3881
Sök

Vem betalar M-testet??

21 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Vem betalar M-testet när man har bestämt sig för att köpa en bil.... jag som köpare eller säljaren??

Jag fattar att det inte finns någon skriven regel för detta, men har ni utsatt era bilar för M-test när ni köpt dom???.... och vem har då betalt??

Tack på förhand...

L8TR//
Silver

draminbil.nu
1 382 Inlägg
23 april 2008
Efter överennskomelse skulle jag säga..
Ett sätt kan ju vara att ifall bilen inte har några fel drar man av kostnaden på priset, men ifall det hittas några fel så betalar säljaren.. smile

När jag köpte slk:n hade förra ägaren gjort ett test innan han la ut bilen på annons, så då var det ju inget snack..
Senast redigerat av ludde__mannen (23 april 2008)

162 Inlägg
23 april 2008
Kanske en dum fråga men...vad är ett M-test??

21 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Brandta skrev:
Kanske en dum fråga men...vad är ett M-test??

http://www.m-test.se/

21 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
När jag köpte slk:n hade förra ägaren gjort ett test innan han la ut bilen på annons, så då var det ju inget snack..

Bra där... kanske ska kräva M-test innan jag går vidare med mitt e.v bilköp..

111 Inlägg
1 oktober 2010
japp, har hittat en mb E500 carson optik, max utrustad så det inte är sant så funderar på att kräva ett M test av kille, de kostar ju 190k, bilen. så vill han absolut inte åka i närheten av stället får han dra rent utsagt, för ajg blev lurad på min senste bil, alfa, då motorn rasade efter 2v, och säljaren gladeligen gick ner 10 lax, och jag var dum nog och acceptera budet tongue

Mvh

Supraman
2 300 Inlägg
2 oktober 2010
Är den inte m-testad så tycker jag att den som begär de ska stå för kostnaden.

Jag som säljare skulle inte vilja betala för att bli av med en bil som dessutom oftast e nybesiktad.
Sen e de ju naturligtvis avdrag på priset för ev fel.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Budbilsglidare
228 Inlägg
2 oktober 2010
Den som vill M testa bilen ska betala...

111 Inlägg
2 oktober 2010
E36ligan skrev:
Svaret är ganska enkelt!!
Du som vill ha m testet får du betala för det också om inte säljaren vill göra det! vill du inte köpa bilen då är du ganska enkelt antal tusen lappar fattigare:) men kanske räddar dig också från stora kostnader!!
Detta betyder inte att han/hon döljer något fel på bilen!
Oftast man vill pruta sönder säljaren sedan ska du ha m garanti då skrattar man bara inget annat;)
Hoppas att detta svar är något för dig som frågar.
mvh

kam man göra så att jag som bor långt ifrån säljaren, ringa honom och komma överens om att jag betalar i förskott M testet, att jag har överfört pengarna till M Testcenter och bokad tid, att han rullar dit och därefterskickar mig pappret? Och kan det vara så att han då ber de att inte skriva vissa fel i pappret, eftersom ajg itne är där?

Sök