns innan paniken finns inte under den stunden han/hon är borta. Den människan kommer ej tillbaka förens paniken släpper och då ofta med inget eller begränsat minne av vad som hände. Har sätt när den som får panik får för sig att bästa kamraten är fiende samt försökt döda den samme. Har sätt när folk som är starka, trygga, handlingskraftiga tyna bort till ingenting de blir helt handlingsförlamade.

Det jag försöker säga är att det finns saker i livet som faller utanför det vi kan förstå om vi inte har upplevt det själva, det bara är så. Att bli förälder första gången är ett sådant tillfälle, vi kan spekulera, fundera, föreställa oss hur det kommer att bli. Men vi förstår inte till 100% vad det handlar om förens vi står där med faktum. Så ibland måste man lyssna på folk som har varit med om saker som man själv ej har och låta deras erfarenhet gå före ens egna spekulationer. Tror ingen av oss vill förstå pappan till 100%
och med det kunna säga han gjorde fel han gjorde rätt.
Jag säger absolut inte att det är fel att inte försvara sin familj. Jag hade också gjort det.. men jag säger bara att jag tror inte jag hade dödat.. Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig. Jag tycker inte som folk skriver, att det var rätt åt killen som blev dödad.. att säga någon sån sak är tamigfan det sjukaste som finns. Att önska död åt något är inte rätt oavsett vad denne har gjort.. Alla gör ju faktiskt misstag. Han pappan mår nog ganska skit just nu och jag tror inte ens han tycker att det var rätt åt killen att han dog. Det är mest det jag blir förbannad över.. smile
Amen tjejen amen. Det var bland det bästa du har skrivit runt hela denna fråga. Har jag misstolkat dig tidigare så kan jag bara höja hatten för dig nu.

Till er andra läs hela hennes inlägg här ovan och tänk lite innan ni skriver. Helt rätt i att pappan gjorde FEL, men OM det finns extraordinära omständigheter som kan förklara detta irrationella beteende/beslut så ska han frias. (jag tycker att i detta fall finns det just det) MEN att önska någon DÖD eller tycka att det är rätt åt den 15åriga (nu döde) grabben, är bara ett bevis på dåligt omdöme samt brist på empati för andras liv.


Muttley
25 april 2008
#186
Piraten skrev:
Breexiz skrev:
Piraten skrev:
Breexiz du är inte förälder, det märks på dina inlägg. Du har rätt till dina åsikter,du har rätt att tycka vad du vill,du har rätt att argumentera för din sak, samt din åsikt är inte fel bara för du inte har barn.
Inget svårt att tänka sig att det kan gå som det gick om man har barn. Inte vad som är rätt eller fel bara kunna tänka sig. När man får egna små så kan man tänka dessa tankar, man behöver inte tycka att det var rätt men kan förstå och då förlåter man. Så funkar grundtanken med lagen, lagen (de som skrev den) förstår att det finns omständigheter som gör att vi människor kan agera irrationellt och fel och då ska man förlåta och fria.

Många om inte de flesta här vet ej vad äkta panik är. Jag har sätt folk få panik, den personen som fanns innan paniken finns inte under den stunden han/hon är borta. Den människan kommer ej tillbaka förens paniken släpper och då ofta med inget eller begränsat minne av vad som hände. Har sätt när den som får panik får för sig att bästa kamraten är fiende samt försökt döda den samme. Har sätt när folk som är starka, trygga, handlingskraftiga tyna bort till ingenting de blir helt handlingsförlamade.

Det jag försöker säga är att det finns saker i livet som faller utanför det vi kan förstå om vi inte har upplevt det själva, det bara är så. Att bli förälder första gången är ett sådant tillfälle, vi kan spekulera, fundera, föreställa oss hur det kommer att bli. Men vi förstår inte till 100% vad det handlar om förens vi står där med faktum. Så ibland måste man lyssna på folk som har varit med om saker som man själv ej har och låta deras erfarenhet gå före ens egna spekulationer. Tror ingen av oss vill förstå pappan till 100%
och med det kunna säga han gjorde fel han gjorde rätt.
Jag säger absolut inte att det är fel att inte försvara sin familj. Jag hade också gjort det.. men jag säger bara att jag tror inte jag hade dödat.. Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig. Jag tycker inte som folk skriver, att det var rätt åt killen som blev dödad.. att säga någon sån sak är tamigfan det sjukaste som finns. Att önska död åt något är inte rätt oavsett vad denne har gjort.. Alla gör ju faktiskt misstag. Han pappan mår nog ganska skit just nu och jag tror inte ens han tycker att det var rätt åt killen att han dog. Det är mest det jag blir förbannad över.. smile
Amen tjejen amen. Det var bland det bästa du har skrivit runt hela denna fråga. Har jag misstolkat dig tidigare så kan jag bara höja hatten för dig nu.

Till er andra läs hela hennes inlägg här ovan och tänk lite innan ni skriver. Helt rätt i att pappan gjorde FEL, men OM det finns extraordinära omständigheter som kan förklara detta irrationella beteende/beslut så ska han frias. (jag tycker att i detta fall finns det just det) MEN att önska någon DÖD eller tycka att det är rätt åt den 15åriga (nu döde) grabben, är bara ett bevis på dåligt omdöme samt brist på empati för andras liv.
vi får se när din knodd blir gammal nog så att hon/han blir så totalt mobbad och mordhotad och de kommer ett gäng till dig med tillhygen och du har ett gevär hemma vad du kan göra då.

pappan handla som han handla och kan inget göra åt det. och han ska vara fri.

166 Inlägg
25 april 2008
#187
tkd_rille
är du helt jävla blåst eller kan du inte läsa. Tycker du ska läsa minna inlägg i denna tråd innan du skriver massa skit. skriver ju för helvete att jag skulle gjort likadant. Trött på dårar som du som inte ORKAR läsa det som skrivs i tråden innan ni kommer med helt jävla hjärndöda inlägg.

här en del av ett tidigare inlägg

Piraten skrev:
Så man ska vänta till någon i familjen blir mördad innan man agerar? Bättre vänta och se om morsan/frun/pappan eller vem det nu är blir dödad först. Hur kan jag/du/vem som hälst veta till 100% vad för avsikter någon annan har? Svar det kan man inte, man kan bara göra en kalkylerad bedömning.
Du tycker år av trakasserier döds hot osv inte är tillräckligt för att freda sig med dödligt våld.
Jag tycker att just det som hände 50åringen är tillräckligt. Om du kommer hem till mig hotar mig till livet skulle jag INTE döda dig. Men om du mord hotar, terroriserar min familj i flera år och helt plötsligt står där med ett gäng polare med tillhyggen mitt i natten och samma dag har du mordhotat min familj.
Hade med största sannolikhet agerat på ett liknade sätt.

Hela jävla historien är tragisk pga att det är staten/samhället som har misslyckats med sin uppgift, detta ska inte kunna hända överhuvudtaget.
Senast redigerat av Piraten (25 april 2008)


Muttley
25 april 2008
#188
Piraten skrev:
tkd_rille
är du helt jävla blåst eller kan du inte läsa. Tycker du ska läsa minna inlägg i denna tråd innan du skriver massa skit. skriver ju för helvete att jag skulle gjort likadant. Trött på dårar som du som inte ORKAR läsa det som skrivs i tråden innan ni kommer med helt jävla hjärndöda inlägg.

här en del av ett tidigare inlägg

Piraten skrev:
Så man ska vänta till någon i familjen blir mördad innan man agerar? Bättre vänta och se om morsan/frun/pappan eller vem det nu är blir dödad först. Hur kan jag/du/vem som hälst veta till 100% vad för avsikter någon annan har? Svar det kan man inte, man kan bara göra en kalkylerad bedömning.
Du tycker år av trakasserier döds hot osv inte är tillräckligt för att freda sig med dödligt våld.
Jag tycker att just det som hände 50åringen är tillräckligt. Om du kommer hem till mig hotar mig till livet skulle jag INTE döda dig. Men om du mord hotar, terroriserar min familj i flera år och helt plötsligt står där med ett gäng polare med tillhyggen mitt i natten och samma dag har du mordhotat min familj.
Hade med största sannolikhet agerat på ett liknade sätt.

Hela jävla historien är tragisk pga att det är staten/samhället som har misslyckats med sin uppgift, detta ska inte kunna hända överhuvudtaget.
tack för personangreppet. smile jag går inte på andra personer och filosoferar om vad jag tror om dem wink vem vet vad du är för något. var god och INTe tilltala mig som BLÅSt eller DÅRE.
klart som fan att jag inte orkar läsa igen flera jävla sidor som inte har en enda mening alls.. varför ens diskutera detta skitet och få dig att tro att du kan kalla folk för blåsta ??
de jag menar är detta som du skrev
citat.
MEN att önska någon DÖD eller tycka att det är rätt åt den 15åriga (nu döde) grabben, är bara ett bevis på dåligt omdöme samt brist på empati för andras liv.

MIN ÅSIKT. lilla piraten (och nu kallar jag inte dig blåst)    De är att självklart kan man önska en människa död, för vissa är fanemaj inte värda att leva. och vissa krävs att de avrättas för att de ska sluta. så visst önskar man livet av någon. men inte folk som ej är värda det.
som med detta fallet, om han nu var utvecklingsstörd denna kille som var utsatt och de har mobbat sönder honom att han kanske mår dåligt resten av sitt liv så skulle jag önskat livet av de som förstört hans liv.

161 Inlägg
25 april 2008
#189
Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Håller man på så här får man vara beredd på att nån höjer ribban och det var pappan som gjorde det.
Om nån hotar mig eller min familj ( kommit till mitt hem) då hade jag vadsomhelst för att skydda mig och min familj, för då spelar man i en helt annan liga och får vara beredd på att det kommer att kosta!


VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 april 2008
#190
kenyaboss skrev:
finns inget försvar till att ta en annans liv.. man  ska få sitt straff.. fängelse eller psykvård om det är så... ungarna fick ju sitt straff.. bara pappan kvar nu...
pappan har ju fått sitt "straff" i många år av terror... sen mår han nog väldigt dåligt ..
och ungarna som har en badboll till hjärna fick sitt straff när gubben löpte amok.

så?  vadå ska gubben bli ännu mer straffad nudå? samhället som skitit i han i många år, ska dem låsa in han nudå? fan ge dig.. han ska bli frisläppt och han borde få en mille eller 2 utav staten för att dom har behandlat han som skit.

och han bordse fan få skadestånd utav ungjävlarnas föreldrar! många mille där eftersom dom inte har haft koll på sina ungar.
Senast redigerat av richardoo290 (26 april 2008)

341 Inlägg
28 april 2008
#191
Om vi vänder på kakan då, Om nu ni får barn som mobbar andra barn. Hade ni önskat livet ur er egen unge?

Och kom inte med några kassa inlägg om att det aldrig skulle hända. Det KAN alltid hända, Utan att du ens vet om det...
Senast redigerat av Breexiz (28 april 2008)

Drive it like you stole it

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
28 april 2008
#192
Breexiz skrev:
Om vi vänder på kakan då, Om nu ni får barn som mobbar andra barn. Hade ni önskat livet ur er egen unge?

Och kom inte med några kassa inlägg om att det aldrig skulle hända. Det KAN alltid hända, Utan att du ens vet om det...
Det skulle aldrig hända.. roll

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

341 Inlägg
28 april 2008
#193
Noiseprojekt skrev:
Breexiz skrev:
Jag säger absolut inte att det är fel att inte försvara sin familj. Jag hade också gjort det.. men jag säger bara att jag tror inte jag hade dödat.. Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig. Jag tycker inte som folk skriver, att det var rätt åt killen som blev dödad.. att säga någon sån sak är tamigfan det sjukaste som finns. Att önska död åt något är inte rätt oavsett vad denne har gjort.. Alla gör ju faktiskt misstag. Han pappan mår nog ganska skit just nu och jag tror inte ens han tycker att det var rätt åt killen att han dog. Det är mest det jag blir förbannad över.. smile
Just det du TROR att du inte skulle göra det.. det betyder ju att du inte är helt säker
Om du hade läst allt så hade du även sett att jag skrev: "Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig."

Folk här verkar tro att jag har agg mot Pappan. Kan ni inte istället öppna ögonen och läsa vad jag skriver. Jag anser inte att det är rätt att folk sitter och säger att det är rätt att killen dog.

HAR NI NU LÄST DET SOM STÅR OVAN? Isåfall behöver ni inte skriva något svar på det här inlägget!

Drive it like you stole it

blacken
28 april 2008
#194
Breexiz skrev:
Noiseprojekt skrev:
Breexiz skrev:
Jag säger absolut inte att det är fel att inte försvara sin familj. Jag hade också gjort det.. men jag säger bara att jag tror inte jag hade dödat.. Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig. Jag tycker inte som folk skriver, att det var rätt åt killen som blev dödad.. att säga någon sån sak är tamigfan det sjukaste som finns. Att önska död åt något är inte rätt oavsett vad denne har gjort.. Alla gör ju faktiskt misstag. Han pappan mår nog ganska skit just nu och jag tror inte ens han tycker att det var rätt åt killen att han dog. Det är mest det jag blir förbannad över.. smile
Just det du TROR att du inte skulle göra det.. det betyder ju att du inte är helt säker
Om du hade läst allt så hade du även sett att jag skrev: "Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig."

Folk här verkar tro att jag har agg mot Pappan. Kan ni inte istället öppna ögonen och läsa vad jag skriver. Jag anser inte att det är rätt att folk sitter och säger att det är rätt att killen dog.

HAR NI NU LÄST DET SOM STÅR OVAN? Isåfall behöver ni inte skriva något svar på det här inlägget!
På sätt och vis så var det "rätt" åt han, för om han inte bar sig åt som han gjorde så skulle allt vara frid och fröjd eller hur?. Han bad faktiskt om det. Det som är tråkigt med det hela är om han bara hade kunnat läsa "skriften på väggen" så hade han levt idag och säkerligen haft en trevlig vardag med polarna. Men försök inte att sticka under stol med att han hade sig själv att skylla.

341 Inlägg
28 april 2008
#195
blacken skrev:
Breexiz skrev:
Noiseprojekt skrev:

Just det du TROR att du inte skulle göra det.. det betyder ju att du inte är helt säker
Om du hade läst allt så hade du även sett att jag skrev: "Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig."

Folk här verkar tro att jag har agg mot Pappan. Kan ni inte istället öppna ögonen och läsa vad jag skriver. Jag anser inte att det är rätt att folk sitter och säger att det är rätt att killen dog.

HAR NI NU LÄST DET SOM STÅR OVAN? Isåfall behöver ni inte skriva något svar på det här inlägget!
På sätt och vis så var det "rätt" åt han, för om han inte bar sig åt som han gjorde så skulle allt vara frid och fröjd eller hur?. Han bad faktiskt om det. Det som är tråkigt med det hela är om han bara hade kunnat läsa "skriften på väggen" så hade han levt idag och säkerligen haft en trevlig vardag med polarna. Men försök inte att sticka under stol med att han hade sig själv att skylla.
Om vi säger såhär då; Om du hade en 15-åring.. och han mobbade en klasskamrat. Sedan om den mobbade killen "goes rampage" och tar död på din avkomma, skulle du då anse att det var rätt?

Svar: Nej du skulle tycka att han hade sig själv att skylla!

Drive it like you stole it

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 april 2008
#196
Hör sådant här tjöt hemma här?  roll

Nåja, gott att de släppte pappan, bura nu in fjollungarna och deras idiotiska föräldrar istället. Småungar skall inte springa ute på nätterna och trakassera hederliga människor...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

blacken
28 april 2008
#197
Breexiz skrev:
blacken skrev:
Breexiz skrev:

Om du hade läst allt så hade du även sett att jag skrev: "Men visst, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig."

Folk här verkar tro att jag har agg mot Pappan. Kan ni inte istället öppna ögonen och läsa vad jag skriver. Jag anser inte att det är rätt att folk sitter och säger att det är rätt att killen dog.

HAR NI NU LÄST DET SOM STÅR OVAN? Isåfall behöver ni inte skriva något svar på det här inlägget!
På sätt och vis så var det "rätt" åt han, för om han inte bar sig åt som han gjorde så skulle allt vara frid och fröjd eller hur?. Han bad faktiskt om det. Det som är tråkigt med det hela är om han bara hade kunnat läsa "skriften på väggen" så hade han levt idag och säkerligen haft en trevlig vardag med polarna. Men försök inte att sticka under stol med att han hade sig själv att skylla.
Om vi säger såhär då; Om du hade en 15-åring.. och han mobbade en klasskamrat. Sedan om den mobbade killen "goes rampage" och tar död på din avkomma, skulle du då anse att det var rätt?

Svar: Nej du skulle tycka att han hade sig själv att skylla!
Det är väl beronde vad man läser in i begreppet "rätt".
Visserligen så skulle man bli bedrövad om det nu skulle bli så, men innerst inne så skulle jag veta att han "köpte" på sig det hela på sina egna val. I och för sig så är frågeställningen hur hypotetisk som helst. Skulle det slumpa sig så att man skulle bli farsa så finns det inte en rövare att det barnet skulle få utveckla sig åt det hållet.

245 Inlägg
28 april 2008
#198
Dags att göra som i England kanske? Taget från text-tv:

-------------
Tonåringar fick livstid för mord     
                                       
  Två brittiska tonåringar, 15 och 16 år
  gamla, dömdes i dag till livstids     
  fängelse av en domstol i Preston för 
  mord på en 20-årig flicka.           
                                       
  Tonåringarna kan tidigast komma ut   
  efter 18 respektive 16 år i fängelse.
  Ytterligare tre ungdomar dömdes till 
  fyra respektive fem års fängelse för 
  delaktighet i dådet i augusti i fjol.
                                       
  Pojkarna har erkänt att de gav sig på
  flickan bara pga hennes klädstil.     
  Flickan och hennes pojkvän, som de   
  också angrep, var "gothare". Misshand-
  eln var så brutal att polisen först   
  hade svårt att avgöra offrets kön.   
-------------------

M a o börja behandla tonåringar som vuxna och döm dom till fängelse och inte nån båtsemester så kanske ungdomarna fattar även i Sverige att det är inte ok att bete sig hur som helst.

Tyvärr men daltandet med ungdomsligister måste få ett slut och hårda tag behövs även i skolan för 1 av 10 lärare blir hotade i skolan utan att det anmäls så vart är Sverige på väg? Nä hoppas ungdomarna i Rödeby får fängelse för dom har själva orsakat det som slutade med skotten den ödesdigra natten och man har rätt att försvara sig och de sina.

Sen att han kanske gick för långt är väl inte så konstigt iom den press familjen levt under i flera års terror av dessa "fina" ungdomar så när det brast så släppte alla spärrar + att han inte var nykter heller och det vet vi väl alla här att man ibland har gjort grejjer på fyllan som man sen ångrat därför att hämningar mm släpper då.

RM-operatör
667 Inlägg
29 april 2008
#199
NeonX skrev:
Och om han inte hade skjutigt ? om ungdommarna slagit ihäl den mobbade killen (sonen)...då hade ett inlägg angående det till 99% bestått av "det skjuts förlite o.s.v"

Om nån av er som skrivigt att pappan borde låsas in har sätt hur en annan människa (eller ersjälva) påverkats av mobbning, borde ni förstå att det är påtok förofta de har dödlig utgång, självmord för att personen ifråga blivigt trackad på...

Jag tycker pappan har agerat till 100% rätt, grundat på följande

* I första hand sökt hjälp hos polis/myndighet
* Vid flera tillfällen upprepat detta trots att det inte hjälpt
* Inte gjort nånting liknande innan, hotat, vart våldsam lr dylikt, bara sökt hjälp
* Aggerat tillslut, när ingen annan utväg fanns, när han och hans familj var hotad på sin egen mark av numrärt underläge av aggresiva alkoholpåverkade människor med tillhyggen.

Om det inte är nödvärn, så borde det ordet strykas totalt.
Nån sa att 15åringen som dog hade hela livet framför sig. Killen som blev mobbad va inte mycket äldre, och att dömma av hurlänge mobbingen pågick hade han nog inte haft mycket till liv innan, Hans framtida liv då? hur mycket längre tror du det hade blivigt om detta fick fortsätta? hade du kunnat kalla det för liv att inte ens vara säker i sitt eget hem? Alla de som mobbade borde förlänge sen insätt att hela saken gått överstyr, om det är dumma nog att komma till någons hem och hota dem med plankor och annat, då får de ta mig fan ta konsikvenserna, de är de samtliga gammla nog till.

Att en förälder aggerar extremt eller olikt deras vanliga personliga"natur" då deras barn är väll ganska vida känt, tror att varenda förälder här skulle aggerat likadant tillslut. Alla djur/människor kan aggera förbannat aggresivt om de blir tillräckigt tryckta i ett hörn, och det är inte mer än rätt, det om NÅGOT är försvar.

Till sist på mitt övedrivet långa inlägg vill jag bara säga att han sköt killen som låg ner är visseligen jävligt onödigt, men under omständigheterna har jag full förståelse, att ha levt under sån press och tillslut varsej han vill eller ej få utlopp för det...att ens klanka på någons aggerande i en sån situation utan att ha vart i liknande är att ge sig ut på hal is...
Helt rätt gröngöling!


341 Inlägg
29 april 2008
#200
blacken skrev:
Breexiz skrev:
blacken skrev:

På sätt och vis så var det "rätt" åt han, för om han inte bar sig åt som han gjorde så skulle allt vara frid och fröjd eller hur?. Han bad faktiskt om det. Det som är tråkigt med det hela är om han bara hade kunnat läsa "skriften på väggen" så hade han levt idag och säkerligen haft en trevlig vardag med polarna. Men försök inte att sticka under stol med att han hade sig själv att skylla.
Om vi säger såhär då; Om du hade en 15-åring.. och han mobbade en klasskamrat. Sedan om den mobbade killen "goes rampage" och tar död på din avkomma, skulle du då anse att det var rätt?

Svar: Nej du skulle tycka att han hade sig själv att skylla!
Det är väl beronde vad man läser in i begreppet "rätt".
Visserligen så skulle man bli bedrövad om det nu skulle bli så, men innerst inne så skulle jag veta att han "köpte" på sig det hela på sina egna val. I och för sig så är frågeställningen hur hypotetisk som helst. Skulle det slumpa sig så att man skulle bli farsa så finns det inte en rövare att det barnet skulle få utveckla sig åt det hållet.
Bara för att du säger att det aldrig skulle hända, kan det ju hända. Du kanske inte ens vet något om det, ingen annan utom dessa två kanske vet något om det..

Drive it like you stole it


Sök