Och om han inte hade skjutigt ? om ungdommarna slagit ihäl den mobbade killen (sonen)...då hade ett inlägg angående det till 99% bestått av "det skjuts förlite o.s.v"
Om nån av er som skrivigt att pappan borde låsas in har sätt hur en annan människa (eller ersjälva) påverkats av mobbning, borde ni förstå att det är påtok förofta de har dödlig utgång, självmord för att personen ifråga blivigt trackad på...
Jag tycker pappan har agerat till 100% rätt, grundat på följande
* I första hand sökt hjälp hos polis/myndighet
* Vid flera tillfällen upprepat detta trots att det inte hjälpt
* Inte gjort nånting liknande innan, hotat, vart våldsam lr dylikt, bara sökt hjälp
* Aggerat tillslut, när ingen annan utväg fanns, när han och hans familj var hotad på sin egen mark av numrärt underläge av aggresiva alkoholpåverkade människor med tillhyggen.
Om det inte är nödvärn, så borde det ordet strykas totalt.
Nån sa att 15åringen som dog hade hela livet framför sig. Killen som blev mobbad va inte mycket äldre, och att dömma av hurlänge mobbingen pågick hade han nog inte haft mycket till liv innan, Hans framtida liv då? hur mycket längre tror du det hade blivigt om detta fick fortsätta? hade du kunnat kalla det för liv att inte ens vara säker i sitt eget hem? Alla de som mobbade borde förlänge sen insätt att hela saken gått överstyr, om det är dumma nog att komma till någons hem och hota dem med plankor och annat, då får de ta mig fan ta konsikvenserna, de är de samtliga gammla nog till.
Att en förälder aggerar extremt eller olikt deras vanliga personliga"natur" då deras barn är väll ganska vida känt, tror att varenda förälder här skulle aggerat likadant tillslut. Alla djur/människor kan aggera förbannat aggresivt om de blir tillräckigt tryckta i ett hörn, och det är inte mer än rätt, det om NÅGOT är försvar.
Till sist på mitt övedrivet långa inlägg vill jag bara säga att han sköt killen som låg ner är visseligen jävligt onödigt, men under omständigheterna har jag full förståelse, att ha levt under sån press och tillslut varsej han vill eller ej få utlopp för det...att ens klanka på någons aggerande i en sån situation utan att ha vart i liknande är att ge sig ut på hal is...